thabs schreef:Mijn konijn is ook zoooo erg in de rui, maar wassen???
nog noooit van gehoord!
Eens in de zoveel maanden kan het geen kwaad om ze te wassen. Niet te vaak, en niet met agressieve zeep natuurlijk. 's Mam heeft eens ooit konijnenshampoo gekocht, maar groene zeep werkt net zo goed.
Ik was ze zelf 2x per jaar, met de grootste ruibeurten waarna ik ze helemaal afdroog en droogfohn. Daarna kam ik ze nog allebel even uitgebreid door om de overgebleven losse haren eruit te halen en haal dr voor de zekerheid nog zo'n stoffen kledingborstel overheen. Geloof me, onze konijnen vinden het heerlijk om in lauwwarm water te zitten en uitgebreid gewassen/geknuffeld te worden. Alleen Spike (de oudste met broze nagels) houdt niet van het afspoelen 
Mocht je het voor de eerste keer willen proberen: was ze in de eigen kooi (met rooster er overheen vanwege eventueel springen) nadat je die hebt schoongemaakt. Zet er gewoon een bodempje lauwwarm water in, en gebruik een gieter om ze af te spoelen. Shampoo is helemaal niet nodig, maar het voorkomt wel dat er zo'n stinklucht in de vacht gaat hangen.