hallo, mijn kat geeft heel veel over ongeveer 2 keer per dag. De brokjes zijn nog helemaal zichtbaar. Heeft iemand een idee om de kat minder te laten overgeven? hoor het graag. lisette
Hij eet waarschijnlijk te gulzig? Probeer hem eens wat minder brokjes te geven, gewoon in kleinere porties. Onze kat had hetzelfde, die at veelste snel!
Misschien eet je kat te snel en schrokt. Als je een klein balletje hebt, kun je die in zijn etensbakje doen zodat hij wat meer moeite moet doen om zijn eten naar binnen te krijgen. Of je probeerd een schoteltje ofso die je in zijn bakje legd. Soms is het ook het geval dat het eten van je poes(als het een kitten is) afgepakt werd door zijn broertjes en zusjes. Dat denkt hij nu ook en gaat snel eten zodat hij nog iets te eten krijgt. Je kunt dan zijn eten uit je hand laten eten voor een tijdje, zodat hij je vertrouwd en niet bang hoeft te zijn dat je het afpakt.
het zijn geen haarballen en we zijn ook bij de dierenarts geweest. Die gaf alleen niet zo veel informatie (grrrrr) ze krijgt al aparte brokjes maar die komen er ook weer met hoog tempo er uit. * zucht diep* Ik zal eens kijken hoe het gaat als ze kleinere porties krijgt
Misschien kan ze niet goed tegen de brokjes die je nu voert of hebt gevoerd? Probeer eens een keer versvlees (kan je bij de dierenwinkel krijgen), misschien helpt dat.
Hoe lang is dit al zo? Wat voor voer geef je? Hoe oud is de kat? Neemt het in frequentie toe? Eet de kat zeer gulzig?
Wij hebben 1 poes met gevoelige maag. Voor haar zijn we overgestapt naar natuurvoeding. Zij had blijkbaar moeite met geur en smaakstoffen (ze krijgt nu nutro choice brokjes). Als het iets is dat niet altijd zo is geweest, maar sinds een tijdje moet je gaan kijken of je dingen verandert hebt. Ben je in de afgelopen 2 maanden overgstapt op ander voer?
Hebben wij ook gehad met onze kat! We vonden het eng worden, we waren bang voor een gezwel ofzo in zn maag geen idee. Maar we maakte ons wel erge zorgen. Ook bij ons zei de dierenarts niet zo veel. We kregen een zak brokjes mee maar die kotste die ook uit. Ook nog deels onverteerd.
Hij was een tijdje gestopt, maar een week later was het weer. En zo gaat het nu steeds op en af. Nu heeft ie weer nergens last van.
Mijn ene kat doet dat ook vaak, ik heb al allerlei merken voer geprobeerd, en hij krijgt nu whiskas, dat gaat prima. Zodra hij wat anders krijgt begint het weer. Met nat voer krijgt hij altijd tompoes, als ik dan wat anders geef is het ook weer raak.
Ik weet trouwens niet wat je katje voor voer eet, maar het is wel beter om niet alleen natvoer te geven. Katten vinden dat natuurlijk veel lekkerder, maar als ze alleen maar natvoer eten is dat slecht voor hun tandjes, slecht voor de nieren en kan ook diarree veroorzaken.
Onze poes heeft/had dit ook. Wij hebben al speciaal voer van Royal Canin wat redelijk helpt (ze heeft ook een huidziekte, waar dat ook tegen helpt) en geven nou ook wat vaker per dag eten, maar dan niet meer dan 10 a 15 brokjes per keer. Dan en je wel de hele dag bezig met eten geven, maar Speedy kotst sindsdien veel minder! En de hoeveelheid kots die eruit komt is eigenlijk te verwaarlozen.
Zo ziet de verpakking eruit, kost wat meer, maar Speedy is er echt op vooruit gegaan!
dank jullie wel!! ik ga eventjes de site door lezen Waarscheinelijk gaan we geen natvoer geven omdat ze niet zo'n goed gebit heeft en de dierenarts zei dat je dan beter brokjes kan geven, Maar nogmaals, heel erg bedank voor alle tips, hier heb ik zeker heel veel aan!!