-> Tips om een pup alleen te leren zijn in bench..?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LesleyLady

-> Tips om een pup alleen te leren zijn in bench..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-06 20:53

Hoi,

Ik heb sinds afgelopen dinsdag een pup genaamd Puma. Ze is een kruising Boerenfox x Jack Russell van 8 weken oud. Ik heb haar bij een opvang adres vandaan waar ze samen met nog 11 andere honden op een flat zat.
Beneden hebben we een bench staan en ik ben haar nu aan het trainen om in die bench te blijven. Als ze slaapt is het geen probleem, blijft ze er gerust 1,5 a 2 uur in liggen zonder gedoe. Echter, als ze wakker is en ze moet in de bench dan houdt ze dit niet lang vol... Ik denk 2 minuten om helemaal stil te zijn (dan is ze met haar botje bezig).
Heeft iemand ervaring wat je het beste kunt doen, ik denk zelf dit steeds langer te laten worden, maar moet ik haar dan ook gewoon laten janken etc, want ze lijkt soms wel een luchtalarm Clown

sammie_44

Re: -> Tips om een pup alleen te leren zijn in bench..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 07:26

Wij hebben ook nog maar net een puppy genomen.
De eerste nacht was ook verschrikkelijk, elk uur janken. Hier is ze nu wle overheen gekomen!! We hebben haar nu nog maar een week maar ze jankt niet meer.
Dit hebben we geleerd door haar overdag een kwartiertje even in de bench te doen, zodat ze weet van: hej, ik ben niet alleen, mijn baasjes laten me niet in de steek als ik alleen in die bench lig!
Nu, als ze janken gaat, moet je dit straal gaan negeren als je geen jankende hond wil. Als jij komt terwijl je hond jankt betkend dat voor je hond dat als hij jankt, jij dus komt. Je moet juist een 'negatieve' ervaring maken voor je hond als ie janken gaat door niet te reageren. Dit is in het begin moeilijk, maar je hond leert het wel! Haha!Kijk maar naar de onze.. Knipoog

Heel veel succes met de kleine!

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 07:37

Bij onze pup ben ik achter de deur gaan zitten en heb ik gewacht totdat ze stil was. Dit duurde in het begin heel lang...dus je moet wel geduld hebben. Als ze stil was, een paar minuten ging ik er heen, haalde haar uit de bench en beloonde door enthousiast te zijn. Na drie dagen was ze stil in de bench....
Zorg er wel voor dat de bench een veilige plek is, met speeltjes, botjes en geef bijv. een koekje als de pup er in moet.
Soms viel onze pup in slaap ergens anders in het huis. Dan tilde ik haar in de bench en deed 'm dicht. Als ze wakker werd was ze stil en dan ging ik er meteen heen om haar te belonen en haar er uit te laten. Het is in het begin even intensief, maar uiteindelijk heb je er wel profijt van. Wij hebben een Leonberger. Ze is nu 6 maanden.

LesleyLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-06 11:01

Ok bedankt voor jullie reacties. Ik oefen inderdaad al door haar in de bench te zetten en weg te gaan, maar dat is na 1 minuut al janken. Ik wacht dan ook totdat ze stopt (kan erg lang duren) en dit is nooit een paar minuten maar enkele seconden. Dan loop ik naar haar toe en haal haar eruit.
Ik geef haar wel een knuffel en een kluifje in de bench, maar ik denk dat ik ook maar eens koekjes ga kopen, wellicht is ze hier langer mee bezig.
's Nachts heb ik haar wel in de bench maar ik moet dus echt bij haar blijven totdat ze slaapt anders blijft ze maar janken. Ze wordt nog om de 2 uur wakker dus dat is niet altijd even leuk..

kleppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 11:06