Dieren in huis nemen van de dieren ambulance?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Meikevdv

Dieren in huis nemen van de dieren ambulance?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-06 09:51

Een kennis van ons neemt altijd jonge kittens van de dieren ambulance en voed die op en vind dan een baasje. Ik wil dit ook gaan doen aleen zou ik meer over willen weten. Wie doet dit ook?
Groetjes Sanne

Flower

Re: Dieren in huis nemen van de dieren ambulance?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 12:55

Als je dit wilt gaan doen moet je veel tijd én verstand hebben van katten.

Natuurlijk is het harstikke goed als je op zo'n manier wilt helpen, maar wat nou als je bijvoorbeeld 4 kittens hebt, en er maar 2 mensen komen voor een katje? Dan blijf je er toch mee zitten. En om ze dan alsnog naar het dierenasiel te brengen...

Meikevdv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-06 16:03

Vende schreef:
Als je dit wilt gaan doen moet je veel tijd én verstand hebben van katten.

Natuurlijk is het harstikke goed als je op zo'n manier wilt helpen, maar wat nou als je bijvoorbeeld 4 kittens hebt, en er maar 2 mensen komen voor een katje? Dan blijf je er toch mee zitten. En om ze dan alsnog naar het dierenasiel te brengen...

Ik heb dit niet nu pas bedacht hoor Lachen ik heb er goed over nagedacht maar lijkt me toch leuk om eigen ervaringen etc te horen. Tijd is er zat, ik moet natuurlijk naar school en heb ook een paard maar mijn moeder werkt niet en die is er sowieso altijd, die wil het trouwens ook doen. Voor de rest ben ik geen katten expert maar weet er best wel wat van af
Haha!

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 17:25

Hou je er ook rekening mee dat dit een erg dure ''hobbie'' is. Dierenarts kosten, inentingen, voer, mandjes/hokjes/spulletjes/dingetjes, al met al erg kostbaar. En, niet op de laatste plaats, je zal niet zomaar een weekendje weg kunnen of op vakantie.
Tis heel nobel als je het rond krijgt, maar bedenk goed waar je je instort!

Meikevdv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-06 17:28

loeckie schreef:
Hou je er ook rekening mee dat dit een erg dure ''hobbie'' is. Dierenarts kosten, inentingen, voer, mandjes/hokjes/spulletjes/dingetjes, al met al erg kostbaar. En, niet op de laatste plaats, je zal niet zomaar een weekendje weg kunnen of op vakantie.

Bijna alles wordt betaald door de dieren ambulance behalve dierenarts kosten. Ik had al zon idee dat mensen zo zouden reageren Knipoog is niet aanvallend ik vind het lief dat jullie zo mee denken enzo, maar ik ben gewoon op zoek naar mensen die het ook doen die mij een beetje kunnen vertellen hoe dat bij jullie gaat etc. Ik zou het niet doen als ik niet zeker wist dat ik dit wil en kan doen

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 17:36

vandaag komt er een mevrouw die mijn kittens meeneemt (zoek maar ff bij te koop, diverse) Ofja, ze zijn niet van mij, maar zitten hier in de buurt, ik heb ze gevangen, zij komt ze ophalen. Zou je hier meer van willen weten, raad ik je aan op een kattenforum voor info te gaan zoeken, daar zitten er echt wel meer die dit ook doen. Succes in ieder geval!

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 18:10

l0veevi schreef:
loeckie schreef:

Bijna alles wordt betaald door de dieren ambulance behalve dierenarts kosten. Ik had al zon idee dat mensen zo zouden reageren Knipoog is niet aanvallend ik vind het lief dat jullie zo mee denken enzo, maar ik ben gewoon op zoek naar mensen die het ook doen die mij een beetje kunnen vertellen hoe dat bij jullie gaat etc. Ik zou het niet doen als ik niet zeker wist dat ik dit wil en kan doen

Behalve dierenarts kosten? Ben je zeg maar pleeggezin of is het de bedoeling dat de katten blijven?
Als je pleeg/opvanggezin bent, vind ik het absurd dat je zelf de dierenartskosten moet betalen...
Dan kun je beter pleeggezin worden van een asiel, die betalen ook de dierenartskosten. Je hebt er al zoveel werk mee, dat ik vind dat ze je dankbaar mogen zijn dat je het doet...

Dus ff vraagje, waarom moet je zelf voor de dierenartskosten opdraaien? Neem aan dat elk kitten dan 2 keer ge-ent en ontwormd de deur uitgaat, reken dan maar op E100 per kitten, en dan mag er nog niets raars gebeuren. En dat alleen al aan DA kosten

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 18:12

ohja mijn eigen ervaring met een vondelingetje: hij kwam heel erg ziek bij mij, en het heeft heel veel tijd en geld gekost om hem erboven op te krijgen. Zo'n 400 euro in 2,5 maand tijd. Dus weet waar je aan begint;)

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 18:24

op zich vind ik het een heel leuk idee dat je het wil doen! wij hebben ook 1 keer jonge kittens die moederloos waren geworden (mama was doodgereden toen ze 2,5 weken waren) maar ik zou het nooit weer doen! ik had toen zelfs vakantie maar vond het loodzwaar Verdrietig die arme beestjes willen allemaal tegelijk eten en je kon er maar 1 tegelijk het flesje geven...toen ze wat ouder werden was het makkelijker aangezien ze toen ook niet meer je handen/armen open krapten omdat ze honger hadden! zoon katje opvoeden is zo moeilijk en je moet er zoveel gedult voor hebben!!! toen wij de
katjes net voerden snapten ze het flesje nog niet en daar heb ik het zo moeilijk mee gehad! echt 100 keer proberen voordat ze eindelijk op het speentje zuigden... en vervolgens moet je ze dan ook nog dingen leren die ze normaal van mams leren Ach gut ik denk dat je zeker goed moet nadenken of je het wel allemaal aankan...

even een voorbeeld -> hoe erg trek jij het jezelf aan als er een kitten dood gaat waar je al een week intensief mee bezig bent?
en kan je er later wel weer afscheid van nemen als ze weg moeten...?

snowkuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 12:51

Citaat:
Behalve dierenarts kosten? Ben je zeg maar pleeggezin of is het de bedoeling dat de katten blijven?
Als je pleeg/opvanggezin bent, vind ik het absurd dat je zelf de dierenartskosten moet betalen...
Dan kun je beter pleeggezin worden van een asiel, die betalen ook de dierenartskosten. Je hebt er al zoveel werk mee, dat ik vind dat ze je dankbaar mogen zijn dat je het doet...

Dus ff vraagje, waarom moet je zelf voor de dierenartskosten opdraaien? Neem aan dat elk kitten dan 2 keer ge-ent en ontwormd de deur uitgaat, reken dan maar op E100 per kitten, en dan mag er nog niets raars gebeuren. En dat alleen al aan DA kosten

Hallo,

De dierenartskosten zijn niet voor jouzelf, maar word betaald door de gemeente.
Omdat je dan voor de dierenambulance een opvang adres bent.
Owja TS,mag ik misschien weten wie die kennis is? Heb namelijk ook bij de dierenambulance gewerkt.
( mag ook via pb Lachen )
Groetjes Claudia

Meikevdv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-06 14:53

snowkuss schreef:
Citaat:

Hallo,

De dierenartskosten zijn niet voor jouzelf, maar word betaald door de gemeente.
Omdat je dan voor de dierenambulance een opvang adres bent.
Owja TS,mag ik misschien weten wie die kennis is? Heb namelijk ook bij de dierenambulance gewerkt.
( mag ook via pb Lachen )
Groetjes Claudia

De kennis heet Lotte van de Vlies, ze neemt altijd jonge kittens in en soms oudere poezen Lachen