Dierenbescherming bellen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nikki__

Dierenbescherming bellen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 23:12

Hallo,

Bij ons in de buurt woont een hond. Hij krijgt regelmatig slaag. Ook 'ontsnapt' het beestje regelmatig en steekt dan een behoorlijk drukke weg over. Mijn moeder had hem vanavond bijna onder haar wielen. Als het beestje uit word gelaten, lopen er kinderen van een jaar of 6 mee. Vorige keer vertelde een meisje, die op dat moment met de hond liep, 'Als hij niet luisters, krijgt hij een klap, zo simpel is het.' Ik kan mezelf dan niet in houden en reageerde daarop. Sinds dien is ze bang voor me en schreeuwt ze heel dapper achterom dat ze de hond weer een klap heeft gegeven.
Wij hebben al zoiets, als we de hond te pakken krijgen, brengen we hem naar het asiel. Alleen, krijg je hem dus bijna niet te pakken.
Ik ben het zo zat, dat ik elke dag die hond weer zie lopen, en dan net voor een auto de weg over zie steken.
De vraag is, kan de dierenbescherming hier iets aan doen? Hij is niet mager , en heb dus ook geen hart bewijs. Ik weet niet hoe zijn 'thuis' situatie is.

Biepmiep

Re: Dierenbescherming bellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 07:40

Je zou ze eens kunnen bellen voor advies?

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 07:45

Mijn overburen houden ook van zulke praktijken erop na. Je hoort de honden door merg en been janken, laatst waren wij het ook zo zat, dus hebben ook aan de bel getrokken. Helaas is er door de dierenbescherming geen actie ondernomen. Moet eerlijk zeggen dit is de 2e keer dat ik hun benaderd heb en 2 maal teleurstellende antwoorden gehad, ik bel ze dus niet meer het heeft geen zin. Ik hoop dat jij wel iets positiefs kunt bereiken.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 07:52

Met dat soort dingen doet de dierenbescherming helemaal niets (tenzij jij videomateriaal aandraagt waarop de hond mishandeld wordt). Je moet trouwens nooit de dierenbescherming bellen, die doen alleen wat als ze publiciteit krijgen: je moet als je wat wilt doen altijd contact opnemen met de AID.

Ellebelletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 07:53

vreselijk!!!

Wat sta je dan als dierenliefhebber machteloos!

Bij ons in de buurt hebben we 2 jongetjes gehad die hun jack russel zo behandelde.
Aan de riem kei hoog in de lucht laten zweven (als een draaimolen) met stokken regelmatig achter hem aan rende en hem dan op zijn donder sloegen om helemaal niets!! Vonden ze gewoon lachen.

Ik ben toen zo boos geworden dat ik ze elke keer als ze langsliepen uit het raam toeriep, ik heb ze 1x zelf achterna gezeten met een stok (precies als ze bji die hond deden) ik was niet van plan om ze te slaan ofzo hoor! haha alleen een beetje schrik aanjagen.

Da laatste paar keren dat ik ze heb gezien waren ze opvallend vriendelijk tegen het beestje!
(ook van andere buurtbewoners gehoord dat ze zich netjes gedroegen)

Maar in dit geval/ kun je niet met de eigenaren praten, of die kinderen een keer toespreken?
Moeilijk is dat he?

Of gewoon de dierenbescherming anoniem tippen en vragen of ze daar eens langs willen rijden en ze laten waarschuwen?

Sommige mensen zijn geen dieren waard, en het is triest dat ze ze gewoon kunnen houden!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 11:18

we hebben iemand in de buurt gehad die zijn hond dus trapte..dan hoorde je het dier heel hard janken..
we hebben gewoon de politie gebeld, en die is daar geweest, de man heeft een waarschuwing gehad dat als hij zijn dier niet normaal kon verzorgen hij het dan naar het asiel moest brengen.....

toen is het nog 2x gebeurd dat we het dier hoorden janken, weer telefoontje naar de politie gedaan, en toen is de hond later in beslag genomen....

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-06 12:08

Tja, zoals ik al zei is het zo vervelend dat ik geen hard bewijs heb.
Iedereen weet hoe die hond word behandeld.
Praten met die mensen is geen oplossing. Heb ik al eens geprobeerd.
Eigenlijk kunnen we dus nu maar beter afwachten tot we hem te pakke krijgen, zodat we hem naar het asiel kunnen brengen?

Daarnet leip het beestje ook weer los. Iemand had hem te pakken gekregen en terug naar het huis van hun gebracht. Wat bleek nou, baasjes van de hond zijn momenteel op vakantie. Een vrouw van 70 past op een hond van net 1 jaar. Ze was hem 3 uur kwijt. Commentaar, 'geen zin om te zoeken! Hij komt toch niet' Frusty Hamer

Ellebelletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 12:28

HardcoreLady schreef:
Tja, zoals ik al zei is het zo vervelend dat ik geen hard bewijs heb.
Iedereen weet hoe die hond word behandeld.
Praten met die mensen is geen oplossing. Heb ik al eens geprobeerd.
Eigenlijk kunnen we dus nu maar beter afwachten tot we hem te pakke krijgen, zodat we hem naar het asiel kunnen brengen?

Daarnet leip het beestje ook weer los. Iemand had hem te pakken gekregen en terug naar het huis van hun gebracht. Wat bleek nou, baasjes van de hond zijn momenteel op vakantie. Een vrouw van 70 past op een hond van net 1 jaar. Ze was hem 3 uur kwijt. Commentaar, 'geen zin om te zoeken! Hij komt toch niet' Frusty Hamer

Als je hem pakt als hij losloopt...dan is de kans erg groot dat die mensen hem later zelf uit het asiel gaan halen...dus das denk ik geen verstandige oplossing.

Kun je geen filmpje maken met je telefoon? Of foto's maken van hoe ze de hond behandelen als ze toevallig voorbij komen? Of vraag aan de mensen in je buurt of ze mee een getuigenis af willen leggen? misschien wel erg groots aangepakt, maar misschien wel de enige manier waarop je iets sterker in je schoenen kan staan!

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 14:04

Ik zou hem niet zomaar afpakken, aangezien jullie weten van wie die hond is ... Is dus eigenlijk als diefstal te beschouwen. Helaas los je zo ook geen problemen op, aangezien ze of de hond terug zullen halen of een andere zullen aanschaffen.
Ik denk dat je gewoon het beste kan proberen bewijzen te verzamelen of de politie bellen, ik denk dat die net iets meer kunnen verrichten dan de dierenbescherming.
Gr.
Naatje