Help Puppy (Zinderlijk)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mandy_

Help Puppy (Zinderlijk)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 23:11

Hallo....Wie o wie kan me DE tip geven......

Sinds 2 maanden hebben mijn vriend en ik een puppy een reutje (SBT, voor de belangstellende) van eind maart (bijna 5 maanden) nu was hij heel moeilijk zinderlijk te maken, we hebben alles geprobeerd op advies van onze lerares van puppy cursus.

Zoals oa

-Puppy plaste in huis/bench of waar dan ook in huis nergeren meteen naar buiten, hij plaste/poepte buiten belonen.
-Puppy plast in huis/bench, straffen (doormiddel van met ze neus er door heen halen), meteen naar buiten plaste/poepte hij buiten weer belonen met stem/aai/koekje.

Nu poept hij gelukkig nooit meer in huis of in ze bench na veel pijn en moeite..!!!(ze beweren dat puppy's hun eigen nestje nooit vervuilen de mijne scheeld t niks)

Maar.....nu komt t probleem, als ik hem bijvoorbeeld net heb uitgeslaten en hij heeft alles gedaan en we gaan weer naar huis(appartement) en na een half uur gaan we weg en hij gaat mee plaste hij op de gallerij nu is dat een stukje verplaatst nu plast hij dus in het halletje. Voor dat de lift er is (hij weegt nu al aardig wat) of ik hem op kan tillen heeft hij t al gedaan.....niet van enthousiasme of bangigheid. We wonen op de eerste verdieping het is denk ik net 2 minuten lopen.
Of bijvoorbeeld hij is om 8 uur uitgelaten om 11 uur kom ik thuis van me werk wil hem uit ze bench halen eer dat ik hem op kan tillen plast hij al van zich af......als ik hem dan niet op til plast hij zowiezo van zich af. Dus snel optillen en rap naar beneden want hij plast zo ook al heb je hem vast met een boog van zich af.
Ik word hier echt moedeloos van gewoon wat ik ook doe straffen/nergeren of aan de riem mee naar buiten het heeft gewoon geen zin.

Ook hem afleiden onder weg naar buiten hij gaat gewoon zitten en plast lekker waar hij wilt.
Nu ga ik morgen op advies van de honden school naar de dierenarts om uit te sluiten of het geen blaas ontsteking heeft (ik merk er niks van) maar toch even voor de zekerheid langs. Het kan een teken zijn van aandacht vragen maar dan wel negatief en als hij t doet zie je gewoon dat hij donders goed weet dat hij iets heeft gedaan wat niet mag.
Hij moet nu toch zo langzamerhand wel zinderlijk zijn maar t is elke dag weer feest Boos! je mag toch wel verwachten dat hij t wel 3 uur lang vol kan houden. Af en toe kan een ongelukje kan gebeuren maar word dit zo zat.

Bedankt voor t lezen......en tips zijn welkom....!!!

Mandy

Toverbal

Re: Help Puppy (Zinderlijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 23:18

Dat plassen als je thuis komt of als je hem uit de bench haalt kan ook van blijdschap zijn dat hij je weer ziet. Heeft onze pup in het begin ook gehad.

Voor het andere plassen weet ik zo snel niet een oplossing of uitleg, onze honden hebben nooit die problemen gehad.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 23:23

Optillen is heel dominant, ik denk dat hij een onderdanigheidsplasje doet.
Ik zou hem eerst een paar minuten negeren, en dan proberen hem toch aan de lijn mee te nemen. Bedenk wel dat een hond van 5 maanden nog steeds geen volledige beheersing heeft, daar moeten ze toch nog iets ouder voor zijn.
Mijn pup van 8 weken zet ik nu buiten, en dan probeert ze heel hard naar binnen te rennen en daar een plas te doen Haha! Haha! Haha!

ronneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 23:36

ik denk dat hij plast omdat hij vergeet zijn pippie op te houden omdat hij te content is dat je terug thuis bent. wij deden altijd eerst de achterdeur open en toen pas de bench zonder een woord te zeggen, dan liepen ze naar buiten en zeiden we pas goeiedag toen ze terug binnen kwamen. dat gaat bij jou niet met dat je op een appartement woont. ik denk niet dat hij het met opzet doet hoor, dan zou hij het ook doen de rest van de dag. ik zou geen middeltje weten om je te helpen buiten geduld hebben tot hij meer controle heeft over zen blaas. ons eros is nu bijna 2 jaar en plast nog steeds als we thuiskomen. je mag nog van geluk spreken, lotte hadden we toen ze 6weken was en pas aan haar 10 maand was ze zo goed als zindelijk Tong uitsteken

fjord_brucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 11:13

Jou pup heeft waarschijnlijk geen plas rem.dan heeft optillen geen nut.Er staat een jaar voor om een pup zindelijk te krijgen.

Het beste kan je het gewoon negeren als ze in huis heeft geplast.Straffen heeft geen enkel nut.Wat je wel kan doen is als je ziet dat ze in huis plast laten schrikken door een sleutel bos of iets dergelijks te gooien op de grond zodat ze stopt met plassen.Dan direct naar buiten en daar uitlaten.

Dat ze hun eigenplek niet bevuilen dat klopt.Ze plassen niet waar ze slapen.Maar is er een plekje in de bench waar ze niet liggen ja daar plassen ze wel..De bench is dan waarschijnlijk te groot.

Gewoon heel veel geduld hebben.De ene pup is de andere niet.

Wil je meer weten dan hoor ik het wel.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 11:46

Ik moet heel eerlijk zeggen dat mijn ervaring is, dat pup pas rond een maand of 10 echt zindelijk kunnen zijn. Tot die tijd hebben ze toch wel ongelukjes Haha!
En als je een teef hebt, heb je de pech dat ze dan ongeveer loops worden en een leuke terugslag krijgen Haha!

Mandy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-06 12:19

Nou dat van ze nestje bevuilen is de mijne een apparte hij gaat gewoon boven op ze poep liggen, blijkbaar lekker warm Verward....

@ Ronneke....hoe bedoel je dat hij t met opzet doet, hij plast gewoon 9/10 keer als ik hem ga uitlaten ook al zit er 15 min tussen of 3 uur hij plast gewoon in t halletje...

Dat van dat nergeren als ik thuis kom heb ik nu ook onder vonden, dan is hij rustiger en dan heb ik meer tijd om hem op te tillen.
Maar word dat optillen ook zo zat hebben jullie daar geen tip voor....
Gewoon laten lopen en niet meer op tillen ook al pist hij de hele boel onder??En plast hij dan nergeren/straffen?

Ben radeloos..!!!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 12:23

Als je hem gaat straffen als hij plast, wordt hij bang voor je, dus zal hij alleen meer gaan plassen.
Gewoon negeren, en het commando doorlopen leren. Mijn honden kennen het commando "piesje" zoiets kun je hem ook aanleren. Je hebt wel voor een reu gekozen, die markeren, dus die piesen vaak. En ik denk nog steeds dat je zijn vermogen om zijn plas op te houden nog erg overschat.Het is nog een grote pup, die kunnen dat gewoon nog niet.

Mandy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-06 12:25

Ja maar elke keer ze pis opruimen als ik hem uit heb gelaten is ook niet grappig.....en krijg gezeur met me buren!!!
Een ongelukje kan gebeuren maar t gewoon laten lopen en 3x op rij plassen Verward

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 12:27

Tsja, dan had je niet aan een pup moeten beginnen, je weet toch waar je aan begint?
Was jij als baby van een jaar oud volledig zindelijk?
Daar moet je het mee vergelijken Knipoog
Je zou evt voor de zekerheid een plasje kunnen opvangen en naar de da brengen om te kijken of hij geen blaasontsteking heeft, maar ik denk dat het gewoon jongigheid is.
Puppies zijn net babies: Het is verschrikkelijk leuk, maar er zit een verschrikkelijke hoop werk aan ook Haha!

Mandy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-06 12:32

Ja er gaat al een plasje naar de dierenarts..!!
Ik weet heus wel goed waar ik aan begonnen ben dat is het zeker niet maar na alles geprobeerd te hebben en geloof me heb veel geduld en ben er de hele dag mee bezig en steek er heel veel tijd in en dan gewoon door blijven gaan, dat is echt niet leuk.
Het is geen makkelijk hond....hij is heel lief maar heeft ook vaak gewoon schijt aan me.

Tijd zal t leren............