Sinds 2 maanden hebben mijn vriend en ik een puppy een reutje (SBT, voor de belangstellende) van eind maart (bijna 5 maanden) nu was hij heel moeilijk zinderlijk te maken, we hebben alles geprobeerd op advies van onze lerares van puppy cursus.
Zoals oa
-Puppy plaste in huis/bench of waar dan ook in huis nergeren meteen naar buiten, hij plaste/poepte buiten belonen.
-Puppy plast in huis/bench, straffen (doormiddel van met ze neus er door heen halen), meteen naar buiten plaste/poepte hij buiten weer belonen met stem/aai/koekje.
Nu poept hij gelukkig nooit meer in huis of in ze bench na veel pijn en moeite..!!!(ze beweren dat puppy's hun eigen nestje nooit vervuilen de mijne scheeld t niks)
Maar.....nu komt t probleem, als ik hem bijvoorbeeld net heb uitgeslaten en hij heeft alles gedaan en we gaan weer naar huis(appartement) en na een half uur gaan we weg en hij gaat mee plaste hij op de gallerij nu is dat een stukje verplaatst nu plast hij dus in het halletje. Voor dat de lift er is (hij weegt nu al aardig wat) of ik hem op kan tillen heeft hij t al gedaan.....niet van enthousiasme of bangigheid. We wonen op de eerste verdieping het is denk ik net 2 minuten lopen.
Of bijvoorbeeld hij is om 8 uur uitgelaten om 11 uur kom ik thuis van me werk wil hem uit ze bench halen eer dat ik hem op kan tillen plast hij al van zich af......als ik hem dan niet op til plast hij zowiezo van zich af. Dus snel optillen en rap naar beneden want hij plast zo ook al heb je hem vast met een boog van zich af.
Ik word hier echt moedeloos van gewoon wat ik ook doe straffen/nergeren of aan de riem mee naar buiten het heeft gewoon geen zin.
Ook hem afleiden onder weg naar buiten hij gaat gewoon zitten en plast lekker waar hij wilt.
Nu ga ik morgen op advies van de honden school naar de dierenarts om uit te sluiten of het geen blaas ontsteking heeft (ik merk er niks van) maar toch even voor de zekerheid langs. Het kan een teken zijn van aandacht vragen maar dan wel negatief en als hij t doet zie je gewoon dat hij donders goed weet dat hij iets heeft gedaan wat niet mag.
Hij moet nu toch zo langzamerhand wel zinderlijk zijn maar t is elke dag weer feest

Bedankt voor t lezen......en tips zijn welkom....!!!
Mandy