Wanneer cavia naar binnen halen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

miekelover

Wanneer cavia naar binnen halen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 12:53

Wanneer halen jullie je cavia naar binnen. Mijn caaf slaapt nog buiten met mijn andere 3 konijnen. De konijnen blijven buiten de winter alleen mijn caaf niet. Maar wanneer zal ik hem naar binnen halen.

Nickeltje

Re: Wanneer cavia naar binnen halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 12:53

Waarom laat je je cavia niet ook buiten bij de konijnen dan?

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 12:54

Omdat het al een oud mannentje is en hij altijd al naar binnen gaat in de winter. Want cavia;s maken geen wintervacht aan en konijnen wel.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 12:58

Aha... Onze cavia's (die ook bij konijnen zitten) blijven eigenlijk altijd in de winter buiten, maar we zorgen wel dat het nachthok echt helemaal water- en vooral wind dicht is en we geven extra hooi enzo voor een warm nestje...

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 12:59

Ja mijn hok blijft open voor de konijnen zodat ze dag en nacht naar buiten kunnen. en dan zit de caaf in de tocht als dat deurtje open blijft.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 13:01

maar ik had altijd gehoord dat je je dierje niet eerst binnen mag zetten en daarna buiten?? Bloos
trouwens die diertjes leven in het wild ook... dan gaan we ook niet naar binnen
mijn advies geef heb wat extra zaagsel (of wat er ook in zn hok licht) dan kan hij alleen als het vriest niet buiten staan...
hij moet we een plekje hebben waar hij uit de wind staat natuurlijk!!

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 13:02

Mijn caaf gaat al 5 jaar naar binnen en naar buiten en hij doet het nog steeds goed. Maar ik was benieuwd wanneer andere mensen hun caaf naar binnen doet

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 13:03

Eerst binnen en dan buiten als het buiten veel kouder is dan binnen is inderdaad erg slecht. Maar onze dieren zitten gewoon altijd buiten en wennen dus gewoon aan de weersomstandigheden.
Het is anders als wij in de herfst of in de winter een cavia in onze opvang binnen krijgen. Deze blijft dan binnen en gaat pas in de zomer naar buiten...

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 13:04

ik zet niet gelijk mijn caaf van het koude weer naar het warme binnen of andersoms. Pas las de temperatuur buiten warmer is gaat hij naar buiten voor dag en nacht. ik zet hem niet in de vrieskou.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 13:05

Lijkt me prima dan toch? Maar als je cavia gewend is bij konijnen te zitten in de zomer, is hij dan niet heel alleen als je hem binnen haalt?

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 13:07

ja dat wel maar dat is al 5 jaar zo dat hij in de winter alleen zit. Maar hij komt er iedere dag uit. En de hond is er ook helemaal gek van. dus heel eenzaam is hij niet. En misschien dat ik 1 baby konijntje naar binnen doe. Want dat heb ik vorige winter ook gedaan. 1 jong konijn binnen gehouden. maar nu is ze volwassen en mag boor de 1e keer buiten blijven in de winter

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 13:09

Aha... Naja, klinkt allemaal prima toch? Maar je vraag waar dit topic eigenlijk om gaat, kan ik niet echt beantwoorden. Ik weet niet wanneer het beste is hem binnen te halen. Misschien met de eerste keer dat er op het weerbericht nachtvorst afgegeven wordt? Of wanneer hij zelf een beetje stilletjes (koud) in zijn buitenhok lijkt te zitten?

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 13:12

ja ik was gewoon benieuwd wanneer andere mensen hun caaf binnen halen of buiten laten zitten.