Jong katje (veels te jong) voor de deur gedropt. Grrrr.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wilawander

Jong katje (veels te jong) voor de deur gedropt. Grrrr.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 12:46

Wordt ik wakker s'morgens om 5 uur hoor ik een jong katje mauwen. Ik zoeken buiten maar aangezien we aan het verbouwen zijn en het een puinhoop is kan ik niks vinden. Om 8,00 uur hoor ik het weer en tref ik het aan bij de stal maar rent het bos in. Weer zoeken en niks. Dan om 9,00 uur ligt er een hoopje ellende te trillen in het hoge natte gras. Snel mee naar binnen genomen. Een heel klein katje. Mijn Duitse herders vonden het wel leuk. Haha! De ene kreeg direct moeder gevoelens. Het beestje was brood mager en uit gedroogd. Gauw wat te drinken en te eten geven. Dan maar even naar de dierenarts. Beestje was hooguit 6 weken. Zat onder de vlooien en hadt een fiks oor ontsteking en mijten. 30 euro lichter en een kat rijker weer naar huis.

Ik kan zulke mensen die zoiets uit de auto zetten wel wat doen. Een ander kan er dan voor op draaien. maar ja het katje heeft nu een goed tehuis.

Afbeelding

xx_Merle

Re: Jong katje (veels te jong) voor de deur gedropt. Grrrr.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 12:50

achh wat n mooi katje
wat leuk dat jullie m ' in huis hebben genomen'
Ik hoop dat die snel opknapt:D
xxxx

patje94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 13:17

inderdaad daten mensen dat doen maar okey wel mooi katje hoor

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 13:19

wat goed van je dat je dat katje geholpen hebt,een heel mooi koppie zo op de foto Lachen

en de mensen die zo'n beessie uit de auto gooien kan ik wel wat doen.......

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 13:22

zo ben ik ook aan de mijne geraakt (ook een grijs tijgertje, trouwens, grappig). In december, zat net in m'n bed, en toen zat er een zangertje in de tuin. Haha!
Deze liet zich gelukkig wel makkelijk binnenhalen en was goed doorvoed, maar vind het nog altijd geen doen. (heb buurt afgezocht, dacht dat katje gewoon verloren was aangezien ze er zo goed uit zag, maar niemand miste er eentje en hoorde week later dat er nog mensen kleine katjes voor hun deur hadden gevonden).

Ga je 't houden, dit vondelingske ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 13:25

Ik vind het echt geweldig dat je hem mee hebt genomen naar de DA en dat je hem houd Ja. Hij had het veel slechter kunnen treffen.

Walgelijk dat er mensen bestaan die zo'n arm beestje dit kunnen aandoen. Maarja, alsnog een 'betere' optie dan hem te laten verdrinken of zijn kop in te slaan met een hamer. Die randdebielen bestaan helaas ook nog

Hopen dat hij snel weer aankomt en een fijn leven bij jullie krijgt! Vind het echt schattig van die herder met moedergevoelens Lachen

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 13:27

Ze is nu bij de buren. (schoonouders) die hebben al een kat. Wij zijn zelf aan het verbouwen en wonen en slapen in een klein gedeelte met twee grote Duitse herders en dan heeft dat kleine ding zo weinig plek om weg te kruipen en ik zelf ben allergisch (dat wil zeggen het mag niet in de buurt komen waar ik slaap en alles is nu zo krap) als de boel klaar was geweest hadden we het zelf gehouden. Maar aangezien dat we boeren om ons heen hebben die vaak jonge katten en het geen bal intresseert wat er mee gebeurt. Komen er denk ik nog wel meer.

Vorig jaar kroop er één door de sloot van de overburen en dan over de straat (rijden ze 100 maar meestal meer) naar ons toe. Paar weken oud en al zwemmen. Ik hem terug brengen en een half uur later weer op de straat. Weer terug gebracht. Volgende dag lag hij dood aan de straat terwijl ze hem binnen zouden houden. Wat bbleek nou. Zijn moeder lag verderop aan de straat dood en daar wou hij heen. Was zo zielig. Hadt er best spijt van hem weer te hebben terug gebracht.

Ja mijn Duitse herder teef (is loops) hadt echt moedergevoelens en maar likken en de poten er om heen leggen. was zo lief. En dat katje maar spinnen en kopjes geven.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 13:31

Ja soms snap je het niet.
Hier gebeurt het regelmatig..
Maar tot nu toe alleen maar oudere katten.
Naar de DA gaan doen we niet meer met ze, Ja of het moet echt nodig zijn! (maar de meeste zijn gewoon mager en zitten onder de vlooien of wormen)
Dus we halen een kuurtje voor ze en ze eten mee met onze andere katten..
Zo sterken ze altijd wel weer op.
(het is hier echt al een gewoonte aan het worden hoor)
Eentje was er wel echt slecht aan toe, daar zijn we uiteraard wel mee naar de DA gegaan!

orange1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 13:31

wat een lieverdje

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 13:35

Afbeelding

Afbeelding