Cavia geluiden (met geluid)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Annelies200

Cavia geluiden (met geluid)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-06 15:34

Heej heej,
Ik zat laatst eens op internet te kijken naar geluiden van de cavia en toen viel me op dat mijn cavia's hetzelfde geluid maken als wat op deze site:
http://www.dierenforum.nl/phpBB2/websit ... web_id=642

onder geirriteerd zijn en hofmakerij staat.

Nou weet ik dus neit wat de mijne maken en omdat ze het dus erg vaak maken zou ik graag willen weten of ze nou echt altijd geirriteerd zijn.
Ik heb zelf ook een opname gemaakt van het geluid van mijn cavia's maar ik hoor eigelijk haast geen verschil tussen alledrie.

Kunnen jullie mij helpen? Vork

Van mijn cavia's:

http://www.youtube.com/my_videos
P.S let niet op dat eerste geluid

smurffie

Re: Cavia geluiden (met geluid)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 13:15

ik dagt dat dat een normaal geluid was??? Bloos
dan is die van mn vriendin wel erug stom... die doet dat als hij eten krijgt Tong uitsteken Tong uitsteken
maar goed zoiezo wel vreemt want dat is echt zo.....
ik zou er niet te veel van geloven als ik jou was!!!(die geluiden bedoel ik Tong uitsteken )

Annelies200

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 15:29

okej dankje, ik merk bij de ene cavia wel dat als ik hem aai en hij maakt dit geluid dat ie zich dan helemaal uit gaat rekken dus daarvan weet ik wel dat ie het lekker vind. Maar die andere weet ik niet, maar idd geloof er maar niet teveel van Haha!

Eas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 16:20

diene van dat footaandacht kloptttt!! whaha Haha!

Dat deed onze caafje altijd hebben wij dr geleerd toen wat lekkers voor der hadden zaten wij fhiettfhiettt Tong uitsteken en sins die tijd maakte ze dat geluidje Lachen dat is echt ontzettend leuk..
Maar helaas is ze overleden Verdrietig

vbps

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 16:29

heey

ik heb 2 cavia's een gecastreerd mannetje en een vrouwtje.
Als ik sla voor ze pak horen ze dat en beginnen ze te piepen Knipoog heel hard.
En toen het mannetje pas gecastreerd was ging hij ook knorrend om het vrouwtje heen wandelen en met zijn rug schudden Tong uitsteken
als ik mijn cavia's aai knorren ze ook een beetje..
ik weet niet of jou cavia geirriteerd is. Maar ik denk het niet!

Annelies200

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 16:42

Ik heb 2 cavia's een mannetje en een vrouwtje waarvan het mannetje is gecastreerd. Hij maakte altijd al zo'n knorrend geluid en gaat dan ook met z,n kont schudden en dan maakt ie van die rare hupsjes door het hok heel maf Haha! Maar dat vrouwtje doet dat niet maar maakt wel zo'n soort knorrend geluid.

vbps

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 16:46

ow Tong uitsteken wanneer maakt ze dat geluid dan als het mannetje aan het gek doen is??(knorren, kont schudden:P)
mijn vrouwtje's cavia gaat dan heel hoog piepen en bijten want ze vindt dat niet leuk

x_Charlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 16:50

Jou filmpje en de geluiden van de site doen het niet! Ik heb zelf ook 2 cavia's, 2 vrouwtjes, eentje van 4 jaar (Moppie) en eentje van 8 maanden (Lizzy) Die rare hupsjes noemen ze popcornen, en Lizzy doet dat ook altijd! Vooral als ik dan hooi bijgeef of wat groenvoer voor ze pak. s'Avonds om een uur of 6, dan weten ze dat ze rond die tijd wat lekkers (groenvoer) krijgen en dan gaan ze de hele tijd 'fluiten' en Lizzy gaat natuurlijk weer door de kooi heen popcornen! Haha! Trouwens, dat met de kont schudden en dat knorren wat ze dan doen, dat doen mijn 2 dametjes ook hoor!

vbps

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 16:52

0ow..
ik dacht dat het een teken van de liefde was Bloos Tong uitsteken

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 16:53

Ik was net deze geluiden aan het luisteren. Mijne maken ook altijd het zelfde geluid als ik met hun eten bezig ben. Maar ik was dus aan het luisteren 1 van mijn cavia's die ging helemaal terug piepen Tong uitsteken. Ik heb ze trouwens via google opgezocht omdat die van jou het niet deden.

Annelies200

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 17:24

ow doen ze het niet? Iig jullie weten wat ik bedoel Tong uitsteken
Het vrouwtje reageert heel gewoon als het mannetje zo knort en met z,n kont gaat schudden.
wahaha als ze een schoon hok hebben dan gaan ze ook helemaal piepen en popcornen( Tong uitsteken ) wahhaa heel grappig.
Weten jullie nog leuke speeltjes die je zelf kan maken?