Kleurdwergen (konijn) Wie weet...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sterre_Nova

Kleurdwergen (konijn) Wie weet...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-06 14:31

er iets over het karakter van de kleurdwerg.??

Mijn collega heeft een nestje en aangezien ik mijn lieve hangoor 1 of meerdere maatje wil geven zodat hij na zijn castratie niet meer alleen is wil ik weten of een kleurdwerg net zo'n lief karakter heeft als de hangoor. Of zijn deze kleintjes vinniger?

Anoli

Re: Kleurdwergen (konijn) Wie weet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 14:34

ligt eraan... over het algemeen zijn dwergjes niet persee vinniger... mijn ervaring is dat het voornamelijk ligt aan de opvoeding vanaf het allereerste begin... dus zijn ze als heel jong konijntje veel opgepakt en met mensen vertrouwd geraakt... en ja sommige dwergjes zijn vinnig maar niet elke dwerg is zo...

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 20:31

Heey!
Dwergjes zijn vaak feller dan grote konijnen, grote konijnen zijn in de regel wat rustiger ... Maar als ik jou was zou ik geen jong konijn erbij zetten, aangezien deze een hele dunne huid heeft en scheurt als papier. Een baby verliest bij een gevecht altijd! Ook weet je het karakter nog niet, in het begin zijn ze altijd heel lief en schattig, als ze eenmaal volwassen zijn kunnen het ware draken zijn!
Als ik jou was zou ik gewoon een konijn uit het asiel halen, dat ongeveer even oud is als jou konijn en waarvan het karakter ongeveer bekend is Lachen.
Groetjes en succes!
Naatje

Sterre_Nova

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-06 20:59

Hey naatje,

Ja, dat dacht ik dus ook en we hebben een mega groot hok dus hoef ik niet persee een dwergje te hebben. We waren in eerste instantie van plan hier bij het asiel een konijn te halen. Dat wordt dan over een paar weken als Kippenhok tot konijnenpaleis is verbouwt.

Gr. ook een Naatje

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 22:41

Heeey!
Ik denk dat dat inderdaad een beter plan is Lachen aangezien een wat ouder konijn ook helemaal niks kan beginnen met zo'n jonkie, die jonkie's zijn zo druk, willen spelen enzo, oudere konijnen doen het vaak toch liever rustig aan Lachen.

Offtopic: Leuk dat je ook een Naatje bent Haha!
Gr.
Naatje Haha!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 01:01

Dwergjes staan inderdaad veel dichter bij de natuur dus zijn vaak drukker en wilder en houden minder van knuffelen, de hangoortjes zijn niet natuurlijk vandaar dat deze rustig en liever zijn. Dit geld ook voor de grote rassen.

Sterre_Nova

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 12:30

De hangoor is 8 maanden?
Hij wordt morgen gecastreerd!

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 18:57

Heeey!
Ik wilde even vragen hoe de castratie verlopen is? Lachen
Gr.
Naatje

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 19:08

de ECHTE dwergjes zijn vaak fel van karakter, en de voedsters (dames) zijn zowieso wat feller van karakter. Dat is ook de rede dat als je een dwerg uit de dierenwinkel koopt, deze vaak groter zijn dan je verwacht, dat komt omdat deze met grotere (vriendelijkere) rassen wordt gekruist.

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 19:48

Ik heb een dwergkonijntje maar ze zijn net zo lief als een hangoor, de dwergkonijn is wel wat schuwer maar zou neit bijten of wat dan ook, gewoon goed opvoeden

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 22:03

Dat heeft niet met opvoeden te maken, aangezien je een konijn vrijwel niet op kan voeden Knipoog het is geen hond! Het heeft met het karakter te maken en hoe hij behandelt werd. Als je hem gaat "opvoeden" door middel van tikjes geven, wordt ie agressiever ...
Gr.
Naatje

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 15:34

denk ook niet dat ze het zo bedoelde.... maar meer van veel aandacht geven en vertrouwd maken met allerlei dingen zodat het niet snel bang is of wat dan ook...

je kunt een konijn niet als een hond behandelen het enige wat ng wel eens wil lukken (lang niet bij alle konijnen) is dat ze luisteren naar hun naam...