Zieke dieren geen vlooien.. ???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eas_Mon

Zieke dieren geen vlooien.. ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-06 12:09

Halllootjes.

Misschien rare titel maar bij mijn beestjes kan ik geen 1 vlo vinden ze krabben ook niet etc..

Toen we het er over hadden(moeder en ik) zei ze dat zieke dieren geen vlooien hebben.. Maar die van ons zijn niet ziek.. ik bedoel de vachten glimmen, eten/drinken voldoende, uitwerpselen zien dr goed uit en alles is schoon..

Dus ziek zijn ze niet neem ik aan...... Maar toch vinden we ze niet... (natuurlijk hardstikke mooi, hebben ze dr geen last van Knipoog )

Wat vinden jullie?

- Zieken dieren hebben geen vlooien..
of: Is het een goed teken kwa verzorging?

Groetjes, Emma.

Anoniem

Re: Zieke dieren geen vlooien.. ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 12:25

Je hoort ook vaak mensen zeggen dat gezonde dieren vlooien hebben. Dus ja, wat dat betreft zou het kunnen kloppen.

Maar die van ons zijn vlo -vrij en supergezond. Ik denk dat het meer aan de verzoring ligt, als je regelmatig ontvlooit heb ze geen vlooien maar zijn ze wel gezond.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 12:27

Die van ons zijn ook superfit en hebben ook geen vlooien.
Ze hebben ze weleens gehad, maar dat komt omdat wij hier wat katten op de boerderij hebben rondlopen waarvan ze het krijgen.
We ontvlooien de katten ook wel, maar die hebben ze meestal wel snel weer omdat veel mensen in de buurt dat hier niet doen bij hun katten!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 15:11

hmm..bij ons hebben ze ook zelden vlooien, 3 katten en 2 honden. afentoe hebben ze 1 of 2 pietjes..
Heb wel gehoord een keer dat zwakke dieren juist veel vlooien hebben.. ben nu ook wel benieuwd

Dakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 15:22

als een hond of kat onder de vlooien zit kan hij wel degelijk ziek worden. een dier wordt dan helemaal leeg gezogen. wij hebben dat met 1 van onze katten gehad toen ze jong was. we kwamen bij de dierenarts en ze zat er helemaal onder. gelukkig na paar keer behandelen en elke dag kamen waren we er eindelijk af.

ik heb wel eens zieke dieren gezien, die ook vlooien hadden.

wij behandelen onze beesten nu ook elke maand. dat komt grotendeels omdat onze middellang harige poes vlooien allergie heeft, en van 1 vlo al helemaal gek word. maar je roeit ze hier nooit uit. er zijn hier genoeg mensen in het dorp die niet altijd hun kat ontvlooien of hun hond. makkelijk gezegt je word er best gek van. mijn fret zat er laast ook onder. en die moet echt niks van onze hond en katten weten. maar vlooien zitten voor 90% in de omgeving en 10% of meestal minder zelfs zit op het dier zelf.

enige wat je er aan kan doen is veel stofzuigen. (en dan in de stofzuiger zak stukjes vlooienhalsband er in doen of vlooienpoeder) en je beesten behandelen.

Eas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-06 16:42

Dus het is eigelijk niet waar wat ze zeggen over zieke dieren hebben geen vlooien..

Maar ook andersom is niet waar...

Nog meer mensen een mening???