Baby-muisje gevonden, wat nu?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tieneke

Baby-muisje gevonden, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-06 20:28

Vandaag lag er in de stal op de manège een kleine muis, wel al met haar, maar de oogjes nog dicht. Hij lag op een erg gevaarlijke plaats (de kinderen van ponykamp zaten er constant aan te porren) dus heb ik zonder hem aan te raken dmv een stukje papier verplaatst naar een donker stil hoekje. Een aantal uur later lag hij daar nog steeds, maar doodstil, je zag amper of hij leefde. Dan heb ik hem in een bakje met stro gelegd en werd hij stilaan actief. Nu zit ik hier te typen met dat bakje voor m'n neus, maar met de vraag: Wat moet ik met dit muisje doen om het zo goed mogelijk te laten leven of op een zo zacht mogelijke manier te laten sterven (wat ik verwacht dat hij zal doen, als hij niet snel recupereert). Kan iemand me helpen met tips?

koetjeboe

Re: Baby-muisje gevonden, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 20:32

Ik denk dat zo;s muisje in elk geval melk moet hebben
verder een warm plekje

Perlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 20:39

Tieneke schreef:
of op een zo zacht mogelijke manier te laten sterven (wat ik verwacht dat hij zal doen, als hij niet snel recupereert). Kan iemand me helpen met tips?

Moedig hoor OK dan! Ik zou het zelf niet durven. Mij vader heeft wel eens een muisje doodgemaakt dat te grazen was genomen door onze kat. Ik denk dat zo'n baby-muisje aan een flinke klap met een hard voorwerp makkelijk meteen dood gaat.

Ik schat de kans op overleven niet hoog in, maar als je het muisje zou willen voeren, zou ik het met kittenmeld of sojamelk doen. Toch hoop ik dat het muisje het haalt!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-06 20:46

Hij heeft zojuist een paar druppels melk met water gemengd "gedronken". Ik heb hem een schoendoos met stro klaargemaakt, maar met het drinken is hij nogal nat geworden (hij rolt meer dan stappen Lachen ) en nu zit hij hiet in een oude sok op te drogen.

Perlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 21:42

Ah, schattig Lachen Ben toch wel heel benieuwd hoe dit afloopt! Hoe heb je hem de melk gegeven dan?

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 21:45

Je kan de dierenambulance bellen, ze hebben opvangadressen voor deze beestjes!
In ieder geval succes! Een warme lamp zou misschien geen gek idee zijn!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-06 21:46

ik heb een spuitje genomen en daar wat "mengsel" ingedaan, dan druppeltje laten vloeien op z'n mondje en hij smakte het zachtjes op, hij is weer kalm nu, ligt te drogen tussen stro, watjes en sokken Haha! Een lamp had ik ook al aan gedacht, maar gaat dat niet te warm worden?

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 21:47

ik had men kast op de manege opgeruimd en nam 2 zakken met dekens mee naar huis (2 dekens in 2 zakken telkens tegen het nat )
ik zie dat er muizen aan geknaagd hebben
ok dacht ooh nee
dus ik rol het deken open komen daar ook 7 muiezn uit rollen het waren echt nog jonkies ogen nog toe maar al wel haar
ik wilde ze wel verzorgen mar mijn papa is er erg bang van
we hebben ze in een potje in her gras aan de rand van de weg gezet dicht tegen het bos 3 dagen later werd het gras door de gemeente gereden (pote , muisjes en al ) en toen kon je de lijkjes tellen

dus een tip zet ze niet in hoog gras dat kan ook gevaarlijk zijn

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-06 07:39

Hij is goed de nacht doorgekomen en hij leeft dus nog, heb hem terug melk-water gegeven en dat gaat goed....

kimc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 08:04

ok hoop dat hij het red

veel succes met het verzorgen

Nannoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 09:09

heel veel succes met het verzorgen van het kleine muisje

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-06 15:10

Namiddag om 14u had ik het nog laten drinken, toen in een sok is het zachtjes overleden, geen muisje meer dus... Had het wel verwacht, maar vind het toch heel jammer. Nu ligt hij in een watje onder een boom in Maredsous (van de kaas).

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 03:08

ach gut....... Ach gut

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 10:57

aah sterkte Boos! mijn vader heeft 2 keer een muizenestje in onze schuur ontdekt 1 heeft hij in de speeltuin neergezet en die andere keer vermoord ( dat is 10 jaar geleden ) en ik maar mooi denken dat die muisjes nog steeds leefde Verdrietig

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 11:23

op school hadden we ene keertje 2 hele kleine muisjes gevonden, waren helemaal niet oud nog bijna geen haar. de leraar zei dat we ze maar even onder water moesten houden, maar dat wou ik niet doen en toen heeft hij dat maar gedaan
wel zielig zo klein