Vraag voor Labradors eigenaren..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

0maris0

Vraag voor Labradors eigenaren..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-06 14:42

Heyhey ik heb een vraag voor de labradorseigenaren..
Ik heb een leuke lieve zwarte labrador pup van nu 8mnd oud.
Nou is echt alles leuk aan dr. het gaat goed ze is lief af en toe wilt ze nog wel eens wat slopen..
het enige wat we jammer vinden is dat ze vreselijk maar dan ook vreselijk kwijlt..
ik zelf denk dat het door de hang lippen/wang van de hond komt.
Nou hebben we het er wel eens met een andere labeigenaar erover gehad maar die heeft er erg weing last van alleen als de lab naar buiten is / geweest.

Wie o wie heeft er hier wel of geen last van??

Ook is mijn Milou nu 8 maandjes oud. dit betekent dat de loopsheid nu ook kan beginnen??!!

Dit is mijn Labrador teef Milou
geb 26-12-05 te Hardenberg

Afbeelding

Groetjes Maris en Milou

annepaardoes

Re: Vraag voor Labradors eigenaren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 20:35

labrador kunnen snel kwijlen als ze te overhangende wangen hebben maar de rede dat een hond kwijlt is maar 1 ding. ETEN.
eigenlijk het zelfde bij mensen. Als jij een goed gedekte tafel ziet met lekker eten loop het water je toch ook in de mond Tong uitsteken

Als jou hond hoort dat jij haar brokken pakt zal ze al beginnen te kwijlen ,omdat je weet dat ze eten krijgt. Als jou hond kijkt/staard naar iets eetbaars wat jou hond wel lekker lijkt zal ze ook beginnen te kwijlen.

Kwijlen kun je niet afleren ,maar kwijlen kun je wel voorkomen.
Door als je hond brokken krijgt jij pas laat merken dat er brokken zijn als ze al in de bak liggen en je hond meteen kan eten. Dus de hond niet laten merken dat jij de brokken gaat pakken.
Wat je ook doet is als je hond naar iets eetbaars kijkt of gaat schooieren dat je haar meteen weg stuurt. (zolang ze niet naar 'het eetbare' kijkt is het goed)
fok je hond ook niet op als je hond iets krijgt zoals een koekje of een bot. Geef dat op het laatste moment.

IneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 17:14

Wij hebben ook een labrador en deze kwijlt eigenlijk zelden..
Alleen als we met hem naar de hondenweide gaan om hem daar eens los te laten lopen..
( Of heel erg zin heeft in eten van de tafel.. maar zelfs dit komt bijna nooit voor ! )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 18:12

Bij honden met 'hangwangen' zit vaak nog een stukje wang in hun mond. Simpelweg omdat ze altijd iets in hun mond hebben kwijlen ze veel. Dat heeft weer met het eten ect. te maken.