goed tehuis gezocht voor hond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cissy

goed tehuis gezocht voor hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-06 13:24

Hallo allemaal,

wij hebben een hond op onze pensionstal die helaas niet met kleine kinderen samen kan, ze heeft er al een aantal een beet (wel zacht maar toch... de kinderen waren flink geschrokken) gegeven en daarom moet ze weg. We willen het risico niet lopen dat kinderen van pensiongasten gebeten gaan worden.
Ze heeft helaas ook wat jonge katjes en cavia's doodgebeten dus is ook niet geheel betrouwbaar met kleine huisdieren.

Het is verder een hele lieve speelse hond, ze is pas 4 jaar en een kruising Friese stabij en ze is nog niet geholpen.
Ze is in de omgang met grote kinderen en volwassenen die ze kent heel lief, tegen vreemden is ze waaks (en terecht).
Ze struint nu lekker over het hele erf en in de weilanden met de kinderen van de eigenaar en het is zielig als ze permanent opgesloten moet worden omdat ze kan bijten. We weten nl nooit precies wanneer er kinderen met pensiongasten meekomen.

Omdat ze verder heel lief is willen we proberen een goed tehuis voor haar te vinden ipv af te laten maken want die optie zit er wel aan te komen.

Is er iemand die een lieve waakse hond zoekt en geen (kleine) kinderen heeft of andere kleine huisdieren en haar nog een heel aantal jaren liefdevol kan opvangen?

op dit moment heb ik geen foto van dr maar ik zal van het weekend even wat plaatjes schieten.

bij serieuze interesse PM me even voor het telnr vd eigenaar

cissy

Re: goed tehuis gezocht voor hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 16:25

niemand?

zoals beloofd wat foto's
Afbeelding

Afbeelding

ze wilde niet echt poseren dus ik moet een nieuwe poging gaan wagen van de week.
Ze heeft normaal langer haar maar is geschoren vanwege de hitte van afgelopen zomer.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 16:33

Kunnen ze de hond geen muilkorf aandoen?
Of aan een lange ketting waar hij niet bji de kinderen kan komen?

Wij hadden vroeger ook een hond die wel is kon bijten op de ponyclub, maar dat ging altijd goed want iedereen wist dat je bij hem vandaan moest blijven.

Ik zou het wel een beetje oneerlijk vinden als de eigenaar deze hond weg doet.
Deze hond heeft een probleem en daarom moet hij maar ophoepelen....
Maar als deze hond bijt dan zadel je alleen maar iemand anders met het probleem op.
Misschien moet deze hond op training, waarom bijt hij? is hij bang of is hij juist dominant?

Maar ik spreek jouw er niet op aan hoor, jij bent niet de eigenaar, maar verhalen zoals deze gaan me wel aan me hart.
Alle honden (in goede gezondheid) worden in principe zonder agressie geboren, maar door hun leefomgeving en leefomstandigheden gaan ze agressie vertonen, en dat is 99 van de 100 keer de schuld van de baas....

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 16:59

Citaat:
Kunnen ze de hond geen muilkorf aandoen?
Of aan een lange ketting waar hij niet bji de kinderen kan komen?
hebben we geprobeerd, maar dat is geen doen, we weten nooit wanneer er kinderen op visite komen, aan de ketting is dan ook geen fijn leven voor het dier, dan wordt ze juist agressief
Wij hadden vroeger ook een hond die wel is kon bijten op de ponyclub, maar dat ging altijd goed want iedereen wist dat je bij hem vandaan moest blijven.

Ik zou het wel een beetje oneerlijk vinden als de eigenaar deze hond weg doet.denk je echt dat de eigenaar hier licht over denkt? we hebben al van alles geprobeerd, maar we gunnen ook het beest een waardig bestaan en lekker los lopen ipv muilkorf of ketting
Deze hond heeft een probleem en daarom moet hij maar ophoepelen....
Maar als deze hond bijt dan zadel je alleen maar iemand anders met het probleem op.
Misschien moet deze hond op training, waarom bijt hij? is hij bang of is hij juist dominant?
geen idee, wisten we het maar, er zijn diverse mensen met kennis van honden die ook geen oplossing weten. We hebben al advies aan de dierenarts en asiel gevraagd. De eigen kinderen kunnen veilig met dr omgaan maar het gaat vooral om visite kinderen en op een pensionstal komen veel kinderen op visite

Maar ik spreek jouw er niet op aan hoor, jij bent niet de eigenaar, maar verhalen zoals deze gaan me wel aan me hart.het gaat de eigenaar ook aan het hart want het is verder een heel lief dier. Ze zoekt juist de kinderen op omdat ze gek is op spelen maar bijt ze dan vervolgens ook en dat kun je niet hebben
Alle honden (in goede gezondheid) worden in principe zonder agressie geboren, maar door hun leefomgeving en leefomstandigheden gaan ze agressie vertonen, en dat is 99 van de 100 keer de schuld van de baas....
ben ik met je eens, maar er komt geen echte agressie bij kijken, dat is nou juist het stomme, ze bijt zomaar ineens en niet echt hard maar dat is misschien de volgende stap, misschien is het wel een corrigerende actie van dr alsof die kinderen haar pups zijn?
Maar de mensen die naar hun paard komen kun je niet verplichten hun kind thuis te laten en aangezien dit de broodwinning is moet de hond wijken, klink hard maar kan even niet anders

als iemand nog tips heeft?

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 17:40

1 tip die ik kan verzinnen is om met het plaatselijke asiel af te spreken dat ze op de site van www.dierenasiels.com mag staan met haar foto- terwijl ze nog gewoon bij de pensionstal blijft ? Er zijn best liefhebbers voor zo'n hond, je moet ze alleen weten te vinden...

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 10:00

Ik wil alleen nog zeggen, mocht je haar aanbieden op een advertentiesite, kijk dan alsjeblieft uit voor handelaars die haar meteen weer doorverkopen of een fokfabriek van haar maken.
Je kan misschien het beste erbij zetten dat ze is gesterelisseerd is, (misschien is dat al zo) dan heb je in ieder geval niet die leipe mensen die reageren die alleen maar puppy,s willen fokken voor de centen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-06 12:20

is er nou helemaal geen dierenliefhebber (zonder kleine kinderen) die een leuke hond zoekt?
Het is trouwens een volle Stabij maar zonder papieren.