Uitlaatservice?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Babsiej

Uitlaatservice?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-06 16:54

Hallo!

Ik heb dus 2 honden, en tot nu toe thuis geweest bij ze (de 1 is nu 1 jaar de ander bijna half jaar, thuis werk gedaan). Nu ga ik dus per 4 september buiten de deur werken. Mijn vriend werkt ploegen, met ochtenddienst vertrekt ie om 5 uur, met middag om 13 uur en nacht pas savonds 21 uur.

Ik werk van 9-17 dan en ben dan dus van ongeveer half 8 tot half 7 van huis. dus ze zitten tijdens een middagdienst 5 uur alleen, tijdens een nachtdienst ongeveer 6 uur, en tijdens ochtend dienst iets meer als 7 uur.

Ik vind vooral die 7 uur iets te lang en ben ook bezig met een uitlaatservice en ben nu zelf 2 keer mee geweest met de honden, mn ene hond vind het nog niet echt geweldig in een grote groep mn andere hond vind het super! die rent, speelt doet gek, dus dat is wel lekker. Vind het alleen toch een beetje eng om mn honden mee te geven als ik er niet ben.

Iemand hier meer die zoiets doet?
Of zeggen jullie 7 uur alleen kan wel ?

Groetjes Barbara

patje94

Re: Uitlaatservice?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 16:57

7 uur alleen mwaah nee zal ik niet doen een beetje zielig maar wees gerust die honden lopen echt niet weg. bij de uitlaatservice als het goed is heet die meneer/mevrouw snoepjes mee.
nou dan zal ik het als hond wel weten als ik jou was gewoon die hondenuitlaat service

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 17:01

Tja, moeilijk
Omdat je honden het niet gewend zijn, zal ik het niet doen, 7 uur alleen laten.

Onze honden hadden we ook wel eens een dag alleen thuis, en dat ging altijd goed, maar dat is maar 1 dag.

Kan je ze niet bij vrienden/fammilie "dumpen".

En ik denk dat als je ze bij een uitlaatserivice stopt, dat dat vanzelf wel went, en ik zou dan gewoon wat regels opstellen, zodat je altijd weet wat ze doen, en als er iets met je hond overkomt dat hun dat dan vergoeden.

Susces.

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 17:04

Ik heb zelf een hondenuitlaatservice. Ik vind dat vanaf 5u alleen het te lang is....waarom? Snachts zitten ze ookal alleen. Ja dan slapen ze maar toch overdag vind ik dat er vaak genoeg aandacht moet zijn. Uitlaatservice is daarom een perfecte oplossing. Er wordt als het goed is geluisterd naar jou wensen kwa wat je wil voor de honden. Ikzelf heb groepswandelingen van een halfuur en een uur. Sommige honden laat ik zelfs 2x per dag uit. Ik heb ook individuele wandlingen van een kwartier en een halfuur. Waarom ik ook halfuur in de groep en individueel van een kwartier aanbied is die reden. Goedkoper en dan kan de hond eventueel 2x uitgelaten worden, is dus vaker aandacht op de dag.

Je zegt dat 1 van de honden zich nog niet prettig voelt in de groep. Misschien dat hij wat onzeker is, omdat zijn maatje zich wel vermaakt met de andere. Ik denk dat hij na een aantal keer zijn eigen plek wel kan vinden. Anders miss een uitlaatservice zoeken die individueel, dus alleen met jou 2 honden loopt?

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-06 17:08

Hoi,
Tijdens een nachtdienst kan het gewoon niet helaas en zullen ze 6 uurtjes alleen moeten zitten, dit omdat mijn vriend anders echt wakker word, en die kan dan niet meer slapen.

Familie kan helaas niet anders ben ik niet alvast uit gaan kijken naar een uitlaatdienst Knipoog
De vrouw van de uitlaatservice is zeker goed voor dr hondjes, en idd met lekkers op pad. Ze luisteren ook allebei goed, maar stel dat er wat gebeurt he? moet er niet aan denken Bloos

Alleen zijn zijn ze wel gewend, ben ook vaak genoeg 3-4 uur naar mn paard en dan nog even naar mn moeder zijn ze ook 5 uurtjes alleen , dus dat zijn ze wel gewend, heb bij allebei een dubbel gevoel dus eigenlijk, alleen zitten is sneu, maar wel veilig, (en zijn toch nog met zijn 2en ! ) en uitlaatservice mee is leuk voor de honden, maar vind het zelf wel eng eigenlijk....

Lastig!

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 17:15

Logish dat je het eng vind! Ik begrijp je absoluut hoor. Ik loop zelf met maximaal 5 honden omdat ik meer teveel vind voor het overzicht. Maar afentoe heb ik ook een hond die doet alsof ie doof is en ineens wegrent. Hij komt wel weer terug als ie zin heeft, maar ik zit dan ook met mijn hart in me keel omdat het toch de dieren van iemand anders zijn. Ik werk ook altijd met contract. Heb ook altijd contact met de eigenaren als er iets is met de hond ligt er altijd een briefje klaar, als er iets is gebeurd met de wandeling leg ik een briefje neer of bel ik savonds even op. Je moet vooral goed contact hebben met degene die de hond uitlaat zodat je weet wat er gebeurd enz. Niet dat diegene alleen de hondophaalt lekker loopt en terug brengt, maar dat diegene ook goed oplet van hoe de hond zich gedraagd en of dat veranderd, zodat jij straks niet met de problemen zit waar je nisk van weet en andersom natuurlijk ook.