Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Billy schreef:de oorspronkelijke eigenaar heeft 2 weken de tijd om zn hond op te eisen.
In die tijd kun je hem dus niet weggeven oid. Ik zou hem naar het asiel brengen, dan kan hij van daaruit geplaatst worden als de wachttijd verstreken is
Billy schreef:de oorspronkelijke eigenaar heeft 2 weken de tijd om zn hond op te eisen.
In die tijd kun je hem dus niet weggeven oid. Ik zou hem naar het asiel brengen, dan kan hij van daaruit geplaatst worden als de wachttijd verstreken is
Liezel1 schreef:blijkbaar wordt ze dus niet echt gemist...
ik werk in een boerendorpje in een restaurant.. iedereen kent lkaar in dat dorp, toch heeft niemand te kennen gegeven het beestje te missen... erg vreemd...
xjudithx schreef:Als jij het dier aangemeld hebt bij asiel, politie en amivedi dan kan je niet veel meer doen, dan moet de eigenaar jou vinden in plaats van jij de eigenaar. Je zou eventueel wel nog briefjes op kunnen hangen bij dierenartsen en dierenwinkels.
Verder ben ik het met Billy eens. Je kunt hem niet zomaar weggeven als die twee weken nog niet verstreken zijn.
Smookey schreef:xjudithx schreef:Als jij het dier aangemeld hebt bij asiel, politie en amivedi dan kan je niet veel meer doen, dan moet de eigenaar jou vinden in plaats van jij de eigenaar. Je zou eventueel wel nog briefjes op kunnen hangen bij dierenartsen en dierenwinkels.
Verder ben ik het met Billy eens. Je kunt hem niet zomaar weggeven als die twee weken nog niet verstreken zijn.
Nee een dier houden waar je niet voor gekozen hebt en geen tijd voor hebt lijkt me ook niet handig. Denk niet dat je iemand kan verplichten een huisdier te verzorgen, omdat de eigenaar 2 weken de tijd heeft om het beestje op te eisen. Als jij je hond kwijt bent, had je toch allang bij alle instanties aan de bel gehangen?? Ik in ieder gevalwel...
Liezel1 schreef:morgen om 12 uur ga ik de hond terug brengen.. het bleek iemand uit de straat te zijn, waar we het aan hadden gevraagd en die heel droog zei "nee, de mijne zit in het hok"
dus niet... daar kwam hij vandaag pas achter...