Varkenshoefjes bekappen omg. Wormerveer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikisik

Varkenshoefjes bekappen omg. Wormerveer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-06 14:03

Hoi,
Mijn meiden, Plien en Bianc, moeten hun hoefjes bekapt hebben, echter kan dat niet zo maar.. Ze moeten daarvoor onder narcose om het te laten doen.. welke DA doet dit?

Eas_Mon

Re: Varkenshoefjes bekappen omg. Wormerveer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 14:55

Anders bel je even rond bij de veeartsen in de buurt?

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-06 15:24

Dat heb ik reeds gedaan.. maar ze zitten er niet echt om te springen..

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 15:40

verdoven is heel gevaarlijk voor minivarkens!
je moet ze gewoon zo doen, even sterke vent erbij en snel met kapmes of snoeimes iets inkorten
wat goed helpt is het staartje vasthouden dan blijven ze heel netjes staan en dan omleggen op hun zij
ze schreeuwen dan wel even moord en brand maar dat doen ze toch heel snel

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-06 15:47

@Spatter;

Deze varkies zijn mishandeld geweest.. ik heb ze nu eindelijk na een jaar eindelijk weer tam.. dus dat is de reden waarom ik het niet met wat geweld wil doen..

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 15:56

wij hebben een tijdje geleden eentje in moeten laten slapen en er was heel wat stof voor nodig om hem slapend te krijgen, dat heb ik zelf gedaan omdat hij mij vertrouwde, zodat de dierenarts het echte spuitje kon geven
heel simpel is het dus niet en ook het spuitje zul je toch eerst moeten zien te geven

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-06 15:58

Dat spuiten en bekappen kan ik beide zelf.. ik heb alleen geen spul om het te verdoven. Dat is de pest.. Kon ik maar aan de verdoving komen..

patje94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 17:00

geen iddeee

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 17:32

Ik heb die van mij ooit 1 maal laten verdoven....
Wat een ramp!!!!Ze bleef ertegen vechten dus nog wat extra en nog niet om gaan(hok stuk,varkske gewond kortom drama..)ik heb echt alles bij elkaar gejankt toen de veearts weg was(toen viel ze om nml.)

Ik doe het nu zelf..als ik onder het buikje kriebel gaat ze liggen en dan ga ik aan de slag met tang en vijl Duivel
Ik kan niet alle voeten achter elkaar doen maar iedere dag wat.

Ook heb ik de uitloop van haar huisje en de ligplaats binnen verhard en dat scheelt een berg.
Lobke maakt haar huis graag schoon en is dan druk aan het graven in het stro..dat doet ze nu dus op de steentjes resultaat kortere voetjes Pling

Wat ontzettend sneu zeg..mishandelde varkskes..zal een berg geduld kosten om dat goed te krijgen want ze vergeten echt amper iets.
Na het hoefkapdrama heeft ze me weken genegeerd en moest ik de brokjes met appelmoes mengen om te lokken.....zwaaaaar beledigd Zij zijn groot en ik is klein!

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-06 14:36

Cars, allereerst.. WAT HEB JIJ EEN GEWELDIG HUIS.. helemaal top.. echt een klein beetje jaloers wordt ik daar wel van..

Ik ken het als je op het buikje kriebelt gaan ze languit.. althans dat doet Plien.. Bij Bianca is het hooguit 6 keer gelukt.
Maar zodra ik ga beginnen aan de hoefjes staat madam weer..
En ze zijn zo lang dat is niet normaal.. dus ik dacht als ik het nu een keer door de DA laat doen... dan kan ik het zelf bij houden..
En tja ik heb het uitloopje voor hun hok en waar het hok op staat ook verhard.. Maar het is echt heel heel erg bij ze..
En dan nog 1 vraag, ik vind Lobke haar huis zo leuk..heb je bouw tekeningen van dat stalletje? Of kan je je man eens vragen, ik wil deze zomer het huisje van Plien en Bianc renoveren maar dat van Lobke vind ik helemaal te gek..

Nou die varkens zijn toch heel erg vergevend hoor.. Ze hebben mij nog nooit iets gedaan, ook niet geprobeert. Ze zijn heel lief en als ik of mijn man in zicht is of ze de auto horen gaan ze helemaal uit hun dak.. maar zo mooi als waar Lobke woont, wonen mijn meiden (nog) niet...

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 20:09

Bloos
Ben ook heel blij met ons stekkie....

Inmiddels is Lobke der huis gesloopt Nagelbijten / Gniffelen (en boos dat ze was).
Ze was er letterlijk en figuurlijk uitgegegroeid.
Maar het waren van die in planken gezaagde bomen en daar dan op de gok een huisje van getimmerd.
Was eigenlijk hout dat we over hadden van de loopstal dus zomaar zelf wat verzonnen.

De veearts die ons Lobke wilde verdoven was een echte "varkensveearts" want de huisdierenarts doet zoiets meestal niet.
Anders moet je eens kijken op http://www.minivarkens.com/ daar staat veel info en je kunt er ook vragen stellen.

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-06 23:43

Yo.. dank je.. ik zit ook vaak op die site, Maar iedereen woont aan de andee kant.. zelfs veel in Belgie..

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 23:47

Kun je er geen vetranquel in doen, werkt goed verdovend voor paarden en misschien ook wel voor varkens?

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-06 13:20

@kimmie1: ik kan het misschien wel daar mee doen.. maar misschien heb ik niets aan.. ik moet zeker weten dat ik ze ergens slaperig van krijg.. zonder dat ze overlijden..

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 14:18

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-06 14:27

Thanx Cars..

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-06 14:34

Cars schreef:
http://www.dierennieuws.nl/nw/art/200306/nw15827.htm

Hier staat ook een stukje over het onder verdoving knippen van de hoefjes....
Mischien heb je iets aan de dierenarts/het middel wat genoemd word...

Cars, als ik dat geweten had.. assendelft is om de hoek bij mij!!!! Dan hadden ze tegelijk gekund.. maar ik ga die dierenarts gewoon belln..

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 16:21

Nou ik heb gebeld: 50 euro voorrijkosten, 70 euro consult en per KG 1 euro tbv verdoving.. de dames wegen ruim 150 kg de stuk.. tel uit.. dure buisness.. ik denk dat ik ook varkenshoefjesbekapper wordt..

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 17:33

james100 schreef:
Nou ik heb gebeld: 50 euro voorrijkosten, 70 euro consult en per KG 1 euro tbv verdoving.. de dames wegen ruim 150 kg de stuk.. tel uit.. dure buisness.. ik denk dat ik ook varkenshoefjesbekapper wordt..

Wow!
Sorry hoor maar dat zijn echt absurde prijzen....
Maar ja als het echt nodig is....
Kun je nadat de hoeven gedaan zijn de boel niet bestraten met grove tegels zodat ze in ieder geval wat blijven slijten want om nu iedere keer dit soort bedragen neer te tellen.
Enne als ze liggen is het 10 minuten werk....maar ja voordat ze liggen Zij zijn groot en ik is klein!

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 22:09

Tja.. hoop geld he.. Maar die meiden van mij hebben al een harde ondergrond zowel in hun nacht hok, als hun uitloopje.. Ach ik zie wel.. bel gewoon nog een keer rond hier met vee dierenartsen.. Spuit ik ze zelf wel onder toeziend oog van de VA.. En dan kan hij izjn gang gaan.. Maar als ik Easter naar de DA en hoefsmid doe ben ik lang niet zo veel geld kwijt bijelkaar..