vraagje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pretty_lover

vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-06 09:13

ik heb net sinds zondag een nieuwe hond, maar hij luisterd hellemaal niet, als je hem roept en je maakt je stem iets zwaarder piest ie gelijk heel lang, met uitlaten trekt ie heel erg, zat er zelf aan te denken om een slipketing te halen, maar snijd die niet heel erg? de hond heeft een heel dunne huid, hij is nu 1.5jaar, zou je dan ook nog op training kunnen?
xx

Raudkas

Re: vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 09:16

Natuurlijk kun je je hond nu nog trainen, een slip ketinkje kun je altijd proberen,
het is gewoon heel veel oefenen, en anders moet je miss op cursus gaan, met hem/haar

mijn vriendin had ook een trekkertje aan de lijn, hij loopt nu supper braaf.

pretty_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-06 09:56

tja maar het probleem is, het is een old english bulldog, die heel sterk is, dus ben bang dat de slipketting gaat snijden,iemand ervaring?

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 10:22

cursus!!!

Als je trouwens zelf dit soort simpele vraagstukken niet kunt oplossen, en zelfs niet weet waar ze vandaan komen, dan had je je m.i. beter moeten verdiepen voordat je een hond kocht.

pretty_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-06 11:36

vind niet dat je dit mag zeggen, we hebben altijd al een hond,we hebben zeker goed nagedacht, en ik vraag om advies wat jullie ervan vinden en zouden doen. heb zelf al actie genomen. en ik wil alles zeker weten voor ik iets doe.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 11:39

training Knipoog ik ben wel benieuwd naar foto's Lachen

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 11:41

ik zou een cursus gaan volgen!

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 11:55

JustNanno schreef:
cursus!!!

Als je trouwens zelf dit soort simpele vraagstukken niet kunt oplossen, en zelfs niet weet waar ze vandaan komen, dan had je je m.i. beter moeten verdiepen voordat je een hond kocht.

Wat is dat nou weer voor rare reactie zeg!

Maar goed, ik zou in de buurt gaan informeren naar een hondenvereniging voor een jonge honden cursus. Bij ons hebben ze namelijk een zogenoemde Brug cursus voor wat oudere honden die geen puppycursus gehad hebben.
Ik ga hem binnenkort doen met een 1 jarige Bordeaux Dog want geloof mij, is geen pretje als die een loopje met je neemt (is overigens niet mijn eigen hond, maar dat is weer een heel ander verhaal)

Een slipketting zou je kunnen proberen, of zo'n tuigje... met die tuigjes trekken ze zichzelf namelijk uit evenwicht en dat vinden ze niet prettig en dan gaan ze het ook vaak al minder doen.

Succes!

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 11:56

En ik zou een borsttuig aanschaffen.. Ik heb er ook die heel erg trok aan de riem.. zo erg dat ze alleen op dr achterpoten liep.. maar ik heb een tuig aangeschaft en het was meteen over.. nu loopt ze lekker relaxed.. Alleen is dit een tip voor het trekken.. Maar ik zou ook een cursus volgen als ik jouw was..

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 11:57

Ja, zo'n borsttuig! Die bedoel ik ook Tong uitsteken

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 11:59

Of zo'n soort halster, al weet ik niet of dat op (of om) deze hond past.

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 12:27

Hetja schreef:
Of zo'n soort halster, al weet ik niet of dat op (of om) deze hond past.

Mijn labrador vroeger moest van mij oko altijd met een halster als borsttuig lopen.. zielig eigenlijk he... ik wilde altijd paardje spelen met hem, dus was hij de *u* om dat halster om te krijgen, het kan wel maar het is niet optimaal.. maar ik ben zo blij dat ik toen dat tuig heb aangeschaft.

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 12:31

Ik bedoel echt een halster voor honden, deze worden vaak gebruikt als ze trekken aan de riem, is vriendelijker dan een slipketting, is mij verteld.

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 12:38

Je bedoeld een halti?
Ik heb altijd gehoord dat dat juist link is, omdat het om zijn neus zit en daar zitten ook hele belangrijke zenuwen enz.
Slipketting doet geen pijn als je er goed mee om gaat.
De hond kan kiezen of trekken of netjes naast lopen.

Maar je kan ook gewoon met een leren halsband oefenen hoor.
Iedere keer als hij bij je weg loopt trek je hem terug en geef je commando(bijv volgen!)
Je kan hem ook belonen met koekjes als hij braaf naast loopt of gewoon met je stem.
Zorg wel altijd dat de riem niet strak is maar dat er een boogje in zit.

Raudkas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 13:18

Misschien heb je ooit wel eens van de Husky gehoord.
dat zijn oorspronkelijk slede honden, die zijn dus ook gefokt om te trekken.
die hebben allemaal een tuigje om. want als een hond blijft trekken aan een riem, kan je miss iets in zijn nek beschadige, dat wilt niemand natuurlijk.

en natuurlijke uuuren en uuuuren oefenen en trainen, dan kom je der vanzelf Haha!

malie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 13:46

CURSES!! en niet zomaar met slipketting lopen zeulen!! geen slipketten aub. En je kan ook gewoon op internet zulke dingen vinden wat je kan doen tegen trekken enzo...

http://scooterandfriends.homestead.com/trekken.html

ff een site met 10 verschillende methodes voor stoppen met trekken

patje94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 17:02

het is mischien zielig maar koop gewoon een slip ketting
hioj gaat zelf merken van ik trek en dat doet pijn dus het is ze eigen schuld als hij trekt.
en als dat alles niet werkt zal ik op cursus gaan

pretty_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-06 19:46

ik heb vandaag een dikke slipketting gehaalt tuig probeer ik niet eens hij weet dan he ik kan trekken zonder dat ik er iets van voel, het is zeker geen lichte hond en weegt 55 kg, terwijl hij heel slank is dus alleen maar spieren, heb een uurtje gelopen met slipketting en hij trekt niet meer, hij heeft gister nl zijn leren riem kapot getrokken Vork heb me net ingeschreven voor cursus zaterdag begin ik Vork helaas kan ik geen foto's maken camera doet het ff niet. foto's komen heel snel, als iemand foto's kan verkleinen stuur dan ff pb'tje heb wel foto's op pc maar krijg ze niet kleiner Clown bedankt voor alle reactie's

pretty_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-06 19:48

malie schreef:
CURSES!! en niet zomaar met slipketting lopen zeulen!! geen slipketten aub. En je kan ook gewoon op internet zulke dingen vinden wat je kan doen tegen trekken enzo...

http://scooterandfriends.homestead.com/trekken.html

ff een site met 10 verschillende methodes voor stoppen met trekken

het is niet zomaar een hond die je met een kneepje aan z'n riem naast je hebt. dan kun je wel zeggen geen slipketting maar een beetje hard moet je wel voor hem zijn hoor anders neemt ie een loopje met je Knipoog

pretty_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-06 19:49

Maar je kan ook gewoon met een leren halsband oefenen hoor.
Iedere keer als hij bij je weg loopt trek je hem terug en geef je commando(bijv volgen!)
Je kan hem ook belonen met koekjes als hij braaf naast loopt of gewoon met je stem.
Zorg wel altijd dat de riem niet strak is maar dat er een boogje in zit.[/quote]

leren halsband helpt niet, hij trekt echt door,als je hem wilt belonen met een koekje,hij eet niet als ie uit is, naast,volgen zit af enzo reageert ie niet op,na 4 dagen moet hij toch wel iets gaan veranderen lijkt me hihi Clown

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 10:02

Maar ik denk niet dat je op curses een slipketting mag gebruiken.

in ieder geval succes

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 10:16

Nou jammer dat je de hond geen kans geeft aan het tuig.. Echt zweer erbij, en die hond is zo relaxed geworden.. ze hebben namelijk de drang niet meer om te trekken..Maar succes met je slipketting..

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 10:50

JustNanno schreef:
cursus!!!

Jij scheef wat ik dacht... Nagelbijten / Gniffelen

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 10:52

Ik sluit me aan bij james100...

Je (pretty_lover) zegt: tuig probeer ik niet eens hij weet dan he ik kan trekken zonder dat ik er iets van voel.

Maar dat is dus niet waar, hij trekt zichzelf namelijk uit evenwicht en dat vinden ze vaak nog wel vervelender dat dat ze een slibketting om hun nek voelen.
En maakt niet uit of het een lichte of zware hond is, mijn oppas hond (Bordeaux Dog) weegt ook al dik 55 kg...

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 10:53

Geen slipkentingen, halti`s enz.

Gewoon een goede hondenschool zoeken,
Daarmee kom je veel verder.