grootste hond ter wereld?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tries_en_Faf

grootste hond ter wereld?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-06 18:20

of is het trucage?

zorba een old english mastiff van 155 kilo:
Afbeelding

Afbeelding
die onderste is een andere hond, die is wel trucage, kan toch niet anders? hij kan toch geeneens met zijn kop door het raampje??

_June

Re: grootste hond ter wereld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 18:38

Die onderste is een Bullmastiff, leuk die heb ik ook Knipoog Al denk ik dat de foto nep is!

Die bovenste ziet er redelijk echt uit, zijn met 'normaal' formaat al heel groot. Dus als je een beetje een uit de kluiten gewassen reu hebt zou dat best kunnen. Vind em trouwens ook wel een beetje dik, lijkt ie ook groter door denk ik.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 18:39

ik zelf denk dat het wel waar kan zijn, op een hondenshow zijn wij er zo 1 tegen gekomen en die woog al 132 kilo

kijk maar:

Afbeelding

Afbeelding

ze zijn wel heel groot en zwaar, maar ze zijn echte heeeeeele lieve honden.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 19:27

De onderste foto is van een bloedhond en heeft niets met de hond op de foto van ts te maken.
De grootste hond lijkt me onwaarschijnlijk, denk dat hij wel in de buurt van de zwaarste komt en daar zou ik als baas niet trots op zijn.
Hond is moddervet, lekker voor zijn botten en hart.

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 22:16

Ga mee met bovenstaande...zou me doodschamen voor het gewicht.
Wij hebben Bordeauxdogreu(beter vergelijk dan een bloedhound Knipoog ) en ook een grote(vooral in hoogte) hij weegt rond de 75 kilo maar je voelt de ribben nog.
Deze rassen worden al niet zo gek oud.....en eentje van 155 kilo?????

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 22:30

Over het algemeen niet nee, gelukkig is onze bordeauxdog 10 geworden. En tja, die bullmastief... Laat ik het er maar op houden dat ie zware botten heeft Nors opkijken

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 23:04

ThePast03 schreef:
De onderste foto is van een bloedhond en heeft niets met de hond op de foto van ts te maken.
De grootste hond lijkt me onwaarschijnlijk, denk dat hij wel in de buurt van de zwaarste komt en daar zou ik als baas niet trots op zijn.
Hond is moddervet, lekker voor zijn botten en hart.

hahaha klopt, verkeerde foto's geplaats. Komt omdat ik deze foto's net op een andere site heb gezet!! haha sorry

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 19:32

Of die foto's net zijn of niet kan ik niet zien, heb ik geen verstand van. Heb laatst op de poli wel een Boerboel van 90 kg gezien en een keer een mastiff van 105 kg in de kliniek zien lopen, dus ik denk dat 155 niet onhaalbaar is voor een hond. Feit blijft natuurlijk wel dat de hond op de foto moddervet is, gewoon misselijkmakend. Ik vind je hond te zwaar laten worden net zozeer verwaarlozing als hem te mager laten worden.

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 16:30

Wat de grootste hond ter wereld is, zou ik echt niet weten.
Hier in de buurt lopen een paar Ierse wolfshonden, die zijn ook ontzettend groot.
Ierse wolfshond;
Afbeelding

Afbeelding

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 16:31

wow, wat een kalf!!!

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 17:41

de ierse wolfshond is wel het grootste hondenras maar van andere rassen kunnen natuurlijk aoltijd uitzonderingen bij zitten. mijn hondje is door een wolfshond een keer onderuitgehaald. en dat is een cairn terrier.

orban

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 14:19

Die Old English Mastiff honden zijn wel echte reuzen! Vind het wel heel knappe honden.

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 16:44

Old English Mastiff's ken ik niet persoonlijk, dus ik weet niet precies hoe het met de grootte van dat ras zit. Maar ik vind hem opzich niet echt groot lijken, alleen dik.

De 3e foto is zeker weten een andere hond. En tja, als ik er zo'n klein kind op zet dan lijkt hij idd groot.

Zelf hebben we een iets uit de kluiten gegroeide Sint Bernard van 96kg.

Maar wat houdt 'groot' in? De hoogste, breedste? Of een combinatie van de 2 & dan alsnog een gezonde hond hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 18:16

Ierse wolfshonden zijn het grootste ras, maar dat is meer gemiddelt. Een paar jaar terug was er iets over de grootste hond van nederland of europa. Dat was een deense dog.

Maar inderdaad wat is groot? De schofthoogte, of in verhouding het grootst? Dan ken ik nog wel eentje... Vork

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 10:59

oehh die zijn wel erg groot :|

poema

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 12:18

oja zo'n hond heb ik ook wel eens gezien.
Mijn zus ging bij een asiel kijken voor een poes. Ze hadden daar ook honden. Die man die daar woont had 7!!!! van die honden op logé. Of het precies hetzelfde ras is weet ik niet, maar ze lijken er erg op.
Die honden liepen gewoon in zijn huis. Lijkt me erg druk

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 15:39

Woe, je zou dat beest elke dag maar moeten voeren, hihi, mag je er wel een extra baantje bijnemen Knipoog
Ik denk dat de onderste foto trucage is, kan me niet voorstellen dat hij zo groot is dat zn kop bijna net zo groot is als de opening van het raam? JA klein vrouwtje, klein autootje kan ook nog natuurlijk..
Haha, mijne liggen altijd lekker bij me op de bank, hoef je bij deze niet te doen Knipoog

Dakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 01:38

mijn vriend zijn ouders hebben 2 old englisch mastiffs. en die worden ong 90 kilo. mijn vriend zag vanmiddag deze foto's ook en zei direct al dat die zobra ook veel te dik is. maar hij zei ook dat er wel eens uitzondering tussen zitten met de stokmaat van zo een mastiff.

Schofthoogte: Reu: 75 cm, Teef: 68 cm. dit vond ik op een old english mastiff site.. maar vind het wel klein als ik het zo lees.

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 01:41

Toeties schreef:
of is het trucage?

zorba een old english mastiff van 155 kilo:
Afbeelding

Afbeelding
die onderste is een andere hond, die is wel trucage, kan toch niet anders? hij kan toch geeneens met zijn kop door het raampje??

Ik denk niet dat het trucage is hoor Lachen ,
Een hond kan zich zo door een Raampje heenwurmen Knipoog

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 01:42

Volgens mij is het trucage, maar iemand hier in de buurt heeft ook een hele grote hond, z'n rug komt zowat bij de heup van die man!