Nieuwe pers erg mager en eet slecht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Nieuwe pers erg mager en eet slecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 10:01

Tja zie de titel,
sinds vrijdag hebben we een nieuwe pers volgens die mensen was ze erg mager door de stress van hun zoontje (ze werd geterroriseerd door dat joch)
Onze katten vinden die kuipjes van de Aldi erg lekker maar dat lust ze al niet, Whiskas lust ze ook niet. En we hebben nu speciaal eiwitrijk voer van Royal Canin maar ook dit wordt niet goed gegeten.
Ze drinkt wel graag een beetje kattenmelk maar we zien haar graag snel wat dikker worden, hebben jullie suggesties?

patje94

Re: Nieuwe pers erg mager en eet slecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 12:17

nee niet echt we hadden eerst ook een kat en die at bijna niet maar toen ze echt honger kreeg at ze heel goed. het is ook wennnen voor zo kat een nieuwe omgeving. een sommige kattten woorden niet dik die van ons is ook mager maar ze eet en drinkt goed.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 13:39

misschien even een bezoekje doen aan de dierenarts? er kunnen zoveel oorzaken zijn van mager zijn, goed ontwormen wil ook wel eens helpen.

kan me wel voorstellen dat ze geen aldi en whiskas eet, ze is tenslotte een pers en een dame van stand! (geintje). Maar even zonder gekheid, van dat voer gaat ze niet snel aankomen, beter is premiumbrokken halen (maar dat had je al gedaan), is ook beter voor dr vacht.

Als ze wat gewend is en de stress van het verhuizen teboven is zal ze best beter gaan eten. Tot die tijd moet je dr maar even verwennen met alles wat ze dan wel wil eten. Haal van alles 1 blikje en kijk wat ze dan wel wil eten, eet ze het niet dan heb je nog wat andere katten die het wel lusten misschien Lachen
Mijn kleinste is ook zo'n kieskeurige meuzel.... Lachen
Je zou ook de vorige eigenaar kunnen vragen wat zij gaven aan eten?

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 21:05

Luckey schreef:
sinds vrijdag hebben we een nieuwe pers

Hierin zit 'm het probleem. Katten hebben echt een enorme hekel aan veranderingen, zeker een verandering van woonomgeving. Waar de ene kat flink gaan mauwen of juist stil in een hoekje zitten of overal gaat zitten piesen, een andere kat stopt tijdelijk met eten. Zo ook die van jou.

Gun het beestje wat tijd Lachen Je zult zien dat ze binnen een week weer gaat eten.
Als ze dit niet doet, kun je natuurlijk altijd nog de DA bellen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 21:12

Mijn zogende poes krijgt kittenbrok van Prins, als verwenneritus krijgen ze soms een blikje gourmet en sinds kort heb ik de kleine blikjes van Prins ontdekt. Erg goed spul, je zou het bijna zelf opeten.
Maar het blikvoer is echt bedoelt als verwennerij.

En als über verwennerij krijgen ze 1x per week vers vlees.
Het beste kun je gewoon een hoogwaardige brok en eventueel vers vlees bij voeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 10:23

Van haar oude eigenaren kreeg ze ook whiskas brokjes dus dat hebben we toen ook maar gekocht. Maar in de omgang is ze al erg gewend ze mauwt veel en laat wel weten dat ze honger heeft. Het enige wat ze tot nu toe lust is tonijnpizza, kattenmelk en yorkham Clown

Ze heeft verder geen wormenbuikje en haar tanden zijn ook goed.. zZe is echt eng maar hoor een vachtje met botjes laat maar zeggen..(wel overdreven hoor)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 17:00

oppassen met varkensvlees hoor! dat is niet goed voor katten, probeer anders eens Hills AD bij de DA vandaan, dat vinden ze vaak ook wel mjammie, klein beetje warm maken in de magnetron zodat het sterker gaat ruiken en dan kijken hoe snel ze het opeet....

oberon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 11:57

cissy schreef:
oppassen met varkensvlees hoor! dat is niet goed voor katten, probeer anders eens Hills AD bij de DA vandaan, dat vinden ze vaak ook wel mjammie, klein beetje warm maken in de magnetron zodat het sterker gaat ruiken en dan kijken hoe snel ze het opeet....

Hills AD, is dat dat 'astronautenvoer' ? Zo noemde mijn dierenarts het. Dat vinden ze echt heerlijk en is speciaal bedoeld voor katten die aan moeten sterken. 1 van mijn katten at al een paar dagen niet meer, maar vloog hier op aan. Helaas is hij vandaag ingeslapen want hij had een tumor in z'n darmen Huilen . Als je kat niet snel wat beter gaat eten zou ik haar toch even door de dierenarts na laten kijken.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 12:04

Mijn ervaring met de Whiskas blik en zakjes is slecht, de katten krijgen er een vieze ontlasting van.

Als verwennerij ben ik inmiddels van de Gourmet afgestapt en overgegaan op de Prins blikjes of Prins diepvries.
Zowel de kittens als de moeder poes hebben een vaste ontlasting, en gelukkig maar kleine hoopjes.
Je kunt van Prins ook pakketten kopen die speciaal bedoeld zijn als probleem oplossende dieetvoeding.
De meeste dierenspeciaal zaken verkopen die wel.
http://www.prinspetfoods.nl/consum/hond ... ehond.html

Neem anders even contact op met het voedingscentrum van hun: Prins Petfoods, Veenendaal.
www.prinspetfoods.nl

javospost

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 15:57

wij hebben ook zo'n kieskeurig geval in huis. Alles geprobeerd, en niets willen eten. Een fantastische tip van de dierenarts. Een rauw ei door de brokjes mixen, dan krijgen ze een lekker laagje. Het werkte bij die van ons super goed, en ze krijgen in elk geval de goede voeding van de brokjes binnen. Met yorkham ed zou ik erg oppassen, dat verstikt de darmen, smeermiddel!
Succes...

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 16:12

Wij hebben ook een persachtige.. We hebben ConaCorn voor hem.. Bij de dierenzaak gehaald.. Van al het andere eten krijgt hij diaré. Misschien is proberen ?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 16:55

hills AD is inderdaad een soort astronautenvoer Lachen je hebt ook nog convalesence (of zoiets) dieet maar dat is minder lekker.
Zorg wel dat je er wat in krijgt want een kat mag niet een paar dagen vasten dan krijgen ze lever problemen en dan is het einde oefening!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 09:59

Geef 'm haarbal pasta. Het kan ook zijn dat hij last heeft van vastzittende haarballen.

Het is logisch dat een kat een terugval heeft bij een verhuizing, dus ik zou 'm ook wat tijd gunnen.

Onze britse korthaar werd ook slecht dik. Hij kreeg altijd Iams/Royal Canin/Hill's. Van alles geprobeert, maar hij bleef slecht eten en was mager.
Nu krijgt hij Prins en hij is in korte tijd al heel veel aangekomen. Wel vind ik dat z'n ontlasting meer stinkt als bij de andere merken, maar hij ziet er een stuk beter uit en verhaard ook niet zo veel meer.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 10:45

hoe is het nu met de poezel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 17:59

cissy schreef:
hoe is het nu met de poezel?

Het gaat al een stuk beter, we hebben nu speciaal voer van de hills idd. En eerst voelde je haar ruggegraat zoo goed maar nu al een stuk beter!

SevenEleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 18:21

Inderdaad geen varkensvoer geven, katten kunnen een dodelijke ziekte hiervan krijgen. Goed dat het beter gaat trouwens, succes!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 09:48

mooi, en hoe is ze verder? is ze al een beetje gewend?

Eas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 11:23

En als ze echt mager blijft vlees bakken.. zodat ze wel iets binnen krijgt. beter iets dan nieuts toch?