Sterke gevoelens slaat op de huisdieren over?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

loez

Sterke gevoelens slaat op de huisdieren over?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 16:25

Het is echt raar, als ik me rot voel, weten de hond en de katten het hier meteen. De hond komt bij me zitten, de katten blijven lekker rustig(normaal zijn ze altijd wel aan het rennen of doen.) Nu dus ook weer, we hebben vanmorgen onze jongste kat in moeten laten slapen. We hebben haar gevonden toen ze ong 6 weken oud was. We hebben haar hierthuis opgevangen, en de andere 3 katten hebben haar geaccepteerd. De afgelopen weken had ze erg last van blaasontsteking, vaak in de kattenbak, maar ook vaak buiten de bak. De afgelopen week plaste ze hier door de hele kamer, echt puur bloed. Ze had al een antibiotica kur gehad, maar heeft dus niet gewerkt. Ze liep heel stijf met haar achterbeentjes, mauwde als je haar oppakte, lag de hele dag ergens in een hoekje te slapen. En eerst brak ze de hele tent af Tong uitsteken Om het zo maar te zeggen. We hebben er nu toch maar voor gekozen om haar in te laten slapen. Ze was net een jaar, zo'n lief katje, altijd knorren, altijd kroelen. Ik heb gister tot diep in de nacht bij haar gezeten. Beetje afscheid nemen. En nu, de hond zit constant langs me, alle 3 de andere katten liggen op een plekje lekker te dutten. Zo rustig. Dit is hier dus altijd, als ik me rot voel, de beesten komen stuk voor stuk naar je toe. Het is ook echt raar, dat je je aan zo'n beestje zo erg kan hechten!! Maargoed, dit was gewoon het beste.

Slaap zacht kleintje! Ik zal je missen Verdrietig

Die kleine Lachen
Afbeelding

Afbeelding

Hebben jullie dit ook? Als je je rot voelt, en de beesten voelen dit, dus komen bij je zitten enz?

Doei Doei!

Desiree

Re: Sterke gevoelens slaat op de huisdieren over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 16:28

Toen ik heel erg huilde om het verlies van POlleke kwam Bobbes ook bij me zitten met treurige ogen om me te troosten. Dieren zijn gevoeliger dan mensen op dat punt.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 16:30

Ja dat is echt raar, ze voelen het meteen aan!!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 19:36

paard gaat naast me liggen.. ze worden rustig en komen om me heen staan als boos of verdrietig in het land zit met ene boek op schoot ofzo

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 19:40

Ja klinkt bekend, Wodan had het altijd meteen door als je troost nodig had en ook Isa is meteen van de partij dan. Maar ook als ik heel vrolijk ben heeft ze het meteen door. Andersom vertrouw ik ook wel eens op Isa's oordeel. Laatst liep ik 's avonds laat nog op de hondenuitlaatplaats (slecht verlicht, beetje afgelegen, bosjes er naast) met Isa, nooit een probleem, maar nu wou ze er persee niet heen. Zag na even zoeken wel een man midden op het gras staan zonder hond, dus geen idee wat ie daar te zoeken had. Normaal wil Isa juist graag naar iedereen toe om te slijmen en aangehaald te worden maar bij deze vent wou ze nog niet in een straal van 50 meter komen. Ben dus ook maar omgedraaid en ergens anders naar toe gelopen. Misschien was de arme man helemaal onschuldig maar als Isa m niet moet dan kom ik ook niet in de buurt Nagelbijten / Gniffelen

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 19:44

Ja hebt dat ook gemerkt aan mijn katten (vooral de poes), als ik extreem verdrietig of aangedaan ben door iets heftigs (in de tijd dat ik haar heb maar een paar keer gelukkig!) komt ze ineens op schoot knorren. Terwijl ze normaal vrij terughoudend is daarin.

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 19:50

Das voor mij het mooiste van dieren. Lovers Het zijn de allerbeste vriendjes. 1 Van de honden komt altijd meteen naar me toe als ze merkt dat ik me rot voel. En dan als ik in bed lig om te gaan slapen komt 1 van de poezen eraan.

Dieren laten je niet zomaar in de steek, blijven bij je tot ze het zelf niet meer aankunnen. Lovers Ik heb al genoeg voorbeelden gezien van dieren die zichzelf aan de kant gezet hebben voor het baasje. Die hoeveel pijn ze ook hadden doorgaan. Tot ze zichzelf kapot moeten lopen. Dan pas laten ze het merken. Dat is toch prachtig? Lovers

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 20:30

Ellebel schreef:
Ja klinkt bekend, Wodan had het altijd meteen door als je troost nodig had en ook Isa is meteen van de partij dan. Maar ook als ik heel vrolijk ben heeft ze het meteen door. Andersom vertrouw ik ook wel eens op Isa's oordeel. Laatst liep ik 's avonds laat nog op de hondenuitlaatplaats (slecht verlicht, beetje afgelegen, bosjes er naast) met Isa, nooit een probleem, maar nu wou ze er persee niet heen. Zag na even zoeken wel een man midden op het gras staan zonder hond, dus geen idee wat ie daar te zoeken had. Normaal wil Isa juist graag naar iedereen toe om te slijmen en aangehaald te worden maar bij deze vent wou ze nog niet in een straal van 50 meter komen. Ben dus ook maar omgedraaid en ergens anders naar toe gelopen. Misschien was de arme man helemaal onschuldig maar als Isa m niet moet dan kom ik ook niet in de buurt Nagelbijten / Gniffelen

Alle honden vinden het op een hondenuitlaatplaats raar om daar een mens aan te treffen zonder hond. Daar gedragen ze zich allemaal vreemd tegen. De een blaft hem aan, de ander gaat er met een grote boog omheen. MAar ze willen er niets van weten. Dat viel mij vroeger al op, hoe honden reageerden op iemand zonder hond op een speciale hondenuitlaatterrein.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 20:31

Haha grappig, ik vond m maar verdacht (wat misschien ook weer op Isa oversloeg Haha! )

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 22:48

Ellebel schreef:
Haha grappig, ik vond m maar verdacht (wat misschien ook weer op Isa oversloeg Haha! )

Ja, dat vond ik ook altijd! Ik vond het ook altijd verdacht als mensen daar zomaar een beetje rond sloefden. WAnt je kunt het op de een of andere manier zien of iemand echt een wandeling maakt, of dat ze zomaar daar zijn. En als je daarbij op telt dat ik daar vele rare figuren heb gezien die zich stonden af te trekken en zo.... DAn wordt je extra allert. En dan die honden die er het zelfde over lijken te denken.....

loez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-06 00:17

Idd Mango_ ! Dat is echt het leukste aan de dieren! Ben blij dat ik niet de enigste ben die dit heeft Haha! haha