Honden rennen steeds van het erf ...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

robincera

Honden rennen steeds van het erf ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 12:18

het zijn echt een stelletje %^#@^$# .
in het begin konden we het nog wel eens door de vingers zien maar nu word het echt strontvervelend Clown

Het zijn 2 appenzellers/boerenfox. van nu 1 jaar oud, en beide gecastreerd. Halve reutjes dus. Vork
beide aardig fel, maar wel ontzettend lief en knuffelig. (we wonen in een vrijstaand huis aan ene fietspad met aardig wat weilanden, velden erom heen)

Als we dus bijv. ze van binnen (overdag groot gedeelte zitten ze in de woonkamer) naar de kennel willen doen, rennen ze piepend en al de weilanden in.. om vervolgens 20 min later weer helemaal onder de modder terug te komen. Terug komen ze dus wel, maar hoe hard je ook roept, ze kijken niet eens om. En ook als ze iets op het fietspad zien (we wonen aan een lang fietspad) bijv. een fietser, rennen ze er blaffen en al achteraan Bloos! .. dit is gewoon echt héél vervelend en ze blijven het gewoon doen Verdrietig nu hebben we er dan steeds 1 aan de riem als we met ze buiten zijn, maar ze moeten ook gewoon los kunnen blijven buiten...

wat hieraan te doen? Verdrietig

alleen tips van mensen die er verstand en ervaring mee hebben. en niet de eerste de beste die roept dat we ze beter hadden moeten opvoeden .
Laatst bijgewerkt door robincera op 14-08-06 13:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Julia

Re: Honden rennen steeds van het erf ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 12:22

Onze honden die wij hebben gehad renden ook dagelijks de straat op achter mensen aan.
Wat wij deden is een hand vol steentjes van de oprit oppaken, op afstand blijven en in de riching van de honden gooien. Zij schrokken zich dan rot en renden dan niet het erf af. Haha!
Vervelend is het wel zeg, deden ze dit eerder ook?

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 12:25

Bij mij op stal hebben ze bij de oprit een stuk gaas neergelegd en daar stroom op gezet. Niet echt een vriendelijke manier, maar ze zitten aan een drukke weg waar mensen met gemak 80 km gaan of harder (waar je 60 km mag). De honden gaan er maar één keer overheen en dan hebben ze het al afgeleerd.

VLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 12:30

Onze hond doet precies hetzelfde.. Eerst hebben we gevraagt aan een kennis of we zijn schrikapparaat mochten lenen, hond halsband om, een speciaal lijntje leggen en elke keer als hij erover heen gaat krijgt hij een schok. De hond van die kennis is er vals van geworden dus deze optie viel bij ons ook af..
Wij hebben onze hond nu het grootste gedeelte van de dag binnen, omdat het vooral met dit lekkere weer gevaarlijk is voor de fietsers om m buiten te laten..

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 12:54

Sja eerste wat ik zou zeggen is even wat schrikdraad spannen, hier hebben wij goede ervaring mee maar zoals ik lees bij lizzy kan het ook anders natuurlijk maar dat is denk zo speciaal iets. Lijntje in de grond graven en die halsband indd.

robincera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 12:58

Juultj schreef:
Onze honden die wij hebben gehad renden ook dagelijks de straat op achter mensen aan.
Wat wij deden is een hand vol steentjes van de oprit oppaken, op afstand blijven en in de riching van de honden gooien. Zij schrokken zich dan rot en renden dan niet het erf af. Haha!

hoe bedoel je eerder?
we hebben ze van pups af aan en op het fietspad rennen doen ze al sinds we ze hebben en dat in het weiland sinds een paar maanden ..

Wij hebben ze ook al een keer flink laten schrikken en dat heeft 2 dagen geholpen maar daarna deden ze het netzo hard weerr Clown

Die halsband idd, dat zou een goede optie zijn. (het zijn van nature geen valse honden, bijv als je ze straft dat ze dan vals gaan doen ofzo, maar ze worden er angstig van en gaan piepen en plassen Tong uitsteken
Hoe heet dat zo'n halsband?

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 12:59

Misschien had je ze gewoon moeten opvoeden? Verward

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 13:01

RobinCera schreef:
Juultj schreef:

hoe bedoel je eerder?
we hebben ze van pups af aan en op het fietspad rennen doen ze al sinds we ze hebben en dat in het weiland sinds een paar maanden ..

Wij hebben ze ook al een keer flink laten schrikken en dat heeft 2 dagen geholpen maar daarna deden ze het netzo hard weerr Clown

Die halsband idd, dat zou een goede optie zijn. (het zijn van nature geen valse honden, bijv als je ze straft dat ze dan vals gaan doen ofzo, maar ze worden er angstig van en gaan piepen en plassen Tong uitsteken
Hoe heet dat zo'n halsband?

Ik bedoelde wanneer je honden dit gingen doen? Vorige week of al een maand of wat. Knipoog
Misschien helpt idd die halsband wel, sorry ik weet ook niet hoe het heet.

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 13:02

Petsafe.Ik heb ze ook en het werkt prima.Je moet alleen zorgen dat je niet een te lichte uitvoering koopt voor je hond want dan hebben ze er lak aan.

robincera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 13:05

Billy schreef:

Hahaha. sorry maar dat is echt een trieste opmerking . Koe

robincera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 13:05

FlairS schreef:
Petsafe.Ik heb ze ook en het werkt prima.Je moet alleen zorgen dat je niet een te lichte uitvoering koopt voor je hond want dan hebben ze er lak aan.

ja idd ... ze kunnen beter 3x de zware hebben dan 20x de lichte die niks helpt.. Lachen
bedankt

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 13:08

Houd je ons op de hoogte of het werkt? Lachen
Ik hoop echt dat ze het afleren. Ja

robincera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 13:10

Juultj schreef:
Houd je ons op de hoogte of het werkt? Lachen
Ik hoop echt dat ze het afleren. Ja

Ja, als we het kopen en iedereen hier thuis ook voor is Lachen

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 13:15

lizzy2 schreef:
Onze hond doet precies hetzelfde.. Eerst hebben we gevraagt aan een kennis of we zijn schrikapparaat mochten lenen, hond halsband om, een speciaal lijntje leggen en elke keer als hij erover heen gaat krijgt hij een schok. De hond van die kennis is er vals van geworden dus deze optie viel bij ons ook af..
Wij hebben onze hond nu het grootste gedeelte van de dag binnen, omdat het vooral met dit lekkere weer gevaarlijk is voor de fietsers om m buiten te laten..

Wij hebben het ze afgeleerd dmv een stroomdraadje. Ze hebben bij ons expres geen halsband om, we zijn bang dat ze ergens achter blijven haken op het erf. Dit schrikdraadje werkte prima. Haha! De hond van mijn oom en tante werd het ook geleerd met zo'n halsband, maar die wil nu helemaal geen halsband meer om, als ze bijv. ergens naar toe gaan... en je mag echt niet meer in de buurt van zijn nekje komen.

robincera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 13:19

Juultj schreef:
Ik bedoelde wanneer je honden dit gingen doen? Vorige week of al een maand of wat. Knipoog
Misschien helpt idd die halsband wel, sorry ik weet ook niet hoe het heet.

een paar maanden het weiland in dus,
en het fietspad op toen we ze net een maandje of 2 hadden .. dus ook al bijna een jaar Tong uitsteken

ze gaan trouwens alleen met zn tweeën.. als de ene aan de riem zit doen ze t niet Clown
nouja, het fietspad op soms wel, maar het weiland in niet Koe

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 13:23

RobinCera schreef:
Billy schreef:

trieste opmerking? 2 jonge honden van 1 jaar oud, van pup af aan doen ze dit, eerst was het nog door de vingers te zien, maar nu word het irritant? daar hebben die honden geen boodschap aan, geef ze eens ongelijk.

maar tuurlijk, tips zoals schrikdraad, gaas, pet safe enz, dat is het 1e waar mensen hier mee aan komen, wat dacht je van trainen? leren hier komen?

bah, die "ik wil een oplossing, maar wel graag degene die mij het minste energie kost" mentaliteit.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 13:29

Billy schreef:

Dit was ook mijn eerste gedachte. Had je ze vanaf dag 1 gewoon goed opgevoed in plaats van het door de vingers te zien, had je nu die problemen niet gehad!

robincera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 13:32

baroen schreef:
trieste opmerking? 2 jonge honden van 1 jaar oud, van pup af aan doen ze dit, eerst was het nog door de vingers te zien, maar nu word het irritant? daar hebben die honden geen boodschap aan, geef ze eens ongelijk.

maar tuurlijk, tips zoals schrikdraad, gaas, pet safe enz, dat is het 1e waar mensen hier mee aan komen, wat dacht je van trainen? leren hier komen?

bah, die "ik wil een oplossing, maar wel graag degene die mij het minste energie kost" mentaliteit.

1. we hebben ze getraind, binnen doen ze alles braaf: zit, af, hier, blijf, foei enz.
alleen buiten breekt de hel los. als de ene aan de riem zit en die ander loopt net iets te ver en je roept: HIER. dan komt ie. Alleen als ze met zn tweeën gewoon merken dat ze de kans hebben, nemen ze die.
2. zij zien blijkbaar wél dat het gewoon wanhopig is en dat er geen andere oplossingen zijn, en dat we ze heus wel getraind hebben en ook straffen en belonen. de wanhopigheid was zelfs zo erg dat mn moeder Martin Gaus om tips heeft gevraagd.
3. nóg meer doelloze ritjes met de auto in het weiland, rennend door de brandnetels, rug openhalende prikkeldraad toeren zijn we gewoon zat. Dus die energie begint een beetje op te raken. het is gewoon wel goed geweest en er moeten andere maatregelen komen
Laatst bijgewerkt door robincera op 14-08-06 13:38, in het totaal 1 keer bewerkt

robincera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 13:33

Goof schreef:
Billy schreef:

Dit was ook mijn eerste gedachte. Had je ze vanaf dag 1 gewoon goed opgevoed in plaats van het door de vingers te zien, had je nu die problemen niet gehad!

Dit was omdat iedereen zei; Ach joh, het zijn speelse puppy's . hebben die van ons ook gedaan

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 13:33

RobinCera schreef:
Billy schreef:

Weet je wat triest is?
Honden kopen en ze niet opvoeden, en een ander met de overlast laten zitten. En met een beetje pech rent een van de 2 onder een auto, en dan kom jij hier op bokt janken dat je hond doodgereden is.
En dan mag ik niet zeggen dat je ze had moeten opvoeden? kom nou....

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 13:34

die honden zijn 1 jaar oud! en nu al geen energie meer om op te voeden?

robincera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 13:35

Billy schreef:
Weet je wat triest is?
Honden kopen en ze niet opvoeden, en een ander met de overlast laten zitten. En met een beetje pech rent een van de 2 onder een auto, en dan kom jij hier op bokt janken dat je hond doodgereden is.
En dan mag ik niet zeggen dat je ze had moeten opvoeden? kom nou....

jaja, lees bovenstaande posts maar even eerst.

en op een fietspad rijden geen auto's.

robincera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 13:37

baroen schreef:

het is hier geen discussie over opvoeden, maar over wat we hieraan kunnen doen. PB anders maar met een opvoedcursus maar ga niet hier in het topic off-topic posten

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 13:39

RobinCera schreef:
baroen schreef:

het is hier geen discussie over opvoeden, maar over wat we hieraan kunnen doen. PB anders maar met een opvoedcursus maar ga niet hier in het topic off-topic posten

? uh mijn idee wat je eraan kan doen,is trainen, opvoeden, tijd in steken. desnoods op curcus gaan. zorgen dat je de honden niet altijd samen hebt met trainen , ws hebben jullie 2 nestgenootjes genomen?, gezellig 2 pupjes samen, en toen ze klein waren oh zo leuk als ze alles samen deden, en nu werkt dat tegen je, zo gaat dat ja.

het is dus niet off topic, het heeft wel degelijk te maken met opvoeden, leren, trainen enz.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 13:40

Wat je kunt doen is dus gewoon opvoeden.
Als honden binnen kunnen luisteren, kunnen ze het buiten ook.
Ik neem aan dat je ook met de auto bij dat huis knt komen?
Dan zal er ook een weg in de buurt moeten lopen, en blijft het risico van overrijden er.
Maar misschien kun je ze naar het asiel brengen? Ben je van de problemen af, en krijgen de hondjes bazen die wel met hun honden bezig willen zijn Knipoog
Dat is nl wat de hondjes verdienen... een baas die lekker met ze bezig is Ja