Dakie schreef:de leeftijd van 8 tot 10 jaar is tegenwoordig dramatisch gezakt! komt door alle doorfok en geen vers bloed.. heb jaar stage gelopen in een frettenopvang en ben altijd na mijn stage al mijn vrije dagen sochtends vroeg het bed uit gegaan om daar te helpen..
mijn fretje komt daar ook weg.. die van mij is alleen.. hoooo mensen niet direct gaan schreeuwen dat is zielig.. mijn fret acepteerd echt geen andere fretten. maar ik schrijf nog wel een verhaal over hem. maar fretten zijn echt geweldig, mijn vriend is ook helemaal dol van hem. mijn moeder vind hem nog steeds wat eng en mijn vader is er bijna niet bij weg te slaan. die is helemaal gek met het beesie...
je kan er toch niets aan doen dat je fret geen andere fretten acceppteert 
en bij mijn ligt de leeftijd wel bij 8-10 jaar want ik geef ze het voer dat ze moeten hebben.
de mensen geven tegenwoordig katteneten en andere brol waar hun lever niet tegen kan,
wij daarintegen kopen echt fretteneten, het is niet echt goedkoop maar het is het beste voor je diertjes.
de staart: elke fret heeft wel eens een kale staart, dot is volkomen normaal
bij foxy daarintegen
hij laat geurtjes voor de andere fretten achter dus ligt meer op zijn buik rond te lopen dan de rest en dat staartje kan er niet tegen dat hij constant wordt geschuurd 
owja en foxy is een color point hoor 
hij is alleen met de zomer een tikkeltje te donker uitgeslagen
ik ben even de naam vergeten van mijn frettenvoer maar tegen morgen weet ik hem zeker
en voor de niewschierige onder ons:
de dochter van Foxy die is geboren op 1 april en die wij uit het nestje hebben genomen