Mijn lieve katje aangereden!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liesjuhh_

Mijn lieve katje aangereden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-06 20:55

pff even van me afschijven!
Mijn katje is vanavond aangereden. En het gaat nie goed haar!

gebeurde ongeveer rond een uur of 5 vandaag! wij zaten in de achertuin en opeens hoorde we gierende remmen van een auto. En ik dacht nog goh weer iemand die niet uitkijkt.
En toen zag ik opeens mijn poes bij on de schuur in duiken, en ik dacht ohh mijn god die is aangereden.
Dus ik er achteraan, onse hele bijkeuken onder de bloed en natuurlijk de kat vluchtte de zolder op in de kleinste gaatje die er was.
Dus ik de zolder op op die kat te pakken ( hij was natuurlijk doodbang).
Toen ik heb eindelijk gevangen had, in een handoek gewikkeld en in een reismand gedaan en op naar de dierenarts.

Toen we daar kwamen meteen naar binnen, en toen zei de dierenarts al dat het er niet goed uizag.
De huis zat los en kon niet zo 123 gehecht worden. En ze ademde heel zwaar en volgens de dierenarts deden katten dat nie snel, en daar was ze ook bezorgt om.

De dierenartst zei je kan toch niks doen, ga maar naar huis en we houden je op de hoogte.
Toen gingen ze foto's maken van haar borst, daar was gelukkig niks mis mee. Was blijkbaar gewoon stress.
En toen een foto van haar pootje, en die bleek wel gebroken te zijn. Maar volgens de dierenarts was het een ""mooie " breuk en kon daar eigelijk nie zo heel veel aangedaan worden.Behalve spalken.

Maar ze zitten nu eigelijk met het grootste probleem, de huid! die konden ze niet zo 123 aan mekaar gehecht worden. en daarvoor moest ie iig geopereerd worden.
We konden kiezen of de poten konden geamputeerd worden. Maar goed een kat zonder 2 voorbenen kan ook niet leven. ze kon geopereerd worden of ze konden dr in laten slapen!
Nouw dat laatste is opsoluut geen optie! dus we hebben besloten dr laten te opereren! Ze ligt nu onder het mes, en ze bellen zodra ze klaar zijn.
Maar ze moet er iig tot volgende week zaterdag blijven.
En dan mag ze pas weer thuis komen!

Sorry voor dit lange verhaal! maar ik moest het even kwijt!
Mijn lieve spoeky! hou vol lieverd!!

Zilie

Re: Mijn lieve katje aangereden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 23:56

Wat eng, maar, misschien komt alles goed met de operatie.
Sterkte!!

Kaarim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 00:12

Heel veel sterkte! Er is nog veel goede hoop! Ze zal het wel volhouden! '

* Trouwens wat heb je al gehoord?

Liesjuhh_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-06 08:40

Nouw, pff een moeilijke nacht door gekomen! Maar ik heb gisteravond al wat gehoord van de dierenarts!
Ze is de operatie goed door gekomen. maar het was een moeilijke klus zeiden ze.

Als alles goed gaat en het gaat niet ontsteken. dan mag ze hopelijk zaterdag weer thuiskomen! Lachen
En als het niet goed gaat wss langer, maar daar rekenen we niet op!
Ik bel straks de dierenarts ( ja op zondag Bloos ) En dan moet ik haar gewoon even zien!

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 10:42

sterkte! Ach gut

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 10:48

jeetje wat vreselijk
hopelijk komt het goed
ze zijn enorm sterk vergis je niet
onze kat toevallig ook spoeky (15 jaar)
is 2 jaar terug aangereden voor de deur en haar heup was verbrijzelt en uit de andere heup uit de kom en gebroken Huilen enorme huidwond
en haar blaas was gescheurd
ze heeft toen 7 weken in een bench in de kamer gestaan en wonderwel is ze weer opgeknapt OK dan!
ze spring niet zo hoog meer maar verder gaat het super Knipoog
hopelijk knapt jou spoeky ook zo op OK dan!
heel veel sterkte ermee

Liesjuhh_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-06 11:48

tinkert_tje schreef:
jeetje wat vreselijk
hopelijk komt het goed
is 2 jaar terug aangereden voor de deur en haar heup was verbrijzelt en uit de andere heup uit de kom en gebroken Huilen enorme huidwond
ze heeft toen 7 weken in een bench in de kamer gestaan en wonderwel is ze weer opgeknapt OK dan!
heel veel sterkte ermee

Nouw ik ben net bij haar wezen kijken! en het viel me eigelijk 100'% mee! ik dacht echt dat ze er heel zielig bij zou liggen maar dat viel gelukkig mee! ze miauwde wat in het rond, en toen ik bij haar was viel dat ook wel weer wat mee! ze had haar beide voorpoten in het druk verband en 1tje met een spalk vast.
De dierenarts zei nouw de breuk valt wel mee, het is nog een jonge kat ( 2 jaar ).
Maar ze maakte zich zorgen om de huid! dat was er vrij ernstig aan toe!
Morgen gaan ze het verband weer verwisselen en dan maar hopen dat het er goed uitziet.
En als het kan willen ze het dan zonder drukverband laten genezen, dan krijgt spoeky een kap en dan willen ze het zo doen!.
nouw morgen ga ik weer heen! elke dag even bij mijn poesje kijken! ( vind een week wel erg lang hoor Huilen )
badankt voor je leuke berichtjes! erg lief!! Haha!

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 11:50

Wat een naar verhaal, maar fijn dat je DA positief is. Succes en veel sterkte als spoeky als Zeeuws meisje door het leven gaat (met zo'n kap).

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 11:52

Jeetje heel veel sterkte .Ik zal voor je duimen. Vriendjes zijn?

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 11:56

M_A_X_ schreef:
tinkert_tje schreef:
jeetje wat vreselijk
hopelijk komt het goed
heel veel sterkte ermee

Nouw ik ben net bij haar wezen kijken! en het viel me eigelijk 100'% mee! ik dacht echt dat ze er heel zielig bij zou liggen maar dat viel gelukkig mee! ze miauwde wat in het rond, en toen ik bij haar was viel dat ook wel weer wat mee! ze had haar beide voorpoten in het druk verband en 1tje met een spalk vast.
De dierenarts zei nouw de breuk valt wel mee, het is nog een jonge kat ( 2 jaar ).
Maar ze maakte zich zorgen om de huid! dat was er vrij ernstig aan toe!
Morgen gaan ze het verband weer verwisselen en dan maar hopen dat het er goed uitziet.
En als het kan willen ze het dan zonder drukverband laten genezen, dan krijgt spoeky een kap en dan willen ze het zo doen!.
nouw morgen ga ik weer heen! elke dag even bij mijn poesje kijken! ( vind een week wel erg lang hoor Huilen )
badankt voor je leuke berichtjes! erg lief!! Haha!

ooh gelukkig dat klinkt al iets hoopvoller dat ze wel goed bij kennis en zo is
hopelijk ziet de wond er morgen goed uit
heel veel sterkte en ja een week is lang maar als het maar weer goed komt

Liesjuhh_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-06 12:02

tinkert_tje schreef:
ooh gelukkig dat klinkt al iets hoopvoller dat ze wel goed bij kennis en zo is
hopelijk ziet de wond er morgen goed uit
heel veel sterkte en ja een week is lang maar als het maar weer goed komt

Idd, ik moet ook maar denken ze is in hele goeie handen! Maar ik hou jullie op de hoogte!

[edit] nogeven een foto van mijn lieverd dr bij! Ach gut

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Liesjuhh_ op 13-08-06 12:25, in het totaal 1 keer bewerkt

margot123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 12:07

wat verschrikkelijk, ik ben ook altijd bang dat zoiets met onze kat gebeurd want die blijft gewoon op de weg zitten als er een auto aan komt.
goed om te horen dat het al wat beter gaat.
sterkte!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 14:06

Gatver wat is die kat er beroerd aan toe! En de persoon die zo hard voor haar remde, die heeft er ook mee in gezeten denk ik. MAar die kon haar natuurlijk niet meer vinden.

Ik zou geen rust meer hebben als ik mijn honden zo op straat liet rondlopen. Ik snap niet dat jullie dat wel kunnen.

Ik hoop dat je kat het redt en dat ze er iets van geleerd heeft.

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 14:10

occh heel veel sterkte. En het komt allemaal wel goed. Ze is de operatie iig goed af gekomen Ach gut

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 14:18

Wij hebben één poes, die heeft een huidtransplantatie ondergaan, haar vel aan haar pootje was helemaal afgeschuurd door een zinken plaat, zij hebben huid genomen uit haar flank en er is één zaak, de pels op haar pootje loopt naar beneden, de pels op haar onderpootje loopt naar boven, maar wat is dat. Onze Minnie weet daar niets van.
Onze Dynamite ( een poes zo dik als een klein varkentje) had haar teentjes gebroken van haar één voetje, zij is drie weken gespalkt, de teentjes goeide niet meer aanéén, de DA heeft haar voetje geamputeerd en zij springt, loopt nu op drie voetjes, alleen door haar gewicht is het een beetje moeilijk, alhoewel als ze achter één van onze 14 poezen zit, zij hard kan lopen.
Een poes is heel sterk en heeft 9 levens, zodus ik duim voor jou, want jouw duiveltje zal het wel overwinnen.

Liesjuhh_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-06 17:38

Desiree schreef:
Gatver wat is die kat er beroerd aan toe! En de persoon die zo hard voor haar remde, die heeft er ook mee in gezeten denk ik. MAar die kon haar natuurlijk niet meer vinden.

Ik zou geen rust meer hebben als ik mijn honden zo op straat liet rondlopen. Ik snap niet dat jullie dat wel kunnen.

Ik hoop dat je kat het redt en dat ze er iets van geleerd heeft.

De kat rende naar ons huis en toen ik de eigenaar van de auto de kat achterna gerend.
Dus we hebben de kat wel.. En de eigenaar is ook netjes uitgestapt!

En ik heb op het moment geen rust meer, kan elk moment in janken uitbarsten!
Maar ik weet dat ze in goede handen is! en dat zij meer voor hun kunnen doen als ik!
En ik kan mezelf wel helemaal van binnen op vreten maar daar heb ik en de kat niks aan!

De rest bedankt voor de lieve berichtjes!

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 17:53

Get meis, had het verhaal gister natuurlijk al gehoord toen je belde, maar echt K U T! Lieve kleine Spoeky... arm ding. Nou, hoop echt dat ze snel opknapt, we wachten af en blijven hopen dat dr huid goed geneest!
Geef dr morgen ook maar ff een dikke knuffel van mij Ach gut

Kaarim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 19:17

Gelukkig klinkt alles positief!!!! Haha!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 19:44

M_A_X_ schreef:

De kat rende naar ons huis en toen ik de eigenaar van de auto de kat achterna gerend.

Maar ik weet dat ze in goede handen is! en dat zij meer voor hun kunnen doen als ik!
En ik kan mezelf wel helemaal van binnen op vreten maar daar heb ik en de kat niks aan!

HOe was de reactie van de automobilist verder?

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 19:51

Veel sterkte.
Zoals al is gezegd: katten zijn oersterk!! Die krijg je niet zomaar kapot gelukkig!

Liesjuhh_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-06 19:53

Desiree schreef:
M_A_X_ schreef:

HOe was de reactie van de automobilist verder?

Die was natuurlijk onzettend schokken! Maar we konden aan zijn remmen horen dat hij niet heel veel moest remmenen dus ook niet snel reed. De kat sprong plotseling de weg op. We hebben hem op de hoogte gehouden.
hoe het gaat met het katje!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 19:54

Nou ja, het is nog een troost dat dit niet met opzet gedaan is. WAnt het idee dat iemand je dier aanrijdt uit onverschilligheid of opzet, dat maakt alles nog veel erger.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 19:55

wat netjes dat ie nog gestopt is, 6 katten van mij zijn aangerden, 1 leefd enog maar hebben we 2 weken na operatie alsnog laten inslapen omdat blaas verlampt bleek te zijn. had staart geamputeerd en eerst was niet zeker of ook verlammingen bijkwamen of dat tijdleijk was. Alle automobilisten zijn doorgereden. Ik zou dat niet kunne, 1 keer een haas aangereden en ben uitgestapt en ben gaan janken, was gelukkig wel op slag dood, lijkt me erger als je een beestje ziet vechten. Sterkte, en hoop dat alle sgoekdomt, duim voor je

Liesjuhh_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-06 19:56

nouw idd! ik weet ook niet wat ik dan gedaan had! Dan had ik hem wel van alles kunnen aandoen!
Maar het is een ongeluk, en hij kan er ook weinig aan doen! hij heeft wel 100 x ( naja zoiets) zijn excusses aangeboden.

Liesjuhh_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 12:47

nouw, vandaag een telefoontje gahad van de dierenarts!
het gaat erg goed met spoeky! Ze was er tevreden over de wond!
en ze at ook al weer!
Ze hebben nu het verband er afgelaten en ze heeft nu een kap op!
ben echt helemaal gelukkig met dit nieuws! een pak van mijn hart Lachen