Niesziekte

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Toess

Niesziekte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-06 14:09

Mijn kitten heeft de niesziekte, wat kan ik allemaal nog voor haar doen om haar wat beter te laten voelen.
Mijn schoonvader zal vandaag een kuur voor haar bestellen bij de DA.
Verder heb ik van dat oplospoeder (kit-i-mel) gehaalt waar je melk van maakt, omdat ze zo mager is geworden.
Elk uur kijk ik bij haar of ze melk/brokjes/water wil.
We dachten eerst dat ze gewoon een griepje had, ze heeft namelijk sinds de geboorte al etteroogjes alleen nu is het dus veel erger en komt snot uit het neusje. Tussen het eten en drinken door slaapt ze alleen maar en gaat af en toe de kattenbak op.

Dus ondanks dit alles, is er nog iets wat ik kan doen? Ik weet namelijk niet of ik vandaag meteen de anti biotica ook kan ophalen..

Gister heeft ze 2x van dat melk gehad(00.00 voor het laatst). Om 05.00 heb ik haar nog brokjes gegeven (kan ze zelf ook bij maar doet ze niet) en heeft ze flink gegeten en daarna aardig wat water gedronken.
Vanochtend om 11.00 heb ik haar melk gegeven waar ze iets minder als de helft van op heeft en om 12.00 heeft ze weer wat melk gedronken (denk in totaal nu zo'n 30 ml.). Zonet om half 2 ongeveer heeft ze aardig wat brokjes gehad en paar slokjes water, hier kan ze dus van eten en drinken wat ze wil.
Maar toen ze plaste was het vrij oranje (absoluut niet een normale kleur).Terwijl ze bij mijn idee toch wel aardig drinkt.

Ze zijn nog bij de moeder, maar dr broer is 2x zo zwaar als haar (zij is met dr 3 maanden maar 925 gram) en als hij eet kan zij er niet bij, daarom houd ik die er wat bij weg, want hij drukt haar ook een beetje weg uit het bakje, dacht eerst dat het voor de warmte wel goed zou zijn maar hij gaat gewoon half op haar liggen.

Zal haar zo weer even op de weegschaal zetten en hopen dat ze sinds gister al beetje is aangekomen. Vind het zo zielig, ze eet/drinkt en slaapt alleen maar.

polly2

Re: Niesziekte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 14:12

TLC geven: tender, love and care....maar volgens mij zit dat wel goed.
Meer dan antibiotica geven en bijvoeren kun je niet doen...

mai

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 14:18

Hoi ,

Heb je ook een zalfje van de da gekregen voor de oogjes? Mijn kittens hadden ook allemaal de niesziekte toen ik ze 'redde'.
Ik druppelde de oogjes een paar keer per dag met cavasan oogzalf. Je moet namelijk heel erg uitkijken dat de oogjes niet blijvend beschadigen door de niesziekte.
Verder neusje goed schoonhouden met een nat warm watje.

Succes

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-06 14:25

Ik maak paar keer per dag haar oogjes en neusje schoon met afgekoelt gekookt water. Ze likt zelf haar neusje wel goed af op zich.
Ik heb geen idee wat ik ga krijgen van de DA, schoonpaps ligt nog even te dutten zag ik net.
De moeder van de kittens heeft als kitten ook niesziekte gehad en nog altijd etteroogjes, vandaar dat ik dacht dat het erfelijk was (weet sinds vandaag pas dat mams het ook heeft gehad en daaraan dus waarschijnlijk die etteroogjes overgehouden).
Daar hadden ze oogdrupjes voor maar die zijn over datum, zal straks die ook even ophalen, of gaat dat via de DA?
Schoonmoeders gaat nog boodschappen doen dus dan kan ik wel even mee en bij de dierenwinkel kijken voor nieuwe drupjes of zalf voor etteroogjes.
(Valt op, mijn vriend is hele dag weg en schoonouders wonen buitenaf op boerderij dus even fietsen naar de winkel lukt niet meer sinds ik zwanger ben, snel moe)

Nu net heeft ze nog ongeveer 10 ml. melk gehad en ligt nu weer te slapen. Ze ruikt nog wel goed, want ze word vanzelf wakker als ik met de melk aankom en die bij dr mandje houd, komt ze er snel aan om te drinken, als ze wil)

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-06 18:45

Ik ga nu naar de DA, ondanks dat ze goed eet en drinkt vind ik haar achteruit gaan.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 18:52

Als ondersteuning zou je een tube Nutri-plus kunnen halen bij de DA, dit is speciaal voor zwakke, zieke en herstellende katten die slecht/weinig eten, zit vol vitamines en essentiele voedingstoffen...en ze vinden het erg lekker, als ik de tube hier tevoorschijn haal (opvang kittens asiel) dan wordt ik compleet gemolesteerd !

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-06 20:26

Nou ik ben weer terug!
Ze heeft 41,1 graden koorts! Zoals de DA zei: "Bijna op het kookpunt"
Verder gewoon naar virus (waarschijnlijk wel niesziekte) en ze was al uitgedroogd. Ben er dus te laat bij geweest met de melk.
Ze heeft een spuit anti bio gehad en hij heeft vocht ingespoten.
Verder nog een flinke AB kuur van 10 dagen en dinsdag weer terugkomen.

En ik moet doorgaan met het melk, dat was goed en de brokjes. Zorgen dat ze goed blijft eten en drinken. Ze ligt nu op de stoel te slapen en blijft nog lekker een weekje in huis en ik blijf nog lekker een week bij schoonouders wonen Haha!

mai

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 11:26

Zo dat is wel hoge koorts. Gelukkig eet en drinkt ze nog wel goed. Die oogzalf kun je alleen bij de da krijgen.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-06 12:33

Ze had vanochtend 36,3 weer wat laag! Dus houd dr goed in de gaten, als ze vanavond nog zo laag is bel ik de DA maar weer geloof ik...
Verder is ze al wat fitter en eet en drinkt nu beter als gister Lachen

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 12:35

hoi maaike, lekker warm houden dus!!

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-06 21:57

Ze heeft nog steeds 36,3 maar ze voelt helemaal niet koud aan ofzo en heeft vandaag erg goed gedronken en gegeten. In 2 dagen nu 75 gram aangekomen. Geen etteroogjes meer en snotneus gaat ook goed weg. Ze begint ook weer wat te spelen.
Wacht dus zoals het nu lijkt gewoon tot dinsdag, horen wat de DA dan zegt van dr!
Oogjes tot nu toe paar keer per dag schoongemaakt met (afgekoelt) gekookt water en is eigenlijks nauwelijks meer nodig Lachen