[Foto] Onze ''dweil''

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ceciel92

[Foto] Onze ''dweil''

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-06 17:11

Hoihoi..

Dit is de foto van onze 'dweil' Tong uitsteken Een superlief hondje met lange haren.. Knipoog

Zijn verleden!!

Zaterdagmorgen kwam mijn vader van zijn werk en zag iets over onze oprit vliegen.!
hij stopte, floot, en wou de portier weer dicht doen maarja er zat al een klein hondje van ± 8,5 week op zijn schoot!! Nou doorgereden naar huis en ff wennen aan de andere 3 hondjes, en tot onze verbazing was die helemaal niet bang voor onze 2 herders en border-terrier.

Mijn moeder direct de politie gebeld, het asiel en bij stichting amivedie melding gedaan.
Geen kip die zocht in de bos, geen auto's/fietsers niks geweest, en ik neem aan als je je hondje kwijt bent ga je natuurlijk zoeken!!

We hebben hem expres niet op marktplaats/speurders gezet. want dan krijg je van die mensen waar het hondje helemaal niet van is geweest, en die doen alsof het van hun is, aangezien hij nogal vrolijk is tegen iedereen, kun je niet zien of het echt waar is!

Nou het was dus zaterdag en het asiel hier gaat om 12:00u dicht, dus we hielden hem in huis, en het asiel gaf dan ons adres door als ze hem op kwamen halen. Niemand geweest die dag.

Zondag.. Hartstikke braaf geweest in de reserve bench en niet gejankt, hij heeft een lekkere kruik gehad en had het dus lekker warm die nacht. Ook deze dag was er niemand in de bos aan het zoeken of roepen.. Niemand heeft hem opgehaald.

Maandag.. mijn oma wist dit natuurlijk al lang en zaterdags had ze Het hondje, wat we al Nozum hadden genoemd, gezien en vond het een leuk hondje. Als niemand hem kwam ophalen wou zij Nozum wel in huis erbij nemen, want ze heeft ook nog een ruwharige dwergtekkel (bunker).

Wij wilden hem sowieso niet want hij is te klein. Hij kan hier onder de auto komen. We wonen wel buitenaf, maar je ziet hem bijna niet als je achteruit rijd en we willen dit voorkomen. Mijn oma heeft een benzine station aan het huis (wat mijn ouders over hebben genomen) en daar blijft die nu.

We snappen niet waarom mensen dit doen ! Nozum was hartstikke blij en helemaal niet vervelend etc. hij is altijd vrolijk.. En waarom ze hem nou hebben gedumpt ?? een pup van 8,5 week loopt niet zomaar weg! ik weet het niet. mischien was het de laatste van het nest ofzo..

Alleen wel had die 's avonds last van zijn buikje en was bang als er harde knallen waren (nu nog wel), zijn buikje is nu helemaal over, volgens de dierenarts is die helemaal gezond en is gechipt!
Nu is die 9 mnd en vollop aan het wisselen met zijn tandjes Haha! !

Alle kleine kinderen vinden hem leuk want hij ziet er erg leuk uit met zijn pluizige vacht! *LOL*
Zijn vacht is ook erg moeilijk! 1x per dag borstelen moet zeker, maar dat vind mijn oma natuurlijk niet erg!

Nu weten jullie zijn verleden ook Haha!

Jullie zijn nu vast benieuwd naar zijn foto's, Haha! hier zijn ze !!

Afbeelding
Als een mopje net gevonden!! (10min. geleden op de foto) *LOL* wat een scheetje hè??

Afbeelding
Slapen met onze border-terrier Lucky, ook de avond dat we hem hebben gevonden. Helemaal moe van wat er is gebeurd die dag.. Lachen

Afbeelding
Eigenlijk moet ik een plasje doen omdat ik net wakker ben, maar..... het is wel koud! Tong uitsteken
*Hier is het ook heel koud, want de resten sneeuw liggen er nog!*

Afbeelding
Even mooi poseren en ik ben een echte pluizenbol!! (9mnd, nu dus) Haha!

Afbeelding
Hier ben ik in een dolle bui met een dennenappel aan het spelen! *LOL*

We weten natuurlijk zijn ras ook niet..
waarschijnlijk een kruising.........maar wat ??!
Weten jullie het??
Laatst bijgewerkt door Justy op 19-08-06 11:12, in het totaal 4 keer bewerkt
Reden: Tag toegevoegd

Ashley__

Re: Onze ''dweil''

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 17:15

Wat een poeppie!!!

Elmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 17:16

Wat een ontzettend leuk hondje, jullie andere ook wel trouwens Knipoog , Sneu voor zo'n beestje dat ie alleen over straat rent, idd als iemand van hem hield hadden ze hem vast wel opgehaald!

ceciel92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-06 17:20

*LOL* daarom, het is ook een echt scheetje hoor..
we zijn net op vakantie geweest naar limburg (weert) en de 2 hondjes van me oma zijn mee geweest (nozum en bunker) en Lucky is meegeweest.. echt ze hebben de hele week gedondert met elkaar en op bed geslapen!! Lachen ze hebben het hartstikke goed hier Lachen het zal hem tegenvallen als die vanavond weer in de bench moet Tong uitsteken

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 17:21

aaaaaah wat een skatjee Bloos!

Elmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 17:22

haha inderdaad, verwen hem dan maar niet meer met al te veel luxe Haha! Tof dat het dan met de andere hond van je oma en die van jullie zelf ook zo goed gaat samen!

TijnieJjJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 17:24

ach lief hondje man!! Kwijl hoe kan je zo'n hondj nou op straat zetten Huilen

ceciel92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-06 17:28

tja, dat begrijp ik ook niet..

leonie_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 18:02

wat een lieverd! maar kan je dan zo precies zeggen dat ie 8,5 week was? wel super dat jullie hem hadden opgevangen

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 18:27

Dat is toch een heel leuk hondje! Hij is bij de juiste op schoot gesprongen, want nu heeft hij een tehuis.

ceciel92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-06 19:06

laquintatje schreef:
wat een lieverd! maar kan je dan zo precies zeggen dat ie 8,5 week was? wel super dat jullie hem hadden opgevangen

- Omdat die nog naar nestgeur rook, en nestvlooitjes had én omdat mijn oma de week daarna met hem naar de dierenarts was geweest en hij naar zijn gebit heeft gekeken en dan kun je de leeftijd goed inschatten. Knipoog

Nicole_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 21:14

Wat een schatje Lovers heerlijk bekkie heeftie ook Ja

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 21:18

volgens mij is t gewoon een yorkshire terrier...

ceciel92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-06 20:33

tja dat dachten wij dus ook al maar wij vinden hem óók heel erg op een australian terriër lijken. Onze trimster heeft hem een paar weken terug getrimt en hij is ook wel een 'toverbal' zoals de meeste yorkshire terriers, hij verandert elke keer van kleur op zijn koppie door het knippen.
Het is sowieso geen rasechte hond, want anders hadden ze hem niet in de bos gedumpt.. Knipoog

Even voor de vergelijking... Knipoog

Afbeelding
Yorkshire terriër, ongecoupeerd.

Afbeelding
Australian terriër, hier zijn de oren en staart gecoupeerd.
Nozum zou dus ongecoupeerd zijn (met lange staart en hangende oortjes) Knipoog

Op welke lijkt die het meest ?
Het kan ook een kruising zijn..

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 20:51

jesperlover schreef:
Australian terriër, hier zijn de oren en staart gecoupeerd.
Nozum zou dus ongecoupeerd zijn (met lange staart en hangende oortjes) Knipoog

Op welke lijkt die het meest ?
Het kan ook een kruising zijn..

De oren van een Australische Terrier worden niet gecoupeerd hoor, die staan gewoon vanzelf rechtop en dat hoort ook volgens de rastandaard Knipoog

Jouw hondje lijkt me een kruising Yorkshire Terrier.

ceciel92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-06 11:13

Clown o sorry Tong uitsteken heb niet zoveel verstand van al die rassen Tong uitsteken
maar iig de trimster dacht dat ook Haha!

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 17:47

ja dacht ik ook gelijk Knipoog lief hondje