Zo jong.. Rust zacht meisje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Diana_14

Zo jong.. Rust zacht meisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-06 14:14

Op 31 mei 2006 was onze poes bevallen van 2 zwart met witte kittens, een poesje en een katertje.
Ze dronken voldoende en groeiden daarom ook goed.

Het was niet de bedoeling de katjes te houden, maar omdat we na 8 weken nog niemand hadden gevonden die een katje wou, hebben we ze alvast ontwormd. Dat was vorige week donderdag.

Al gauw werd het poesje mager, en omdat we dachten dat ze niet voldoende at gaven we haar catmilk. Ze leek aan te komen, en begon wat meer te spelen. Maar op dinsdag was het helemaal mis, ze kon niet meer staan. Ze kon alleen nog maar drinken, poepen en plassen.

Op woensdag was ze al heel wat sterker en begon ze pogingen te maken om te staan, omdat dit niet lukte belden we de Dierenarts. Toen we de telefoon neer hadden gelegd was het helemaal mis. Het poesje begon te miauwen en vreselijk te spartelen.

Onderweg naar de Dierenarts werd ze weer wat rustiger.
De Dierenarts constateerde dat het kwam door het ontwormen, er kwamen veel katten (vooral kittens) binnen die hersenbeschadigingen opliepen door het ontwormen.

Omdat de Dierenarts het nog wel wou proberen gaf ze het katje Valium, als het om 18:00 uur nog niet beter zou zijn zouden ze d'r in moeten slapen.

Helaas kregen we om 18:00 uur een telefoontje dat het beter was d'r in te slapen.

Rust zacht meisje. Verdrietig

Klik voor foto

Rosita

Re: Zo jong.. Rust zacht meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 18:15

Zo hee..... da's heftig! Waar hebben jullie ze mee ontwormd dan?

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 19:01

heeft het kitten ook overgegeven ? zo ja was dat geel van kleur ?

Katoo71

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 19:03

Jeetje , nooit leuk zulke dingen.

love_fire

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 19:50

ohh gossie dat is niet leuk Boos! zulke dingen

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-06 20:21

Mist schreef:
heeft het kitten ook overgegeven ? zo ja was dat geel van kleur ?

Nee, ze heeft helemaal niet overgegeven, hoezo?

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 20:24

Hoe kwam dat dan? Dat ze daardoor hersenbeschadiging kreeg?
Wel jammer zeg, was een leuk poesje .. Ach gut

Loje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 20:28

ach, wat een schatje was dat zeg. Sterkte ermee. En als ik jou was zou ik het andere katje nu zeker houden als ik daar de mogelijkheid voor had.

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-06 20:33

Sannert schreef:

Er zijn meer katten die hersenbeschadiging krijgen door ontwormingsmiddelen vertelde de Dierenarts.
Daarom halen wij nu in vervolg ontwormingsmiddelen bij de Dierenarts zelf.

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-06 20:35

Loje schreef:
ach, wat een schatje was dat zeg. Sterkte ermee. En als ik jou was zou ik het andere katje nu zeker houden als ik daar de mogelijkheid voor had.

Het katertje is dinsdag door zijn nieuwe baasje opgehaald. Knipoog

__Tiientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 22:10

Agossie Ach gut. Arm beestje.
Maarja, jullie hebben jullie best gedaan en voor jullie ook veel sterkte Kusje.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 22:50

Diana_14 schreef:
Sannert schreef:

Er zijn meer katten die hersenbeschadiging krijgen door ontwormingsmiddelen vertelde de Dierenarts.
Daarom halen wij nu in vervolg ontwormingsmiddelen bij de Dierenarts zelf.

Met welk middel hadden jullie hem dan ontwormd (de meeste middelen die je in de DSZ koopt, kocht je 2 jaar daarvoor bij de DA....)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 08:56

achgossie zo'n kleintje, sterkte met het verlies.
Wat was het wormmiddel waarmee jullie hebben ontwormd? misschien dat andere mensen dan zo'n zelfde tragedie kunnen voorkomen bij hun jonge katjes.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 09:07

Allereerst heel erg veel sterkte. Dit zijn nooit leuke dingen.

Dan wil ik toch wat kwijt over ontwormen. Ik fok nu zo'n 15 jaar katten en draaide daarvoor al mee in de cattery van mijn moeder. Bij elkaar dus dik 20 jaar. Ik heb heel wat kittens ter wereld gebracht en heel wat kittens ontwormd. Met producten van de dierenarts maar sinds 2000 al denk ik met spul uit de dierenwinkel. Ik heb nog nooit maar dan ook echt nooit problemen gehad.

Ik ben dus heel erg benieuwd naar het product wat je gegeven hebt. Ik zou het enorm waarderen als je dat zou willen neerzetten. Het zou best een nieuw product kunnen zijn dat niet in orde is.

En dan moet me toch wat van het hart. Of een dier een hersenbeschadiging heeft is wel heel moeilijk van de buitenkant te zien. Als de kat al iets door ontworming kreeg dan lijkt het me bijna onmogelijk dat dat een hersenbeschadiging was. Niet alleen hoor ik dit verhaal voor het eerst (en ik ben toch aardig op de hoogte) maar ik heb nog nooit een dierenarts dit horen zeggen. Als de kat van ontworming iets gekregen zou hebben zou je eerder denken aan overgeven, diarree, uitdroging daardoor etc.

Maar dit verhaal vind ik erg ongeloofwaardig van je dierenarts. Moet ik bijzeggen dat dierenartsen regelmatig (niet allemaal!!!) nogal een handje hebben van iets op een ander gooien. In dit geval het ontwormingsmiddel.

Wat ik dan ook frappant vind is dat het dan uit de winkel niet goed is (terwijl de producten uit de winkel voorheen gewoon bij de DA te koop waren) en van de DA wel goed is. Klinkt mij als een poging tot omzetvergroting.

Dit is niet om jou af te kraken. Integendeel. Je hebt keurig gehandeld. Maar ik heb als fokker behoorlijk wat ervaring op veel andere vlakken dan een liefhebber simpelweg omdat dat van me verwacht wordt.

Echter, ik ben geen dierenarts en als er een gedegen verklaring is, en een onderzoek (want als er gezegd wordt dat er veel katten aan hersenbeschadiging door ontwormen doodgaan verwacht ik wel dat daar een onderzoek van bekend is) dan zou ik dat graag horen.
Laatst bijgewerkt door Faas op 11-08-06 10:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 09:15

Wat erg voor je, maar je kunt er weiig aan doen

Ik heb het wel eens gehoord, maar dan bij een flinke overdosis.
In de winkel heb je wel eens dat ze alleen de doosjes hebben liggen en achter de kassa de inhoud er pas indoen.
Misschien hebben ze er de verkeerde ingedaan?

Smookey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 11:55

Nou denk je goed te doen, kan het alleen maar kwaad. Vind het heel vervelend voor je...

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 23:16

Ach wat vreselijk sneu voor jullie en voor het katje. Ze verdienen het niet om zo jong al te moeten sterven. En inderdaad, denk je het goed te doen, gaat het gewoon mis. Erg vervelend. Wij hebben ooit twee nestjes (opvang)kittens verloren aan katteziekte. Het eerste nestje was 6 weken oud toen ze één voor één ziek werden. Naar de DA die na een testje kon vertellen dat het katteziekte was. Twee waren er al dood, twee zwaar ziek en twee niet ziek. De zwaarzieken hebben een spuitje gehad. En de volgende dag moesten de laatste twee ook getest worden en die hadden het ook. Dus ook een spuitje. Daar wordt je goed naar van. Ik ben echt een paar dagen van slag geweest. Het waren niet eens mijn eigen kittens, maar toch. Een jaar later, een nestje van 4. Goed gezond, 3 weken oud, en na een week zag je ze ook ziek worden. Eentje overleed, weer dat beruchte testje, en ja hoor, ook katteziekte. De rest was ook ziek, dus ook een spuitje. Toen had ik het even gehad met opvangkittens. Dat gaat je niet in je koude kleren zitten hoor. Bleek dat dat virus in huis wel anderhalf jaar kan overleven! Ook na grondige ontsmetting. Nu sta ik twee jaar op non-aktief qua kittenopvang. Wil even rust. Volgend jaar zie ik wel weer. Dat je die kleintjes onder je handen ziet ziek worden en sterven is niet leuk. Misschien volgend jaar weer... Maar voor jou heel veel sterkte en hou je taai. Jij hebt goed gehandeld hoor.

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 12:30

aa wat was het een mooi katje zeg..
veel sterkte nog he..

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-06 21:52

Ik weet niet of ik het merk zomaar op het internet openbaar mag maken. De mensen die het echt willen weten kunnen me een pb sturen. Bedankt voor de reacties allemaal.