Hond kotst met bloed

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Simone_S

Hond kotst met bloed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-06 10:29

Gisteravond ging ik nog even in de achtertuin spelen met mijn hond, en er lag wat raars op de grond. Dus ik goed kijken, was het slijm met een beetje bloed. Dus ik ben naar binnen gegaan en gezegt '' Mam, Lady heeft gekotst met een beetje bloed '' daarop andwoorde mijn moeder '' O, dat moeten we dan maar even goed in de gaten gaan houden. Kom ik net naar beneden in de keuken waar Lady haar mandje altijd staat, ligt er wéér slijm maar nu met de helft bloed, gister ongeveer een kwart. Ik mijn moeder bellen ( ze is aan het werk ) maar ze neemt natuurlijk niet op.

Nu is het probleem dat we ook niet naar de DA kunnen want ik geloof dat die gisteren een week op vakantie is gegaan, en daarom is hij dus ook niet open ( geen vervanger ).

Lady is een Engelse Cockerspaniel van ( in september ) 4, is gesteriliseerd dus daarvan kan het bloed niet zijn Lachen

Wat moet(en) ik (we) nu doen ?

Anoniem

Re: Hond kotst met bloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 10:30

Telefoonboek pakken en een andere DA bellen.............

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 11:16

Ilindra schreef:
Telefoonboek pakken en een andere DA bellen.............

Zal waarschijnlijk niet eens nodig zijn: als je je eigen DA belt, staat er geheid het nummer van de spoeddienst (andere DA) op, en dan bel je die.

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 11:18

inderdaad, toch maar even de dierenarts bellen, sterkte!

Peter_de_pan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 11:23

Hoi hoi,

Ik werk als dierenartassistente en als een hond bloed braakt vragen wij eerst wat hij heeft gegeten. Wat je kunt doen is de temperatuur opmeten. Heeft Lady ook diarree? Bloed is nooit goed. waarschijnlijk heeft ze een flinke maag- darmontsteking. Probeer haar licht verteerbaar voedsel te geven. Rijst en gekookte kip, wit brood.
Heb je al haar bek gekeken? Kan het niet zijn dat er iets in haar bek kapot is?

Hoe dan ook als ze echt bloed braakt ga dan maar naar de dierenarts toe. Bloed is nooit goed.

Maar maak je niet te druk, die dierenarts weet 9 van de 10 x er wel raad mee. succes