kleefkruid en katten...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ashkerlon

kleefkruid en katten...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-06 15:58

heeft iemand tips om een kat kleefkruid-vrij te maken?
Ik weet niet waar men beest gezeten heeft maar hij hangt gewoon vol met die kleine bolletjes. Bij men andere kat zou dit geen probleem zijn, die kan ik er gewoon uitplukken, maar men jongste telg is er niet echt van gediend als je aan zijn buik of poten komt...
Zijn rug is ondertussen al weer om aan te zien, maar bij zijn buik geraak ik amper...
Hij heeft er op zich niet zo veel last van, maar ik mag hem heel het huis achterna lopen om die bolletjes op te rapen Rolleyes

dus als iemand een super tip heeft: help me Haha!

Eas_Mon

Re: kleefkruid en katten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 20:04

Daar hebben wij dus ook last van met onze kat en de kat zit het meest bij mij (nu dus ook zit tussen men armen te slapen) dus moet ik er elke dag mee bezig zijn dus ELKE dag die stomme bolletjes eruit halen. ook al wil ze het niet.. je krijgt dan wel een beetje ruzie maar anders ken je je kat kaal scheren.. wat heb je liever?? Knipoog ik zie toch liever een kat met lange haren als die erbij horen Haha!

Maar veel succes met de bolletjes eruit halen.

**vind nu ook een raar bolletje in de staart van Hotch(kat).. **

Groetjes, Emma

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-06 20:18

Ik heb al een leuk systeempje ontwikkelt. Hij ligt momenteel naast me te slapen. Ik kan telkens een tweetal bolletjes uit zijn vacht plukken voor hij me aanvalt. Dan wacht ik tot hij weer half ligt te slapen, en kan ik er weer een tweetal plukken Haha!

Ik ben nu ongeveer al heel de middag zo bezig... hij kleeft nog steeds vol... k zweer het... volgens mij heeft hij ergens een emmer gevonden vol met van die bolletjes en is hij er gewoon lekker gaan in rollen lol

Eas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 20:24

whaha.. pootjes vastbinden en plukken maar!
Deed ik ook in het begin hielt ik met de ene hand de 2 voor pootjes vast en de achterpoten tussen me benen vond ze nieet leuk maar nu ken ik het zonder vast binden. Haha!

zijn het lang of kortharige katten bij jou??

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-06 20:51

kortharige.

Bij de oudste is het haar wel iets langer dan bij een normale huis-tuin-en-keukenkat maar hij is eigenlijk ook nog steeds als kortharig te zien. Maar bij deze heb k t geluk dat hij zo goed als alles toe laat.

De jongste daarintegen, hij heeft een heel kort vachtje maar enorm veel ondervacht en die bolletjes zitten er dus echt rotsvast in... ik kan dus wel geloven dat poesje het niet zo leuk vind als ik die uit zijn vacht zit te trekken Bloos heb namelijk nu en dan ook wel een paar haartjes mee... sorry Spooky Ach gut

Eas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 21:16

indd.. dat is niet altijd even leuk.. Maar volgens mij is de enige oplossing alleen maar met de hand de bolletjes eruit halen hoe moeilijk het maar is..

Hij zal je vast wel dankbaar zijn anders moet zen vachtje afgeschoren worden.. en dan heeft ie het koud Vork

of het 1 of het ander haha Ach gut

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-06 23:09

oh, op het tempo dat ik nu bezig ben met plukken denk ik dat ik tegen het eind van de week al de bolletjes er uit heb... dan kan hij zich opnieuw volplakken Haha!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 11:12

ik ken dat bolletjesfenomeen wel ja, gelukkig zijn mijn poezels idolaat van de borstel en vinden kammen niet erg Lachen maar het zijn wel noren met een flinke vacht....
de enige remedie is binnenhouden of het kleefkruid weghalen Knipoog

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 11:16

ja hier heb ik er ook 3 rondlopen en een sheltie die ook geregeld onderzit Nagelbijten / Gniffelen
ze vinden het gelukkig niet erg om van de bolletjes ontdaan te worden
suc6 met plukken Clown er zit niks anders op