honden pension vraagje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

honden pension vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 19:16

ff een vraagje over een hondenpension.

Voor diegene die op vakantie gaan en een hond weg brengen naar een pension.

Waar letten jullie op en wat vinden jullie belangrijk.
Waarom kies je dat pension en niet een ander?
Iets wat er perse moet zijn, maar bijv niet overal is?

Laat het eens horen Lachen

daffodilJarig

Re: honden pension vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 22:08

Ik heb gelukkig diverse prive adressen waar ik mijn honden mag achterlaten voor een vakantie maar heb wel ruim vijf jaar in een dierenpension gewerkt.

Belangrijk vind ik:
- Het moet schoon zijn en er verzorgd uitzien
- Honden in een ruim hok met uitloopmogelijkheid
- Grote buitenren om flink de poten te kunnen strekken
- Vriendelijk personeel met een open mentaliteit, dus ik snap best dat niet iedereen constant door alle paden mag lopen maar je wil toch wel zien waar je hond komt te zitten. Geen stiekem gedoe
- Duidelijkheid omtrent prijzen en verblijf (wat zit er wel en niet bij in etc.)
- Bij het ophalen moet je echt het idee hebben dat je hond er super uitziet, keurig verzorgd en fris ruikend (en nee dat is niet een spuit parfum op zn hoofd....)
- Als je vaste klant bent bij een pension mag dat zo zijn voordelen hebben, dus bijvoorbeeld dat je afspraken kunt maken om je hond te brengen/halen buiten de openingstijden om en wellicht ook voorrang bij het boeken in vakantietijd?

Nou dat schiet me zo even te binnen, vind het wel grappig om te zien hoe anderen erover denken. Ooit had ik namelijk nog het idee om zelf een pension te starten, heb daar ook alle papieren voor gehaald maar het is er nooit van gekomen....

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 23:22

Nagelbijten / Gniffelen ik heb mijn honden nooit gewassen terug gekregen....alhoewel dat wel belooft werd...

alle punten hierboven vind ik belangrijk,ook dat je bv eigen voer mag meenemen wat netjes gegeven wordt.
en voor de rest,als de hokkn maar groot genoeg zijn,en ze lekker kunnen rennen overdags,ook een mand of kleed in een kennel vind ik wel zo fijn voor de honden..

overigens heb ik 2 van mijn honden 3x in pension gebracht,en is buiten dat ze niet heerlijk gewassen terug kwamen,heel goed gegaan... Haha!

maaruuhh RK ,plannen??? Tong uitsteken ,ben verder niet nieuwschierig hoor... Schijnheilig

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 09:13

wat ik ook belangrijk vind is dat je vantevoren kunt zien waar je de honden zitten, ik ben ooit ergens gaan kijken waar we niks kregen te zien, daar kreeg ik niet zo'n goed gevoel over.
En verder natuurlijk of je hond overdag naar buiten kan en niet alleen uit zijn hok komt om zijn behoefte te doen.
En dat de hond gewassen word, ze zijn het bij mij ooit vergeten en mijn god wat stonk die hond zeg hi hi.
En als laatste, dat ze goed/lief voor je hond zijn.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 09:20

ik werk ook in een dierenpension (oud-dijk te didam) maar als je belt dan kun je wel een kleine rondleiding krijgen..
de honden hebben een ruime binnenhok maar kunnen ook de hele dag buiten zitten...daarnaast worden ze nog 3x per dag na de speelweides gedaan...Voeren is 2x per dag...Honden gaan gebrosteld naar huis..en als ze heel smerig zijn worden ze wel eens gewassen...
meer vragen over dit pension moet je me maar pben..

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 12:24

Ik heb een hondenpension. Dat wassen gaat echt niet lukken hoor , ik heb op dit moment meer dan 60 honden zitten !
Over openings tijden...daar ben ik ook streng in. Bijten die tijden zijn alle honden los en dan wil je niet weten wat een herrie dat geeft als iemand langs komt ! Ook honden hebben hun rust nodig. En wat betreft het evt stinken. Als je zelf op vakantie bent geweest krijg je toch ook niet je was gewassen en gestreken mee ? Als ze maar lol hebben gehad en lekker gegeten.

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 12:36

Weten jullie dan ook een goed pension in de buurt van Schijndel.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 12:42

Ik ben bij verschillende pensions geweest, voordat ik kwam bij waar ik nu zo tevreden over ben.

Het eerste pension zag er redelijk uit. Schoon. Dat vond ik belangrijk.
Toen wij onze honden weg brachten naar dat pension, was ik alles behalve tevreden toen ik ze ophaalde...
Mijn argentijn lag in elkaar gedoken in een hoekje. Toen ze ons zag reageerde ze in eerste instantie niet.
Met haar staart tussen haar bennen kwam ze op ons afgekropen.
Dáár ben ik toen zó van geschrokken dat dat de laatste keer was dat ik mijn honden daar gebracht hebt.
Ik weet niet wát er gebeurd is, maar de reactie van mijn hond zei genoeg...

De tweede viel ons alleen al zó tegen met kijken.
Het stonk er een uur in de wind, de honden konden buiten spelen op een klein vies modderig veldje. Maar door die stank hebben we gelijk bedankt.

Het derde pension beviel mij goed.
Tot de eigenaaresse commetaar gaf op mij en mijn honden...
Ze had "gehoord" dat mijn honden altijd in een kennel zat bij ons thuis.
Ook vond ze dat onze honden geen manieren hadden.
Beide onzin!
Mijn honden reageren gewoon enorm enthousiast op vreemde dat ze dan wat moeite hebben met luisteren.
Ik liet het haar zien door tegen mijn honden te zeggen; "meiden..., af!
En ja hoor, binnen 1 seconden lagen ze.
o, tja was haar reactie.

Het pension waar we nu zitten ben ik héél tevreden over. En nog belangrijker..., mijn honden ook!
Ze gaan met veel plezier daar naar toe. Zodra we binnen komen weten de mensen hoe mijn honden heten.
Het pension is schoon, ruim en ze hebben plek zat voor de honden om te spelen.
Maar wat mijn vooral zo tevreden maakt over dat pension is de reactie van mijn honden wanneer ze merken dat ze daar naar toe gaan.
Dat is fantastisch!
Laatst bijgewerkt door Ylana op 09-08-06 12:47, in het totaal 2 keer bewerkt

daffodilJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 12:43

kohtje schreef:
Ik heb een hondenpension. Dat wassen gaat echt niet lukken hoor , ik heb op dit moment meer dan 60 honden zitten !
Over openings tijden...daar ben ik ook streng in. Bijten die tijden zijn alle honden los en dan wil je niet weten wat een herrie dat geeft als iemand langs komt ! Ook honden hebben hun rust nodig. En wat betreft het evt stinken. Als je zelf op vakantie bent geweest krijg je toch ook niet je was gewassen en gestreken mee ? Als ze maar lol hebben gehad en lekker gegeten.

Het pension waar ik werkte had in het hoogseizoen rond de 250 honden zitten. ALLE honden gingen gewassen naar huis! Kwestie van regelen, moet ik wel zeggen dat we daar wel met veel personeel liepen. Overigens kregen ook alle honden buiten hun gewone eten om savonds nog een frolicje of plakje leverworst, maar goed daar zag ik het nut niet zo van in en vond het ook een risico met vechten...

Ik snap wel dat openingstijden er zijn om aan gehouden te worden maar vind ook dat als iemand echt vaste klant is, er wel iets te regelen moet zijn!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 13:09

het eerste pension waar ik mijn honden bracht,schrok ik een beetje van de kennel,deze was vrij smal,denk 1 meter bij 2 meter,en dat met 2 grote argentijnen erin...
alleen hadden ze wel een buitenren,die door een luik open te doen,hadden ze zowel een binnen als een buitenren...

verder weet ik niet of ze wel die kennel zijn uitgekomen,maar ze zouden daar wel verstand hebben van molossers.

de 2de pension hadden we op aanraden van iemand,die daar altijd haar rottweiler bracht,daar mocht je niet naar de kennel lopen,vanwege het feit dat dan alle honden zouden gaan blaffen en in de stress raken,wel zag je dat de honden binnen een groot speel terrein hadden,en de honden zagen er netjes uit..

mijn honden zouden netjes gewassen terug komen,maar dat waren ze niet,de 2de keer ook niet,maar ja,denk dat ze hebben gedacht,die zitten wel best daar in dat hok...

de 3de was een leuke kennel,waren mensen die hadden in een schuur een paar kennels staan..niet veel honden,en zag er allemaal heel netjes uit,je kon zelf de honden in de kennel doen,toen ik ze kwam ophalen,sleurde mijn 2 honden de jongen over het terrein heen,die met een big smile met ze rondliep,ik die mijn honden zo had opgevoed dat ze niet aan een riem mochten trekken Haha!

volgens mij hadden ze het daar we goed gehad Haha!

love_fire

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 13:48

toevalig hebben wij een dierenpension Bloos in rotsterhaule (friesland) tussen hveen en joure in.

wij hebben goeie buitenren,, waar ze met zn allen kunnen spelen, die gene die bijelkaar dan kan,, er zijn honden die niet met andere honden kunnen opschieten. we hebben venelatie overal in de hok hangen. en als er nieuwe klanten komen mogen ze altijd eerst komen te zien,, (we hebben geen stiekem gedoe Tong uitsteken ) en ja ,, als ze vies zijn wassen we ze altijd Vork
openingstijden zijn bij ons,., elke morgen tussen 9-10 en savonds tussen 6-7. we zijn op afspraken. je kunt dan bellen naar 0513-*** dat is ons huisnummer om ,, afspraak te maken. we hebben dit dierenpension nu 10 jaar. nu zitten we in de drukke periode bouwvak Knipoog dus helpen wij wel een handje mee. we hebben een houten plaat om zomer te zeggen dat ze daar op kunnen liggen of de klanten nemen een kleed mee. we heben zelf wel voer.. of ze hebben eigenvoer nemen ze dat mee. we hebben nog nooit negatiefe reacties gekregen haha dus hebben we heel veel vaste klanten,, ze gaan smorgens savonds dus 2 x per dag naar buiten en als ze binnen komen krijgen ze voer. we hebben geen baton:P gewoon mooie tegels. ik ga binnekort wel een topic over de dierenpension maken..!

oowjah,, we passen daarnaast ook nog op katten!!!,, we hebben nu ook erg druk.. als het niet meer past en dat gebruiken we nu ook.. hebben we a8huis ook een groot hok met hokjes erin zg maar,, ook katten zitten,, en nog speelweide,.. met groot hok waar kennels in zitten,, waar oudere honden zitten,die niet echt meer tegen blaffen kan..
we wonen gelukkig wat ver in het land,, en groot erf,, dus buren hebben daar geen last van,. en als het moet.. passen we ook nog op cavia's en konijnen etc.. die hebben we gewoon in huis op een zolder waar onze comp televisie etc staat.. we passen mometeel op 1 cavia en 2 konijnen. hier uit de buurt..

nou ja moest mijn verhaal even kwijt.

meer vragen,,, voeg me dan toe ypiedijkstra_1@hotmail.com
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-08-06 13:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tel nummer niet toegestaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 13:51

Maar hoe weten jullie nu welke honden bij elkaar passen?
Ga je dan af op wat de eigenaar zegt, of zien jullie dat zelf in 1 oog opslag.

Ik heb zelf een herder en 2 jackrussells
zover ik weer sociaal naar andere, maar zeker weten doe ik dat niet.

Mogen die dan toch samen met andere honden spelen?

love_fire

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 14:24

zie we maken een kaartje,, waar alle gegevens van die hond op staat, hoe oud die is hoeveel voer, 06 nummer bv dat er iets is,, en wanner die word 0pgehaald,, en dus kom je als laatst bij de byzonderheden,, kan er een krul of niet?.. meestal wel maar soms niet.. soms staat er dat die af en toe pillen moet of niet samen kan of niet bij kinderen kan etc etc. nu kom ik bij de vraag bij jouw.. we gaan eerst natuurlijk op de baas af,, die weet hoe hij/zij is, meestal kunnen ze wel bijelkaar of dus niet,,.! dat weten de baas eigelijk altijd wel.. maar s0ms dus ook niet. dan zien we het wel.. aan hun.. mn ouders hebben daar wel verstand van.. of we proberen wel us,, als niet goed gaat dan halen we em weer naar binnen en dan moet die gene alleen naar buiten,, je ziet het ook wel aan het ras soms.. heel grappig soms,., de 1e hond kan niet met mensen maar wel met honden,, of anders om,, de ene hond kan heel goed mensen maar dus absoluut niet met honden. zo zie je danmaar weer.. dus als die gene alleen moet moet die ook alleen in het hok. er passen wel 3 a 4 in een kennel binnen,. die kunnen bijelkaar of die horen bijelkaar. als hetkleine hondjes zijn wel meer.. maar ik mak nog wel eens een topic,.,. met foto's.. ik hoop dat je het snapt haha,., als je meer vragen hebt kom maar op haha:P ,, groetjes ypie

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 17:23

Het beste hondenpension dat ik ken is bij een vriendin van mij die het plaatselijke asiel beheert. Zij vangt vakantiehonden op gewoon in haar eigen huis (soms wel 16!) dus geen kennels of hokken. De honden gaan mee wandelen met haar eigen honden, kilometers ! (net zoals de asiel honden trouwens) minimaal 2x per dag over zandpadjes. De perfecte vakantie voor een hond !

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 17:33

mist,een vriendin van mij doet nu ook zoiets,die vangt ook honden op bij haar thuis,en het loopt storm,alleen die vangt alleen maar kleine hondjes op...

denk niet dat ik met mijn 6 honden bij iemand aan hoef te kloppen Tong uitsteken

nu hoeft het niet,want ik blijf lekker thuis,altijd vakantie voor de hondjes!!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 17:38

Wij brachten vroeger Tosca naar een kennel in de buurt.
Het was een boerderij met luxe kennels met buitenren.
Ze hadden allemaal een schoon hok en schone omgeving.
Ze hadden een groot weiland vol met speeltjes.
Het belangrijkste vond ik dat ze de hond s avonds mee naar binnen namen.
(Tosca is een gevoelige hond die erg aanhankelijk is en ook altijd veel aandacht krijgt thuis)
Ze mist dat erg snel en krijgt dan snel heimwee.
Die mensen wisten dat en namen soms honden mee naar binnen, niet elke hond, maar onze hond wel.

tegenwoordig gaan we niet meer op vakantie.