Vissen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

loveluuk

Vissen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 19:15

De laatste tijd valt het mij op dat er steeds meer mensen vissen. Misschien komt het door het weer, dat mensen denken het is mooi weer laat ik gaan vissen.
Ik zelf zie echt geen lol in een haakje met wat aas in het water gooien, wachten tot er een vis aan hangt en hem vervolgens weer terug gooien. Vind dit ronduit zielig!
Zijn er hier mensen die er net zo over denken of mensen die het er abosluut niet mee eens zijn en voor de sport vissen.
Zou graag willen weten hoe jullie hierover denken.

Mexxuna

Re: Vissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 19:35

ik vind t geen sport.. ik vind het een beetje mishandeling zelfs.. maarja.. ik vind héél veel zielig!

kimmie261

Re: Vissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 20:19

ik heb eigenlijk nooit begrepen,waarom mensen tegen stierenvechten zijn,en een dag later een vis aan een haak rijgen..ja ze bloeden en gillen niet..

helaas,mss als een vis zou schreeuwen van de pijn,en heel erg zou bloeden,dat mensen dan in zouden zien, dat je ip hetzelfde doet als bij een stier speren in zijn rug te steken.

uit onderzoek is gebleken,dat de lip van de vis de meeste zenuwcellen bevat..dus die dieren stikken van de pijn,als ze aan eeen haak hangen.

om maar niet te spreken van haken die ze inslikken,waarbij een amateur visser ,de vis zijn ingewanden stelsel naar buiten trekt,of dat men stomweg de haak afknipt,zodat de vis vrolijk mag rondzwemmen met een haak zijn zijn lichaam,en dus heel langzaam dood gaat.. ,snap er niets van...