kitten vs. volwassen kat

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kims

kitten vs. volwassen kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 19:13

Ik heb sinds kort een eigen huis samen met vriendlief Go jij! Go jij! en ik mag van hem (stiekem vind hij het ook heel leuk hoor) een kat nemen! Ik heb al jarenlang een kat, al vanaf mijn vierde, maar ik kan het mijn oude beestje niet aandoen om haar te verhuizen op haar oude dag. Dusss opzoek naar een nieuwe kat!

Nu ben ik overal aan het rondsnuffelen en je wordt echt doodgegooit met advertenties waarin ze kittens aanbieden. Nu vind ik dit helemaal geweldig hoor, zo'n kitten. Je kan ze overal aan laten wennen en ze nemen geen rare eigenschappen mee die de vorige eigenaar heeft aangeleerd (zodat je bijv. een bange kat in huis haalt). Maar ik ben er niet blij mee als zo'n kitten aan mijn nieuwe bankstel gaat hangen (wat ze ongetwijfeld zullen doen, daar zijn het kittens voor Haha! ) en je weet nooit wat voor karakter zo'n beestje zal krijgen.
Wat raden jullie mij aan? Een kitten? dus zo'n überschattig beestje met een "schone lei" of een kat uit het asiel, waarbij je weet wat voor karakter je in huis haalt, die niet meer té speels is, maar wel een stuk duurder.

Waar zouden jullie voor kiezen?

Annemariet

Re: kitten vs. volwassen kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 19:15

Kitten! Onze kat hebben we ook als kitten gekregen. Nooit wat mee gehad. En ze heeft nooit wat gesloopt. Gewoon meteen afstraffen als ie wat fout doet!

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 19:16

Misschien is een kitten uit het asiel iets? of, iniedergeval een 'gedumpte' kitten.

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 19:17

Tja, op het moment is er een enorm overschot aan katten in het algemeen, dus ik pleit voor beiden. Er worden nu natuurlijk ook veel kittens geboren. Maar aan de andere kant, de meeste mensen kiezen voor een schattige kitten, en de volwassen katten blijven dan langer in het asiel. Ik zou dus gewoon eens naar het asiel gaan en daar rondkijken, dan loop je vanzelf tegen een dier aan waar het mee klikt. En de asiels zitten momenteel te springen om potentiele katteneigenaren!!!

p.s. waarom geen 2 katten, dan is weer een extra gered, en is gezelliger voor de kat

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 19:19

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 19:22

Hey Kim,
Zoals je weet heb ik dus ook sinds kort een jong katje, meneer is nu 4 maandjes en sloopt de hele boel, zou er dus zelf niet meer zo hard aan denken om een jong katje te nemen.... De andere 2 die we hebben kregen we uit het asiel toen ze 6 maandjes waren, de ene was echt heeeeeeeeel erg bang, heeft de eerste week onder de bank gewoond, maar nu is het echt een schat van een kat en ligt graag gezellig bij je op de bank! Ik zou je dus aanraden om een iets oudere kat, ongeveer 6 maandjes te nemen........en natuurlijk 1 uit het asiel, die zitten zo vreselijk vol, en dan betaal je er wel iets meer voor, maar zijn ze wel al gechipt en geend enzo, als je dat later nog moet doen ben je veel duurder uit....succes ermee en ik hoor er wel van wat het is geworden.
Groetjes Marieke

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 19:23

Ik zou voor een kat uit het asiel gaan, en ik denk dat daar ook vast kittens zijn!

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 19:25

Ik zou zowiezo gaan voor een kat uit het asiel. Dit omdat je het asiel hier ontzettend mee helpt en je weet wat je in huis haalt.
Hmmz misschien toch maar voor een volwassen kat gaan?

ikke24

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 19:27

volwassen!!!!!!!!!!!!!!!!

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 20:17

De laatste 2 katten die ik erbij genomen heb zijn hoogbejaard (17 en 18) en weet je, dat is zo dankbaar! Ze zijn blij met alle kleine beetjes aandacht (katten hebben allebei een rotverhaal) en ze breken je huis niet a ( in tegenstelling tot de kittens die ik voor het asiel opvang Haha! )

Ik zie dat je in Vlissingen woont ? dat is niet zo heel ver hiervandaan, onlangs ging ik naar de dierenkliniek (Visdonk) die weten dat ik vrijwilliger ben bij een asiel, dus vroegen ze mij 2 katten mee te nemen. De eigenaresse was naar de kliniek gegaan om te vragen om ze in te slapen. De dierenarts weigerde dit- ik laat geen gezonde katten inslapen ! Dus kwamen ze bij ons in het asiel. Probleem met oudere katten is dat ze dan "wegkwijnen" ze willen niet eten etc. Ga maar na, je hele leven lang heb je het goed gehad, en dan wordt je in een overvolle kennel gestopt !

Een van deze 2 gecastreerde katers is al geplaatst (bij een vrijwilliger- want niemand wil een oude kat, zeker niet in het kittenseizoen Huilen ) de andere is er nog, een rood-witte grote kater, doet niets liever dan slapen en is heel erg blij met een aai over z'n bol.

Is het niets voor je ? (ik zal zorgen dat je hem gratis kunt meenemen !)

*edit: deze toevoeging: toen de DA ze niet wilde inslapen heeft de eigenaresse de benen genomen ! ze liep gewoon de deur uit !

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 22:54

Een kitten én een oudere kat uit het asiel. kan het kitten mooi de andere kat als speelobject gebruiken en blijft jouw huis heel.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 09:17

er zitten vast ook moeders met kittens in het asiel, misschien kun je dat doen, een moedertje met een kleintje?
Het kleintje wordt dan verder wel opgevoed door moeder, maar je zult met kleintjes altijd het 'ongeoorloofd in de gordijnen of de bank-hangen' hebben.Lachen Daar zijn het nou eenmaal jonge beesten voor.
Dat verdwijnt vanzelf als ze wat ouder worden (mits je ze goed opvoed)