Poes wéér in de lappenmand.....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Supertje

Poes wéér in de lappenmand.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 11:30

Arme Poes is echt een kneusje Ach gut Ik heb pas ook al wat topics over hem geopend, o.a. dat hij heel erg mager is en ze niets kunnen vinden, pas geleden zijn bekken op een paar plaatsen gebroken, en vlak daarna ook nog zijn staart gebroken. Daarvan is hij allemaal nog aan het herstellen.
Nu hoorde ik hem vannacht mijn slaapkamer in komen, en hij was aan het grommen. Hij gromt nooit. Licht aangedaan en gaan kijken, ik zag in 1e instantie niks en wilde hem aaien. Begon hij ineens heel hard te grommen! Maar niet weglopen en blijven zitten waar hij zat. Toen ik beter keek zag ik dat zijn hele kop en nek aan 1 kant gruwelijk dik waren, en het doet hem heel erg zeer.
Bij iedere beweging die hij maakt gromt hij, en als hij ergens op probeert te springen krijst hij echt. Zijn koppie houdt hij de hele tijd naar rechts, links zit de zwelling. Eten kan hij ook niet, drinken gelukkig wel. Hij heeft net wat yoghurt op, dat is het enige wat hij kan eten. Een stukje worst ofzo moet hij ook echt niet.... Ook lijkt hij koorts te hebben, hij is heel warm en vreselijk sloom.
Normaal is het een echte knuffelkat, nu gromt hij al als je naar hem kijkt.
Inmiddels is het nog dikker, tot aan zijn borst toe en het lijkt steeds meer zeer te doen.

Uiteraard heb ik vanmorgen als eerste direct de DA gebeld, ik heb er 3 gebeld, om te kijken waar hij z.s.m. terecht kon, maar het 1e waar hij terecht kan is om 13.40 u.... Nog iets meer dan 2 uurtjes dus nu, maar ik kan het echt niet aanzien.... Ik heb hem nu in de bench gedaan en daar is hij gelijk gaan liggen, maar bij iedere beweging die hij maakt hoor ik hem weer grommen, zo vreselijk zielig.....

De DA zei aan de telefoon al dat ze dacht dat het een ontstoken kies was, maar kan dat zó vreselijk dik worden? Het loopt echt van naast zijn mond tot onderaan zijn borst.

ellepel

Re: Poes wéér in de lappenmand.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 11:32

een abces kan inderdaad vreselijk snel groeien...
wel ontzettend sneu allemaal voor jou en de kat, en helemaal balen dat ze niks kunnen vinden waardoor de andere problemen allemaal komen....

Ach gut

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 13:15

klinkt als een abces inderdaad, dat kan vreselijk zeer doen! zo snel mogelijk naar je DA die maakt m open en dan is je kat in ieder geval van de druk van het abces af. Vertroetel m maar lekker tot je naar de DA kan en veel succes vanmiddag!
vertel je even hoe het afloopt?

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 13:20

cissy schreef:
klinkt als een abces inderdaad, dat kan vreselijk zeer doen! zo snel mogelijk naar je DA die maakt m open en dan is je kat in ieder geval van de druk van het abces af. Vertroetel m maar lekker tot je naar de DA kan en veel succes vanmiddag!
vertel je even hoe het afloopt?

Dat ging nou net niet dan begint hij te brommen, als ik het goed gelezen heb Knipoog

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 13:28

met rust laten en zachtjes tegen m kletsen en aanwezig zijn is ook vertroetelen Lachen zeker als je een band met je kat hebt weet ie wel dat je om m geeft

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 14:37

Ik kom net terug van de DA, wat in ieder geval zeker is, is dat het een enorme ontsteking is, of liever gezegd 2. Achter zijn kaak en op zijn borst zijn 2 verschillende.
Het komt niet van een ontstoken kies, zijn gebit is prima. Ook niet van een wondje van buitenaf, het is een ander soort abces. De DA zei dat dat soort abcessen meestal hard zijn, deze is heel zacht, en komt waarschijnlijk van binnenuit. Zijn lymfeklieren zijn ook helemaal opgezet en pijnlijk, en wat ook apart is, is dat hoewel de bulten zacht zijn, de bulten zelf ook heel gevoelig zijn.
Het lijkt of het 1 bult is, omdat ze vlak bij elkaar zitten, en om een idee van de grootte te geven, ongeveer het formaat van een halve tennisbal.....

Hij heeft nu prikken gehad, AB en een flinke pijnstiller. Ook speciaal blikvoer wat heel zacht is, een soort mousse, en daar eet hij gelukkig (heel langzaam en voorzichtig) van. Morgenochtend moet hij terug komen om foto's te maken.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 14:42

heeft ie het niet opengemaakt om de pus weg te laten lopen en de druk eraf te halen? of mag dat in dit geval niet?
sterkte met je poezel, verwen m maar lekker, krijgt ie nou Hills A/D?

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 14:55

Nee, het is niet opengemaakt, omdat ze niet weten waardoor het veroorzaakt wordt, het leek geen pus te zijn.
Hij krijgt idd Hill's A/D Lachen

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 15:10

dat vinden ze vaak wel mjammie ja, nog lekkerder of makkelijker opslobberen is als je wat extra water toevoegt want A/d mengt goed met water.

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 15:33

Dat zei de DA ook al inderdaad, dat we het met water konden mengen zodat het echt een papje wordt. Maar dat wil meneer niet, toen ik dat aan hem gaf keek hij me aan alsof ik hem probeerde te vergiftigen....
Maar zonder water kan hij het ook oplikken en hoeft hij zijn bekkie ook niet zover open te doen.

_WenDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 15:44

ben benieuwd naar de foto's morgen! Sterke ermee in ieder geval!

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 15:53

Ach, wat is jullie poes toch een zielepootje. Nu dit weer. sterkte er mee!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 21:48

Arm poezenbeest.
Maar aan de andere kant.... gelukkig is het niet wat je dacht dat het was Haha!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 09:59

hoe is het nu met m? je moest gisteren toch weer naar de DA?

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-06 20:00

Poes is weer helemaal het ventje Haha!
Gisterochtend moest ik inderdaad weer terug om foto's te laten maken. Toen ik 's ochtends beneden kwam trof ik daar een nog ietwat suffe, maar enthousiast met een balletje spelende Poes aan, die gelijk toen hij mij zag luidkeels om eten vroeg Vork De bult was zéker 3/4 kleiner dan de dag ervoor!
Toch maar ingeladen en naar de DA gereden, zodat die nog even kon kijken (en natuurlijk als die het nog nodig vond foto's te maken). Nu kon de DA een stuk beter onderzoeken, en mocht er ook aanzitten. Nog wel gevoelig, maar geen gegrom meer ofzo, alleen een zwáár beledigde Poes.
We weten nu dus wat het was, zijn speekselklier was geknapt. Waarschijnlijk heeft hij een wondje gehad (door een mep van een andere kat o.i.d.) en is dat wondje helemaal zijn speekselklier ingegaan. Zo'n klein wondje zie je niet tussen al dat haar, een het wondje is geheeld maar de speekselklier binnenin niet en die is gaan ontsteken. Tot hij knapte dus. Het speeksel liep dus naar binnen en kon niet weg. Doordat hij een ontstekingsremmer had gekregen is de klier weer 'dicht gegaan' en kon zijn lijf het speekselproblem zelf oplossen Lachen
Hij heeft nu nog een AB kuurtje en nog wat lichte pijnstillers, verder is het nog even 2 weekjes afwachten of de klier weer hersteld, maar het ziet er super uit OK dan!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 20:12

gelukkig, dat klinkt al een stuk beter!