Katje ineens weg..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daisies

Katje ineens weg..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 22:57

Ik ben zo ontzettend kwaad, Niet te beschrijven!

Wij hebben 2 jonge katjes, van 17 april. dus nog maar paar maanden oud.. Nouja, wij wonen aan een haven. Dat gaat tot nu toe allemaal goed. We gaan binnenkort verhuizen dus dat is het probleem niet, mist er dus ineens een katje. Nu zetten wij wat punten op een rij

- Aangereden kan niet. Hij gaat niet verder als de weg voor ons huis. En daar ligt niks
- Verdronken kan ook niet. Anders hadden we wel wat zien liggen

Wij denken dus dat hij mee genomen is, Onbegrijpelijk.. Hij kan gewoon niet aangereden of verdronken zijn, dat zou me echt heel sterk lijken..

Zijn broertje is heel down. Hangt de hele dag om ons heen, speelt niet eens meer met onze abesijn. Mist zijn broertje onzettend! We moeten zowiezo wat advertenties zetten om te kijken of iemand een kat gevonden heeft. Het katje is sinds gister middag kwijt.

BrankaZ

Re: Katje ineens weg..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 23:20

Met het risico veel mensen over mij heen te krijgen: ik vind dat katten van die leeftijd nog niet alleen buiten horen te lopen. Want ik vermoed dat ze nog niet gecastreerd zijn, maar met een maand of 4 a 5 worden ze wel vruchtbaar en kunnen ze dus ongewenst helpen de kattenoverpopulatie nog groter te maken.
Verder zijn ze ook nog zo jong dat ze nog geen gevaar kunnen inschatten.
Het risico met zulke jonge beestjes is inderdaad dat ze een hoog schattigheidsgehalte hebben en dus snel worden meegepakt.
Neemt niet weg dat het voor jullie allemaal erg vervelend is om jullie kitten te moeten missen en het is helemaal sneu voor zijn broertje. Ik hoop dat ie snel weer thuis is!

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 04:23

met brankaz eens, daarbij, ik weet niet of er wat stroming is in het water bij jullie, maar een kitten die in het water valt is zo verdwenen. juist op deze leeftijd gaan ze verder onderzoeken, dus ws ook verder dan de weg voor jullie tuin.

aangereden kan niet? wat dacht je van aangereden, gewond en in paniek ergens onderduiken, en daar eventueel dood gaan? niet elke aangereden kat ligt op de plek waar het gebeurt.

Ik vind het wel heel sneu hoor , maar ik denk dat je wat conclusies trekt die je niet zo kunt trekken.

maar goed, ik hoop dat jullie toch nog duidelijkheid krijgen

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 04:32

Ik ga met Baroen mee, buiten haar voorbeelden kan hij ook door een hond zijn achtervolgt en veel verder weg zijn gegaan.

Ga er niet gelijk vanuit dat je katje gestolen is. Er worden zo verschrikkelijk veel gratis kittens aangeboden op het moment dat me dat erg sterk lijkt.

De mogelijkheid bestaat ook nog dat iemand dacht dat jouw katje was verdwaald en hem heeft meegenomen. Neem in ieder geval contact op met de dierenbescherming in jouw woonplaats, de dierenambulance, amivedi (www.amivedi.nl) en de asiels in de buurt.

Ik hoop voor je dat hij gewoon even de weg kwijtgeraakt is en straks weer op de stoep staat.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 09:12

Hang snel briefjes op in de buurt met foto's + stop ze bij mensen in de bus !