Enten/chippen/halsbandjes bij katten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JustNanno

Enten/chippen/halsbandjes bij katten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 21:45

De laatste tijd hoor ik steeds meer dat katten niet meer elk jaar ingeent zouden worden, omdat de entstoffen langer werkzaam zouden zijn dan de DA'en doen geloven.
Mijn katten zijn wel inge-ent voor kattenziekte en niesziekte. Is het echt nodig om dat elk jaar te herhalen?

Verder, zijn jullie katten gechipt? Ik heb er eentje van beide gechipt, dit omdat ik de kans erg hoog acht dat hij er een keer tussenuit piept.
En dragen jullie katten halsbandjes?

Urielle

Re: Enten/chippen/halsbandjes bij katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 22:07

Ik heb mijn katten alleen een basisenting gegeven, ze zijn allebei gechipt en hebben geen bandje. Ik heb wel twee binnenkatten.

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 22:14

Ik ent ze elk jaar tot nu toe, Ze zijn alletwee gechipt en hebben sinds vandaag een bandje met hun adres, aangezien die ene van mij, Joey, vanmiddag werd this gebracht door mensen die gelukkig wisten waar hij woont. Hij lag in hun caravan te slapen....

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 22:57

Ik laat mijn kat wel elk jaar enten, al wordt dat steeds moeilijker, hij is een buitenkat en hoewel hij wel netjes elke dag in huis komt en erg kroelerig is, is het oppakken en in een kattenmand plaatsen een ramp en smeert hij hem liever weer.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 16:09

Onze katten worden alleen ge-ent als ze nog kitten zijn
onze oudste van 16 heeft nog maar 2/3 keer in haar leven een enting gehad en is bijna nooit ziek(is een buitenkat)
de jongste 2 zijn wel gechipt de oudste niet
mijn katten dragen geen halsbandjes het gevaar dat ze hier ergens achter blijven hangen is erg groot.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 16:12

Onze katten hebben de basisenting gehad en zijn daarna nog twee jaar geënt. Ze zijn nu drie en vijf. Ze hebben halsbandjes ( met een belletje, zodat ze niet constant vogels vangen ) en zijn gechipt. De ene is een echte buitenkat, de andere zit meestal binnen.
Wij deden thuis de katten nooit enten eigenlijk, en nog nooit problemen mee gehad.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 16:51

Onze katten worden elk jaar geënt ja. Tegelijkertijd met de hond.
Ze zijn niet gechipt.
Ook geen bandje, sinds de één met haar pootje er door is gekomen en een gapende wond in haar oksel heeft gehad, zijn bandjes taboe.

oxborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 18:22

Onze katten zijn allemaal gechipd en worden ieder jaar geent.

Aan halsbandjes doe ik niet, want heb daar slecht ervaringen mee, onze katten hadden altijd helemaal hun hals kapot, dus deze katten krijgen geen bandje om.
Dan maar eens een vogeltje vangen ook al vind ik dat ook een zielig gezicht, maar dat is de natuur.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 18:23

Al mijn katten (en honden en paarden) zijn gechipt, een bandje dragen ze niet. Enten doe ik vooral het eerste jaar, daarna sporadisch. Recente onderzoeken wijzen uit dat de entingen veel langer 'werken' dan tot nu toe gesuggereerd werd.