wie heeft een plekje voor 2 valkparkietjes?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kjoetie

wie heeft een plekje voor 2 valkparkietjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 19:46

Tot mijn grote verdriet moeten we onze valkjes wegdoen Huilen

Het gaat om onze valkjes Gonzo, een lutino (dus geel met rode wangetjes) popje van anderhalf (geloof ik), deze is echt supersupertam, superlief diertje, en Fonzie, een grijs met wit gemarmerd mannetje, van bijna een jaar oud. Hij komt niet zo graag de kooi uit, maar als hij eenmaal uit de kooi is is hij ook heel handzaam, zal niet bijten ofzo. Hij is een echte fluiterd die heel snel deuntjes oppikt, en ook echt met je "praat" als je tegen hem fluit.

Ik zal even het verhaal vertellen. We hadden Gonzo als eerste, maar omdat we het zielig vonden dat hij toch best vaak overdag alleen was (we hadden wel een heel grote kooi met allemaal speelgoed enzo hoor Lachen ) hebben we Fonzie erbij gekocht. Deze twee zijn erg dol op elkaar, vooral Fonzie op Gonzo. Maar er zijn op dit moment gewoon twee problemen waarom we ze niet kunnen houden. Het eerste probleem is dat ze fluiten. Geen probleem en nogal logisch voor een valkparkiet zou je zeggen, maar de vogels staan bij mijn vriend op de slaapkamer (zijn ouders willen ze niet in de kamer hebben staan, andere ruimte is er niet waar ze mogen staan) en mijn vriend komt nu amper aan zijn nachtrust toe omdat ze 's ochtends al vroeg al vrolijk beginnen te fluiten. Normaal is dat geen probleem, maar mijn vriend werkt late diensten en ligt dus vaak pas 2 uurtjes in bed voor ze beginnen te fluiten. Een doek eroverheen helpt echt amper, ze hebben een ingebouwde biologische klok, en om een uurtje of 8, 9 moet er gewoon gefloten worden Nagelbijten / Gniffelen Als er nu een andere ruimte was geweest waar ze konden staan was dit probleem snel opgelost, maar zijn ouders willen het gewoon echt niet. Ik mag geen dieren in mijn studentenhuis, dus ze kunnen ook niet naar mij toe, bovendien heb ik het volgende probleem:

Het tweede probleem, dat eigenlijk de doorslaggevende factor is, is dat ik hoe langer hoe sterker allergisch op de beestjes reageer. Ik heb astma, slaap heel regelmatig bij mijn vriend en wordt er dus echt ziek van. Het lijkt ook steeds erger te worden. Nachtrust verliezen is 1 ding, maar het is nu gewoon geen houdbare situatie.. en als mijn vriend steeds naar mij zou komen zitten de vogeltjes ook weer alleen en dat verdienen ze niet, ze verdienen een liefdevol huisje.

Idealiter zouden de vogeltjes bij iemand terecht komen die een voliére heeft of in ieder geval veel tijd en ruimte voor de vogels. Ze kunnen ook hartstikke goed in huis, zoals gezegd is Gonzo echt supertam, en als je Fonzie de tijd geeft om op zijn gemak te komen, komt hij uiteindelijk ook uit de kooi en is hij ook lief en kroelerig. Ze zitten het liefste de hele avond op je schouders, aan iedere kant 1. Ze kunnen gratis afgehaald worden, je krijgt er dan een heel grote kooi, speeltjes en het voer dat we nog hebben gratis bij. Ik vind het echt heel erg dat we onze lieverds weg moeten doen, maar het is gewoon niet meer te doen zoals het nu gaat. Huilen

Wie geeft deze lieverds een plekje?? Ik zal proberen morgen foto's van ze te plaatsen.

Bluebontje

Re: wie heeft een plekje voor 2 valkparkietjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 22:28

Je mag ze gerust brengen, maar ik zie dat we aardig ver van elkaar wonen. Jammer, ze zouden een goed plekje krijgen in een grote voliere. Het lijkt me een leuk stel.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 22:56

kjoetie ik ga het ff met edje erover hebben,mss willen wij ze anders wel hebben....

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 14:16

dit topic mag een slotje, onze birdies gaan de dierentuin bij kimmie261 aanvullen Haha!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 14:18

Go jij! Go jij! jaaaaaaaaaaaaaaaaaa

leuk hoor!!nu nog de kippen Tong uitsteken

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 14:21

je krijgt iig een wannabe haan. En gonzo heeft ook al twee eieren gelegd dus een wannabe-minikip heb je ook al Tong uitsteken

Vork