Het gaat om onze valkjes Gonzo, een lutino (dus geel met rode wangetjes) popje van anderhalf (geloof ik), deze is echt supersupertam, superlief diertje, en Fonzie, een grijs met wit gemarmerd mannetje, van bijna een jaar oud. Hij komt niet zo graag de kooi uit, maar als hij eenmaal uit de kooi is is hij ook heel handzaam, zal niet bijten ofzo. Hij is een echte fluiterd die heel snel deuntjes oppikt, en ook echt met je "praat" als je tegen hem fluit.
Ik zal even het verhaal vertellen. We hadden Gonzo als eerste, maar omdat we het zielig vonden dat hij toch best vaak overdag alleen was (we hadden wel een heel grote kooi met allemaal speelgoed enzo hoor

Het tweede probleem, dat eigenlijk de doorslaggevende factor is, is dat ik hoe langer hoe sterker allergisch op de beestjes reageer. Ik heb astma, slaap heel regelmatig bij mijn vriend en wordt er dus echt ziek van. Het lijkt ook steeds erger te worden. Nachtrust verliezen is 1 ding, maar het is nu gewoon geen houdbare situatie.. en als mijn vriend steeds naar mij zou komen zitten de vogeltjes ook weer alleen en dat verdienen ze niet, ze verdienen een liefdevol huisje.
Idealiter zouden de vogeltjes bij iemand terecht komen die een voliére heeft of in ieder geval veel tijd en ruimte voor de vogels. Ze kunnen ook hartstikke goed in huis, zoals gezegd is Gonzo echt supertam, en als je Fonzie de tijd geeft om op zijn gemak te komen, komt hij uiteindelijk ook uit de kooi en is hij ook lief en kroelerig. Ze zitten het liefste de hele avond op je schouders, aan iedere kant 1. Ze kunnen gratis afgehaald worden, je krijgt er dan een heel grote kooi, speeltjes en het voer dat we nog hebben gratis bij. Ik vind het echt heel erg dat we onze lieverds weg moeten doen, maar het is gewoon niet meer te doen zoals het nu gaat.

Wie geeft deze lieverds een plekje?? Ik zal proberen morgen foto's van ze te plaatsen.