Konijn gevonden, wat kan ik nog meer doen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Let_be

Konijn gevonden, wat kan ik nog meer doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 18:53

Hoi,

Ik heb dus een konijn gevonden, naja eerder zij (denk ik) mij.
Maar heb nu dierenkliniek in hier gebeld (dichtsbijzijnde), de AMIVEDI gebeld en die adviseerde me nog morgenochtend de politie te bellen.

Maar wat kan ik nu nog meer doen? Heb wel beetje in de buurt gevraagt, maar hoe kan ik nou weten wie er konijnen heeft? Die dingen zitten normaal alleen in je tuin en zie je nooit. Een hond kan je nog wel eens hebben zien lopen met iemand.
Iniedergeval heeft buurtonderzoek niets opgeleverd, sterker nog er loopt nog 1 konijn rond die onvangbaar is (door andere mensen).

Maar; Vrijdag ga ik op vakantie en mn ouders moeten geen konijn. Ik heb al wel eventueel een plekje op een manege voor gehandicapten die meerdere cavia's/konijnen hebben (vind ik toch wel eng als je laatste tijd hoort dat dit soort plekke worden verbrand/gejat etc).
Daar zal ik hem toch donderdag heen moeten brengen als ik de eigenaar niet vindt.

Zijn er nog ideeën/tips?

Bedankt!

Marigold

Re: Konijn gevonden, wat kan ik nog meer doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 18:59

je kan pamfletten ophangen dat je een konijn hebt gevonden, en dan het konijn vanaf vrijdag naar die gehandicapten manege brengen.
ik begrijp het gedeelte van verbrand/ gejat niet maar misschien heb ik iets gemist dan ofzo..
je zou kunnen zeggen dat het een vondeling is, misschien dat de eigenaar ooit nog opdaagt.

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 19:01

Marigold schreef:
je kan pamfletten ophangen dat je een konijn hebt gevonden, en dan het konijn vanaf vrijdag naar die gehandicapten manege brengen.
ik begrijp het gedeelte van verbrand/ gejat niet maar misschien heb ik iets gemist dan ofzo..
je zou kunnen zeggen dat het een vondeling is, misschien dat de eigenaar ooit nog opdaagt.

Naja hier zijn al aantal plekken (kinderboerderij oa) t slachtoffer geweest van zielige mensen die dus cavia's in grote getalen jatten en ergens dumpen (dood zijn ze dan al) of dus de 'stal' waar ze zitten in de fik steken.

IGHD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 19:06

Hi,

Kijk eens op www.bunnybin.nl
Die zit volgens mij Ermelo.
En er staan ook links op van andere konijnenopvang plekken.
Ik hoop dat je een goed plekje ervoor vindt (en de kinderboerderij is geen goed plekje).
Mail / pm me anders als het niet lukt.

Succes!

Gr. Barbara

Jeany

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 19:08

ik had toen ook een knijn gevonden heb hem toen in de plaatselijke krant gezet, werd op gereageerd dat hij al 2 weken weg was en zij had het hok en alles al verkocht..... toen mocht ik het konijn houden....
is het niet iets om het diertje naar een dierenwinkel te brengen als er nergens op gereageerd word?

gollempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 19:16

is er geen dierenambulance in de buurt? bij ons halen ze de dieren dan op als je er niet voor kan zorgen

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 19:20

Ik vind het zo sneu om hem weg te brengen of op te laten halen en ik niet weet waar hij terecht komt.
Ik wil wel goed plekje voor ze regelen.
Opvangcentrum heeft dus ook weinig zin, want op de gehandicapten manege (waar ze dus ook caav's en konijnen hebben) zou ze dan nog meer aandacht krijgen.

Ik kan het toch niet laten om even te kijken of ik dat andere konijn nog kan vinden.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 19:35

LZP --> BB

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 19:43

QuijoSavan schreef:
Marigold schreef:

Naja hier zijn al aantal plekken (kinderboerderij oa) t slachtoffer geweest van zielige mensen die dus cavia's in grote getalen jatten en ergens dumpen (dood zijn ze dan al) of dus de 'stal' waar ze zitten in de fik steken.

dus!
wat erg! Boos!
nee dan zou ik het konijn zelf proberen te houden, hij kan in de zomer in elk geval wel buiten in een hok mag het echt niet van je ouders dan?

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 20:04

waar kom je ergens vandaan?
anders mag tie wel bij mij wonen..

AYM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 20:07

Ik zou 'm naar een opvang brengen in de buurt. Waar woon je precies?
Daar zorgen ze ervoor dat het dier een goed huisje krijgt.

Niet naar een dierenwinkel, maar worden de dieren aan jan en alleman verkocht. Sommige kinderboerderijen zijn ook niet helemaal te vertrouwen.

De kans is groot dat dit diertje gedumpt is.. helaas..

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 23:40

Het andere konijn krijgen we echt niet te pakken, die heeft peert hem constant en voer hoeven we niet te proberen met al dat gras en bloemen etc.

Dit konijn heeft idd al beter tehuis; bij een vriendin! Ik wacht nog wel 2 dagen af.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 23:57

Grote kans dat het gewoon een gedumpt konijn is vanwege de vakanties, maar misschien ben jij 1 van de weinige met geluk en komt de eigenaar nog (oftewel een konijn met geluk)
Maar hier in de buurt is het weer volop raak, de dierenwinkel wordt overspoeld, plek is er gewoon simpelweg niet meer, voor de konijnen niet, maar ook niet voor de hamsters, vogels, ratten en cavia's.

Had van de week een meisje in de winkel die vroeg of ik een hamster wou, zonder kooi want na de vakantie kreeg ze een nieuwe....te gek voor woorden toch?

En als ze geen plekje kunnen vinden voor het konijn (waar sommige dus al niet eens de moeite voor nemen) worden ze gewoon in het park gegooid want jaja "dat kan die vast wel hebben".