En toen had ik er opeens 6 konijnen..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

FaniekJarig

En toen had ik er opeens 6 konijnen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 17:12

Uhm tjah ik groot konijnenliefhebber had 5 konijnen. Waarvan 1 volle hangoor gec. ram, 1 halve hangoor voedster, 2 normale voedster en 1 halve hangoor gec. ram.

De halve hangoor gecastereerde ram is al heel lang geleden gecastereerd, maar de andere 4 weken terug. Ik dacht toen dat meneer niet vruchtbaar was week van te voren, maar toen ik keek zaten er opeens flinke ballen onder om het zo te zeggen. Dus toen gecastereerd nu 4 weken later hou ik mijn konijnen goed in de gaten, maar ik dacht dat er al niks meer kwam. Laatst zag ik wel de jongste halve hangoor voedster met wat stro en hooi slepen, maar dat doet ze zo vaak. Nu kwam ik net bij het hok en ik kijk haast nooit achter het schot, maar dacht nu doe ik het wel zie ik daar opeens een heel nestje met allemaal haar en 1 jong konijntje liggen. Uitgezocht wie de moeder was en dat was dus de jonge halve hangoor die nog vers bloed aan haar achterste had zitten. Snel de rest verplaatst, want dat leek me niet handig (2 gec. rammen en 2 voedsters er nog bij)
Dit konijntje is helaas nog geen jaar oud wat ik echt verschrikkelijk vind zo jong een klein konijntje (al is ze heel volwassen in haar doen en al behoorlijk aan de maat). Het jong maakt het goed leeft (even met handschoen gecheckt) en ligt lekker warm. We twijfelen of het nog kan dat ze nog meer krijgt ze is nog dik en zat nog met vers bloed aan haar achterste.. Iemand die daar verstand van heeft?
In ieder geval als dit jong het red met zijn/haar jonge moeder houden we het uiteraard.
Overigens zijn de ouders wel heel leuk de vader is een bruine hangoor leeuwenkopje en moeders een witte met heel lichtgrijs. Alleen hopen we dat het geen familie is. De kleur van het jong is roze met misschien wat vlekken dat heb ik niet goed bekeken en ook niet opgelet in ieder geval geen grote vlekken.