Komend jaar ga ik studeren en daarbij ook op kamers wonen. Al mijn hele leven wil ik graag iets in de trand van hamstertjes of ratjes of muisjes. Ik heb dit van mijn ouders alleen nooit gemogen. Inmiddels ben ik bijna 20... ga ik op mezelf en zit ik dus na te denken of het misschien toch niet leuk is om huisdiertjes aan te schaffen.
Ik heb al gechecked en ik mag op mijn kamer huisdieren houden.
Ik heb een beetje zitten lezen en ik denk dat ik het liefste een muisje zou willen. Eerst wilde ik maar 1 diertje, maar ik heb begrepen dat het gezelschaps diertjes zijn, dus dan ga ik maar voor 2 van die muisjes.
Nu eigenlijk mijn belangrijkste vraag...
Nu ga ik dus waarschijnlijk wel ieder weekend naar huis. Als ik ze op vrijdag met een schone gevulde etensbak, voldoende vers water en een schone kooi achterlaat. Kun je ze dan 2 daagjes alleen laten? (ik zou dan de zondag avond of de maandag ochtend telkens weer thuis komen)
Ook ben ik benieuwd wat ik ongeveer aan kosten per maand moet verwachten. Tuurlijk kosten ze geld... maar met zaagsel en een zak voer kun je vrijlang doen toch? neem ik aan...
moeten ze af en toe preventief naar de dierenarts, of hoef je alleen te gaan als er dus iets niet in orde is?
Ook wil ik vragen of er nog dingen zijn waar ik rekening mee moet houden waar je niet zo 1, 2, 3 aan denkt.
Voorlopig schaf ik ze nog niet aan hoor, ik ga me er eerst even goed in verdiepen, of ze wel geschikt zijn voor wat ik wil en dat soort dingen. Als ik ergens een hekel aan heb zijn het mensen die zonder na te denken een dier aan schaffen en vervolgens achteraf overal tegen aan lopen.
alvast bedankt Smile