Kat wel of geen bandje?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Rianne_

Kat wel of geen bandje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 12:41

heyhey

Zit ik net achter de computer, de katten zijn lekker buiten, Moor ligt voor de deur, en Joey is zoals altijd op stap.
Gaat de bel.
IEmand die ik niet ken, met Jojo op d'r arm. "Is dit jou kat?" Uhm, ja!
Blijkt dus dat meneer in een caravan heeft liggen slapen en dat de mensen op vakantie gaan vandaag. Gelukkig hebben ze Joey gezien en omdat hij vaak voor de voordeur ligt wisten ze waar hij woont...

Ik zei altijd; Ze krijgen geen bandjes om, ben veel te bang dat ze ergens achter blijven hangen of zo, maar nu...
Nu twijfel ik dus echt. Wat dneken jullie, zou het verstandig zijn om Joey, als hij naar buiten gaat, een bandje om te doen met z'n adres eraan en dat hij is gechipt??
Ik weet het echt niet meer, maar heb geen rust zo!
Help!

IneV

Re: Kat wel of geen bandje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 12:57

Mijn kat heeft wel een bandje aan..
Maar als je er eentje aandoet zorg dan dat het er een is met een elastiekje erin..
Dan kunnen ze het eventueel nog over hun kop trekken als ze ergens aan vast moesten hangen..
Ik weet eigenlijk wat het beste is wel of geen..

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 12:59

Ik zou het ook eng vinden stel dat ze in een tak van een boom blijven hangen.Ik zou het eens navragen bij de dierenzaak,of stiek wel ver genoeg uitrekt,pfff moet er niet aan denken dat het fout gaat.

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 13:03

Wij hebben 3x onze kat weer terug gekregen doordat er een kokertje met naam en adres aan zn bandje zat. nooit problemen met een bandje gehad, we hebben ze wel van elastisch materiaal trouwens. maar ik ben nog steeds blij dat we ze een bandje om hebben gedaan!

Maya1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 13:04

mijn katten hebben alletwee een bandje om. Het is gewoon de kunst om t bandje zo strak te doen dat t wel om zn nek blijft zitten, maar als hij ergens achter blijft hangen dat het wel afkan.
Mijn katten zijn al zoveel bandjes kwijt geraakt!

Saskia008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 14:29

ik heb ook altijd mijn kater een bandje om gedaan, maar ik heb mij kapot betaald met nieuwe bandjes kopen, hij verloor ze altijd.

een chip zou genoeg moeten zijn hoor.
(controleer wel op internet of de chip op jouwn naam geregistreerd staat!! anders helpt het niet. Lachen

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 14:33

Ik zou m'n kat geen bandje omdoen.
Zou het veel te eng vinden dat hij ergens aan vast zou bijven halen of dat hij z'n pootje erdoor zou steken.

Een chip zou imo genoeg moeten zijn.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 14:37

Onze vorige kat had ook altijd een bandje met onze naam en ons telefoonnummer in een kokertje.
Ze is het regelmatig kwijt geraakt, we hebben echter altijd weer een bandje omgedaan.
We waren ook erg blij dat ze ons op deze manier direct wisten te bereiken toen ze dood gereden werd.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 14:40

Mijn katten hebben ook allebei een bandje op, en zijn gechipt. Ze zijn nog nooit een bandje kwijtgeraakt. Aan de bandjes zitten belletjes, zodat ze niet om de haverklap vogels vangen en mee naar binnen sjouwen. Er zijn helaas wel hele domme vogels die zich nog steeds laten vangen Boos!

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 14:47

Mijn katten hebben alletwee geen bandje aan. Ik vertrouw die dingen niet, ben te bang dat ze blijven hangen. Mijn oudste kat had vroeger wel een bandje aan, gewoon zo'n vlooien bandje met een veiligheidssluiting. Alleen werken die dingen amper en had men kat nu en dan toch vlooien hoewel we het zeker tijdig genoeg omwisselden. Sinds we die vlooienbandjes niet meer kopen heeft hij ook geen bandje meer om.
Mijn jongste kat heeft nooit een bandje om gehad, behalve tijdens een paar weken dat de stad had aangekondigd dat ze de zwerfkatten zouden komen wegvangen. Ik was doodblij toen die twee weken voorbij waren. Hij werd helemaal kaal in zijn nek...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 14:59

Ik woon nu in een klein dorp (een durrup zogezegd Haha! ) dus daar weet iedereen welke kat bij welk huis hoort. Maar toen ik nog in een stad woonde hadden ze altijd een bandje om hoor, met kokertje eraan. Gewoon in de dierenwinkel erbij zeggen dat het voor de poes is, dan krijg je er eentje met elastiek. Mocht hij dan aan een tak blijven hangen oid, dan gaat het bandje af. Tommie en Grover zijn nog nooit een bandje kwijtgeraakt. Dicky-Dick daarentegen kostte een bandje per week Haha! dat was een soort van Houdinipoes Tong uitsteken

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 15:02

Bandjes met elastiek kunnen nog gevaarlijk zijn...Mochten ze er bijvoorbeeld met hun poot doorheen gaan kan hij gaan schuren en flinke wonden veroorzaken. Er zijn tegenwoordig bandjes met veiligheidssluiting (geen gesp dus)...Als er een beetje kracht op staat gaat de sluiting open...Erg veilig...maar ook makkelijker kwijt te raken...Mijn kat heeft in het begin toen hij een kitten was zo'n bandje gehad...Om de haverklap was hij af...Poot erdoor en trekken..."klik" open...
Verder moet je zelf de keuze overwegen...chippen zou ik zowiezo doen...

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 15:04

De twee katten van mij en mijn huisgenote hebben ook alletwee een bandje. Vind het een fijner gevoel.
Heb me bij de dierenwinkel laten vertellen dat deze bandjes een speciaal 'loskliksysteempje' hebben, mocht er dus wat gebeuren schieten ze los. Zijn te koop in superleuke kleurtjes!

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 15:05

De mijn slaagde er zelf in om die veiligheidssluiting gewoon open te krabben met zijn achterpoot... hij bleef net zo lang volhouden tot het ding open sprong Nagelbijten / Gniffelen

Daisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 15:09

wij hebben altijd al katten gehad, en hebben er nu ook twee, beiden met bandjes om, gaat prima! er zit ook een belletje aan voor vogels zodat dat afschrikt en ze de vogels niet kunnen vangen.
toen de katten nog wat jonger waren raakte ze regelmatig het bandje kwijt, nu ze wat ouder zijn hebben ze nog steeds het zelfde bandje om. er moeten wel zowiezo 2 vingers tussen het bandje kunnen (let daar wel op!)
verder gaat het bij ons gewoon goed!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 15:59

Jep, onze kat heeft dus 'r pootje door het bandje gehaald. Was ook een bandje met elastiek. Wij waren op vakantie, dan is ze altijd veel buiten dus het is de oppas niet opgevallen.
Haar hele oksel was open, hele diepe wond, en doordat het juist haar oksel blééf de wond open gaan.
Je snapt, wij hebben geen bandjes meer om Knipoog

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 16:02

Onze katten hebben ook nooit bandjes om gehad. De kat die ik nu heb heeft ook geen bandje maar is wel gechipt.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 16:09

Mijn kat kon bandjes afkrijgen Clown waren nog de oude elastieken dingen van 10 jaar geleden,
Het komt niet vaak voor dat een kat zichzelf 'ophangt' doordat hij een bandje om heeft. Ik het iig nog nooit gehoord of meegemaakt.

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 16:59

Die van ons die hebbe geen bandjes om. Mijn moeder heeft dat jaren terug 1x gedaan en de kat had zich opgehongen. Bij ons zijn de katten dus bandvrij

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 17:31

Er zijn nu speciale veiligheidsbandjes in de handel, die er op gemaakt zijn te breken als een kat ergens achter blijft hangen !