Kunnen ze dit maken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nikki__

Kunnen ze dit maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-06 16:54

Rare titel, maar weet niet anders hoe ik het moet omschrijven.

Vorige week is een buurman gebeten door een buurthond. Hij heeft daardoor 3 dagen met een wond op bed gelegen, kon daardoor niet lopen.
Toen hij weer normaal kon lopen, heeft hij zijn moed bij elkaar geraapt (moet toch weer naar de hond toe die je heeft gebeten) en is naar de eigenaar (die er bij was, toen de hond beet/d) toe gegaan, om te vragen hoe dit nou verder moest worden afgehandeld. Die hond is dus gewoon gevaarlijk, want valt mensen aan.
De eigenaar van de hond heeft tegen hem gezegt dat hij op moest rotten 'want niemand had het gezien en er is dus geen bewijs.'
Dit is toch vreselijk! Kunnen ze dit maken of niet?

KiWiKo

Re: Kunnen ze dit maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 16:56

effe aangeven bij de pliesie.........

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 16:57

heel lastig, is hij naar een dokter geweest? dan kan hij iig een medische verklaring hebben dat het om een honden beet ging.

maar dan nog, als er geen getuigen zijn die de "aanval" gezien hebben,word het lastig, meneer had dan ter plekke de politie erbij moeten halen.

ik weet ook de omstandigheden van het voorval natuurlijk niet,op straat? op eigen terrein hond en eigenaar?

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 17:00

okeej........... dat zijn fijne buren....... Daar hebben ze vast al vaker problemen mee gehad. Aangifte doen bij de politie lijkt me in ieder geval een goede stap. Met of zonder 'bewijs'.

arinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 17:04

bewijs van de dokter, en misschien omstanders vragen of de hond wel vaker agressief is.succes!

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 17:14

ik ken dat soort reacties van mensen die een hond bezitten en mensen gebeten hebben.
ik ben zelf een paar jaar terug door een hond gebeten wou na mijn werk op de fiets en net voor het dorp hebben ze een hond die wel vaker mensen bijna beet en mij dus nu te pakken had.
na huis gegaan op de fiets en mijn ma de eigenaar gebeld deed er erg laks over. vroeg niet hoe het met mij was en of het erg was.
denk niet dat die man hem zijn gelijk geeft en toegeeft dat die hond gebeten heeft.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 18:08

Je kunt 'aangifte' doen bij de politie, zij zullen er dan werk van maken. Mijn hond is een paar maanden geleden gegrepen door een Dobermann. Probeerde ik ook aangifte van te doen want het was niet de eerste keer dat deze hond dat deed. Maar dan kun je er alleen 'melding' van maken. Zodra er een mens bij betrokken is kun je zeker 'aangifte' doen.
Succes