akita inu

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rocco1

akita inu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-06 12:52

ik ben van plan binnen kort een akita aan te schaffen.. heeft er iemand op bokt zo'n hond of weet je er veel vanaf.. vertel het hier Lachen
en als je er een hebt, waar heb je hem dan gekocht enz..

Afbeelding

pomelo

Re: akita inu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 13:21

ik ken iemand die er 1 heeft.

het is een ontzettende knuffel, en echt superzacht Haha!

ze heeft hem uit een asiel denk ik, of van iemand die hem wegdeed omdat hij verhuisde ofzo... hij was alleszinds al volwassen toen ze hem kocht.

meer over karakter weet ik niet zo direct... maar ze is er wel heeel enthousiast over Lachen

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 13:49

Wat ik er van weet:
Mooie honden! Ze schijnen wel een erg consequente opvoeding nodig te hebben (maarja welke hond niet?), en wanneer ze in de rui zijn zou je van het haar een dekbed mee kunnen vullen! Veel plezier met stofzuigen dus, hihi!
Ook hebben ze veel beweging nodig net als meer van dit soort rassen.
Ik ben benieuwd waarom je keuze naar dit ras uitgaat?

En wat betreft het kiezen van een fokker: ik zou zelf eerst contact opnemen met de rasvereniging, zei weten waarschijnlijk wel een aantal fokkers. het beste kan je dan zelf een keer bij verschillende fokkers gaan kijken en dan kies je de fokker die jij het beste vindt op gebied van verzorging/combinatie ouderdieren/ etc....
Veel succes!

0nina0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 17:41

ooh wat een bolletje wol:) Heb er verder geen ervaring mee ofzo!

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 23:59

Ik kende een Akita... erg waakse hond en op die momenten niet vriendelijk. Grote logge dieren, mooi, en inderdaad consequente aanpak. Denk geen 'beginners'hond.
Ik meende dat een collega van me deze fokt.

Rocco1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 10:55

bedankt voo rjullie reactie's ! ik heb er al heel veel over gelezen op site's van fokkers en ook heeft een vriendin van mij zo'n hond.. idd geen "beginners" hond en ze hebben een consuquente opvoeding nodig, maar dan heb je ook wat ! ik heb al contact gehad met meerdere fokkers dus ik ben benieuwd wie de sociaalste en mooiste honden hebben.. ik ben er alleen nog niet over uit of ik een reu wil of een teef

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 11:12

heel toffe honden.
wij zijn ook van plan zo'n hond te nemen.
heel moooooi

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 12:19

zeker heel mooie honden,alleen zijn ze niet echt sociaal...

vroeger toen ik nog in mijn flatje woonde,werd ik eens wakker van een hoop geschreeuw,ben toen gaan kijken,en een akita sloopte 2 herdershonden.

deze hebben het ternauwernood overleefd...

kennissen hebben ook een reu,super gave honden echt een hele mooie hond,maar ook een reu en ook heel dominant,dus altijd oppassen met andere honden..