poes met waarschijnlijk chronische niesziekte.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hope2012

poes met waarschijnlijk chronische niesziekte.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-06 12:47

hallo allemaal

ik heb mijn poes boomer nu ongeveer 8 jaar .
de eerste anderhalf jaar is ze een zwerfkat geweest op een boerderij.
Daarna is ze bij mij gekomen.
Ze is nog nooit ziek geweest tot een jaar geleden ze ineens begon te niesen ik naar de dierenarts want dacht dat ze niesziekte had .
Dit was het dus niet want slijmvliezen waren goed en had geen blaasjes in dr mond.
Ze was gewoon verkouden en kreeg antibiotica mee.
dit kuurtje duurt een week en in die week niest ze niet maar zodra ik stop gaat ze weer vrolijk verder .
Ik ben nu al een jaar aan het tobben met haar en heeft al heel wat kuurtjes gehad.
Maar ze niest nog steeds af en toe en dan zit echt alles onder de snot .

Nu werd ik laatst naar huis gestuurd met het is nu chronische niesziekte Gestoord dus ik zei al goh en dat is het een jaar niet geweest .
maar kreeg geen reactie .

ik zit nu dus met een snotterende kat .

ze eet verder wel gewoon en doet eigenljk alles wat een andere kat ook doet .
alleen deze niest en houd mij bezig met heel de dag snot opruimen ( ramen zemen etc)

Ik weet nu dus niet of ik nog andere stappen moet ondernemen heb in een jaar genoeg medicijnen voorbij zien komen om te zien dat het dus ook niet helpt . Maargoed weet ook niet of ik alles al gehad heb.
Ze heeft er verder ook geen last van ze niest maakt dr gezicht schoon en gaat weer gewoon verder .

Maar toch zit me niet lekker .

heeft iemand ervaring met chronische niesziekte of herkend iemand dit bij zijn of haar kat .

Ik hoor graag jullie ervaringen hiermee of evt adviezen .

groetjes miranda

Mist

Re: poes met waarschijnlijk chronische niesziekte.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 11:09

Ik had zogenaamd ook een zwerfkat met chronische niesziekte, totdat ik op internet iets tegenkwam dat het ook een probleem met ingegroeide ooghaartjes te maken kon hebben. Zijn ogen waren altijd vuil en hij nieste. Na zijn mini-facelift is dit helemaal over !

Marshaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 11:11

ik volg topic even, niet voor mijn poes, maar voor een vriendin

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 11:20

Vriendin met chronische niesziekte? Knipoog

Lang geleden hebben wij ook een katje gehad met wat chronische niesziekte heette. Haar neus- en bijholtes zijn een paar keer gespoeld geweest maar dat schijnt geen fijne behandeling te zijn en ze is er ook niks mee opgeschoten.

Wanneer mij nu iets dergelijks zou overkomen dan zou ik meteen gaan kijken hoe ik de algehele weerstand van de kat op kan krikken oa door het geven van vers voer (hoeft poes geen moeite te doen om voedingsstoffen te halen uit niet-lichaamseigen bestanddelen als graan) en het stoppen van entingen. Zeker aan niesziekteverwekkers heeft ze ruim voldoende en kattenziekte is vele jaren werkzaam.

Wanneer dit na een jaar geen resultaat heeft zou ik gaan kijken in de supplementenhoek. Voor paarden heb je 'luchtwegenkruiden', misschien ook zoiets voor de kat?

Succes d'r mee, het poetsen en boenen kan ik me nog wel herinneren en onze Rosa is al een jaar of 10 dood.

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-06 16:01

@ mist.
kun je dat zelf ook zien die ingegroeide ooghaartjes ze heeft soms wel wat vuil uit dr oogjes maar niet noemenswaardig veel . maar gaer toch eens op letten . En wat houd die facelift in Bloos

@ rosita entingen heeft ze bij mij alleen de eerste gehad de dierenarts raade mij af haar te enten en ze zelf weerstand op moest bouwen .
Mijn katten gaan toch nooit naar kattenpension of iets dergelijks.

degene die voorheen wel entingen kregen waren over het algemeen vaker ziek dan degene die het niet kreeg .

ik ga idd eens kijken in de kruidenhoek mischien dat er iets is wat haar luchtwegen schoonmaakt en houd .

scheelt mij ook weer boenen Haha!

Katoo71

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 16:04

Ik had een nestje van drie katjes van een boerderij die katjes hadden allemaal de niesziekte we hebben heel wat dierenarten voor zien komen van de drie leeft er nog maar 1 en als het erg warm mis heeft ze het zwaar benauwd de andere twee zijn twee jaar geworden de derde is nu 8 jaar.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 18:50

karina1977 schreef:
@ mist.
kun je dat zelf ook zien die ingegroeide ooghaartjes ze heeft soms wel wat vuil uit dr oogjes maar niet noemenswaardig veel . maar gaer toch eens op letten . En wat houd die facelift in Bloos

Je kunt dat zelf zien idd, de haartjes groeien dan gewoon heel dicht tegen het oog aan, wat steed irriteert. De facelift houdt in dat ze reepjes huid onder de onderste oogleden weghalen, zodat het strakker komt te staan Haha! een echte facelift dus wat ook bij mensen gedaan wordt.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 19:12

entropion is wat je nu beschrijft. Daar kun je wel op googelen. Als de haartjes echt op het randje van het ooglid groeien dan heet het distichiasis. Maar daar krijgen poezen loopogen van maar gaan toch niet hevig niezen?

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 20:02

Hevig niesen niet idd, maar toch wel niezen, waarschijnlijk omdat via de traanbuisjes de ogen en neus met elkaar in verband staan ?

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 20:04

Ja oke, ik denk terug aan de gele klodders van onze Rosa. Die krijg je daar niet van denk ik;-)

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 19:25

Nee, dat is ook de reden dat ik me nooit bij de diagnose van 3 verschillende DA's heb neergelegd !

Mandyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 15:29

Ik heb 3 jaar geleden een poes uit asiel gehaald. Na een tijdje ging zij ook niesen en heb al aantal antibiotica kuren gehad. Bij haar is het nog niet zo erg dat de klodders overal zitten.Nu ent ik haar niet meer en soms niest ze nog paar daagjes en is het weer weg.

Een vriendin van mij heeft een poes met chronische niesziekte waar wel de klodders in het rond vliegen. Zij ent haar niet meer .Ook had zij iets van medicijnen/ homeopatisch iets en dat heeft wel geholpen dat het minder wordt. Maar volgens mij gaat het nooit helemaal over. Ik zal haar vragen wat zij gaf.

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-06 17:16

als je het zou willen vragen graag .

ik heb wel iets gevonden wat bij mensen slijmoplost het is homeopatisch maar of het ook bij poezen werkt dat weet ik niet .
ik ben dr in ieder geval nu een halve druppel per dag aan het geven maar merk nog geen verschil . Knipoog

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 18:07

Met Rosa heb ik wel aan stoombadjes gedaan. Samen met mij boven een bak Dampo......... Of het hielp weet ik eigenlijk niet, blijkbaar niet spectaculair genoeg anders had ik het volgehouden? Maar ze vond het wel fijn altijd en had het daarna makkelijker met door haar neus ademen.