poes al uren weg...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

beantsje

poes al uren weg...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 23:21

Onze kat is al uren niet in beeld... normaal is ze altijd vlak bij ons. Maar nu is ze al uren spoorloos...we wonen aan een doodlopende straat maar ik zie haar nergens.
Voor het laatst gezien na de enorme regenbui vanmiddag, toen heb ik haar nog afgedroogd. Sindsdien is ze verdwenen....maak me behoorlijk ongerust. het is een raskat, een burmees en ze is nooit langer dan een half uurtje buiten beeld.

loveluuk

Re: poes al uren weg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 07:18

is ze nu al terug? ik hoop het voor je!
is ze misschien krols? dat kan verklaren waarom ze weg is.
hoop echt voor je dat ze weer terug komt!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 07:44

Kan ze niet ergens per ongeluk opgesloten zitten? Misschien in een schuur of kas, of misschien is ze even verjaagd door een hond? Katten kunnen soms echt uren weg zijn, soms zelfs een dag of langer, en dan opeens zijn ze er weer. Wel frustrerend hoor!

Als ze vanavond nog niet terug is, zou ik als ik jou was de plaatselijke dierenarts bellen, en AmiVeDi inlichten. (www.amivedi.nl) Misschien dat zij een kat hebben binnen gekregen of ander dergelijke info. Is ze gechipt?

Mijn moeder heeft zelf 4 Heilige Birmanen en durft ze niet naar buiten te laten omdat een aantal jaar geleden 1 van de katten meegenomen is door iemand. De buurvrouw zag iemand de kat oppakken en zo in de auto zetten. Het was ook nogal een makkelijke kat helaas. De buurvrouw is niet zo mobiel en kon dus weinig doen. Sindsdien komen ze alleen in de omheinde achtertuin als mijn moeder thuis is, of blijven ze in de kattenren. Het is nou eenmaal niet anders. Ze zijn niets anders gewend dus zielig is het niet.

Ik wil je niet bang maken natuurlijk, maar sommige kattenrassen zijn erg gewild. Hopelijk staat ze snel weer op de stoep!
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 05-08-06 07:48, in het totaal 2 keer bewerkt

lennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 07:48

Owww, dan zit je in de rats he? Zelf ook al vaak meegemaakt en t went nooit. Is ze inmiddels al terug?

_Tanja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 08:51

En is ze toevallig al terrecht?

Ik pasgeleden ook. Mijn ouders waren net 2 dagen op vakantie, en een van onze katten was spoorloos. Normaal komt ze regelmatig naar binnen voor een goede knuffel. Nu kwam ze de hele dag niet, met het eten niet. Dus maakte me best zorgen.
De dag erna, nog steeds niks. Ineens hang ik uit het raam bij mijn kamer en hoor ik haar mauw!
Ik snel naar buiten, onder de auto's gekeken maar zag niks. Roepen, en ja hoor kwam ze daar tussen de motor van een auto uit gekropen!
Was ze blijkbaar snachts uit het raam gesprongen. Maar ze had er niet aan gedacht dat het de straatkant was, en ze doodsbang is voor auto's Tong uitsteken

Siempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 08:52

LZP --> BB

Heb je inmiddels al iets vernomen of nog niet?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 08:54

ik zou me niet te druk maken, die katten van mij zijn wel eens dagen weg Haha! Muis was drie weken geleden gewoon 6 dagen de hort op...... natuurlijk maak je je dan zorgen

Ik zou even bij de buren aanbellen of ze even in de schuren kijken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 09:40

onze katten blijvem ook weleens weg ze komen altijd wel trug.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 09:46

onze poes is ook wel eens een poosje weg geweest.
dan zit ze gewoon in de bosjes ofzo maar dan komt ze gewoon niet.
ze is ook gewoon een keer weggelopen maar de volgende ochtend zat ze weer voor de deur
ze miste haar voer Clown

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-06 18:47

De halve nacht weggeweest, ik ben de hele buurt 2 x doorgeweest.
Lag ik op bed, kwam mevrouw doodgemoedereerd uit de kleerkast!
pfff, ben wel opgelucht!
Op zich wel bijzonder, ze komt echt nooit boven, we houden ook altijd de deuren dicht. Maar goed, ze is er weer!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 18:52

hihi ziel Haha! Haha!

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 19:16

Haha, jij in paniek ligt je poes lekker zacht tussen jouw kleren.
Mijn poes klimt ook vaak in de klerenkast. Lekker beschut, daarom moeten we wel opletten als we de kast op laten staan Clown

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 19:19

ik was een tijd geleden op zoek naar mijn dochter....... echt in paniek, was al laat, ik had buiten gezeten....... en nergens in huis mijn dochter te vinden.........Ik de hele boerderij over gerend, ondertussen nog lelijk gevallen en me behoorlijk bezeerd

lag ze ook in de grote klerenkast..........

EN NU NIET GAAN LACHEN JA!!!!

lennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 06:47

Uit de kledingkast, whaaa Clown Fijn dat ze weer terug is!

gollempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 08:37

haha, dat zijn van die leuke dingen van katten! ik heb dat ook gehad vroeger, ik zoeken en kon d'r echt niet vinden, volgende dag weer... hoor ik opeens gemauw, had ik d'r opgesloten in de schuur! Haha!

soubieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 10:01

mijn kat bleef eens 5 weken weg ...
terwijl ze ook normaal de hele tijd rond ons voeten loopt .
we dachten echt dat we haar kwijt waren Verdrietig
5 weken later kwam ze na school doodgewoontjes binnenwandelen alsof er niks gebeurd was.
ze was heel erg mager en ontzettend lief enzo maar dat wil ik tog geen 2e keer meemaken.

xx tiney

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 10:54

KiWiKo schreef:
ik was een tijd geleden op zoek naar mijn dochter....... echt in paniek, was al laat, ik had buiten gezeten....... en nergens in huis mijn dochter te vinden.........Ik de hele boerderij over gerend, ondertussen nog lelijk gevallen en me behoorlijk bezeerd

lag ze ook in de grote klerenkast..........

EN NU NIET GAAN LACHEN JA!!!!

*LOL*

Gelukkig is je kat weer boven water.
Ik ben ook altijd heel erg bezorgd als mijn kat weer eens dag of 2 weg is. (1x kwam hij namelijk terug met een mega abces, en heeft hij toen 4 weken of langer met een gat in zijn zij gelopen (abces was opengesprongen) )

Gelukkig is hij al paar jaar niet meer zo lang weggeweest.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 11:00

Gelukkig!

Mijn kat was laatst ook langer weg dan normaal....
We waren al de buurt langs geweest,maar niks....
De volgende dag weer en toen vonden we haar tussen het riet. Ze zat vast in een mollenklem!!! Nu heeft ze nog maar 3 pootjes, maar ben blij dat ze nog leeft.
Het was precies in de periode dat het zo warm was. De D.A had gezegd dat ze binnen 2 dagen dood had kunnen zijn door uitdroging......

Die mollenklem was dus totaal verkeerd gezet,normaal kan dat niet voorkomen. Ben er nóg pissed om. Niemand weet hoe die daar kwam natuurlijk Boos!

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 16:33

Hahahahbwahaha dat kind in de kleerkast hihihih,sorry mocht niet lachen, gniffel......

TS fijn dat je kat weer trug is.
superwoman: das er dom van de klemmeneigenaar. "die klem is voor mollen meneer/mevrouw, niet voor katten!"

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 20:31

Citaat:
superwoman: das er dom van de klemmeneigenaar. "die klem is voor mollen meneer/mevrouw, niet voor katten!"

Ja, die klem was toevallig van niemand Boos! Koe
De klem stond op een gehuurd stukje land waar meerde mensen komen.....

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 20:50

beantsje schreef:
De halve nacht weggeweest, ik ben de hele buurt 2 x doorgeweest.
Lag ik op bed, kwam mevrouw doodgemoedereerd uit de kleerkast!
pfff, ben wel opgelucht!
Op zich wel bijzonder, ze komt echt nooit boven, we houden ook altijd de deuren dicht. Maar goed, ze is er weer!

HAhahahahaha, wat grappig! Die moet heel diep in slaap zijn geweest dat ze het er zo lang uithield! Misschien heeft ze gehoord van een ouderwetse bedstee en dacht ze aan de kast.

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 20:56

zo zijn wij de kat ook al een keer kwijt geweest, een keer in de klerenkast op de sokken, hij lag mooi te slapen.. Slapen
en een keer zat ie bij de buren in het hok opgesloten de avond waren we hem kwijt, hele nacht niet thuis, 's ochtends weer zoeken, niet gevonden, 's middags bij de buren gevraagd of ie misschien in hun garage zat, wat we dachten van niet, komt ie er doodleuk uitwandelen Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 22:22

mijn kat gaat altijd onder mijn bed leggen,slaap ik bijna komt ze en gaat ze me helemaal likken en kusjes geven