Konijn laten vallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kimonoo

Konijn laten vallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 13:31

ik schaam me echt heel erg, ik ben gisteren terug gekomen van vakantie, mijn konijn is dus een tijd bij iemand anders geweest, nu pakte ik hem vanochtend uit zijn hok en hij was heel druk en toen heb ik hem PERONGELIJK laten vallen, hij kwam op zijn rug en bleef liggen dus ik heb hem METEEN op gepakt en op zijn pootjes gezet, toen bleef hij gewoon staan, ik heb hem opgepakt en nu loopt hij al de hele dag los in de kamer, maar normaal gaat hij dan rondjes rennen dat dat hij nu ook wel een beetje maar meeste tijd zit hij stil, en hij doet de hele tijd heel raar met zijn tongetje allemaal over zijn mondje likken enzo, kan er iets met hem aan de hand zijn? ik schaam me zo

Kimonoo

Re: Konijn laten vallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 13:49

dat doet hij normaal ook wel maar geen 2 uur lang

bakstertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 13:51

ik weet niet vanag hoe hoog hij uit jou armen is gevallen, en kwam die meteen op zijn ruggetje of eerst op zijn hoofdje?

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 13:52

hij is niet op zijn hoofdje gevallen volgens mij, teminste dat hoop ik maar! hij lag gewoon met zijn pootjes de lucht in zech maar

bakstertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 13:55

kan ook gewoon van de schrik zijn.. oud achterbuurvrouwtje van mij, had ook konijn gekocht en toen ging ze de auto uit en viel hij ook uit haar armen, omdat konijn zo druk deed, had een scheur in zijn schedeltje..

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 14:33

aah woow,

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 17:58

kijk even naar zn tandjes, kunnen nl afgebroken zijn bij het vallen. Ik heb ook wel eens een konijn gehad die uit de armen sprongen, gevolg, gebroken tanden. Is op zich niet erg hoor, alleen een wortel zal hij een tijdje niet kunnen eten. Tenzij je het net zo zielig vind als ik en het helemaal in kleine stukjes snijdt.

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 18:01

ik heb er niet zo'n verstand van maar ik zou naar de dierenarts gaan. als een mens van hoog valt kan ie daar niet tegen dus een konijn ook niet zou ik denken. maar ben geen konijnenkenner...

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 18:07

ik ben net weer even weesten kijken met zijn tandjes is niks mis, alleen zeg maar als je zijn neusje hebt en dan daar onder zijn mondje dan is de rechter kant een beetje opgezwollen, maar hij rent gewoon weer en hij eet ook gewoon

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 18:34

Waarschijnlijk gewoon de schrik. Kan best zijn dat die op zijn bekkie is gevallen dat het daarom wat dik is.

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 18:43

Oke, nou ja als hij overmorgen nog dik is ga ik wel even langs de da,

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 18:44

Kimmie_Paard schreef:
ik ben net weer even weesten kijken met zijn tandjes is niks mis, alleen zeg maar als je zijn neusje hebt en dan daar onder zijn mondje dan is de rechter kant een beetje opgezwollen, maar hij rent gewoon weer en hij eet ook gewoon

Een flinke buil zoals we dus noemen. als je geen bloed ziet, hij eet en beweegt goed zou ik me niet al te veel zorgen maken.

_Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 18:53

gewoon even in de gaten houden, mijn konijn is ook een keertje gevallen,(een ongelukje Knipoog ) ze sprong uit mn handen tegen de tafel, en kwam toen op dr pootjes op de grond, ik schrok me ook kapot, heb der even in de gaten gehouden, beetje de rugje en pootje gecontroleerd, maar ze had nergens last van Lachen nu een jaar (ofzo) later, rent ze vrolijk heen en weer in de ren, huppelt, spring, maakt rare sprongen Tong uitsteken
als je konijn gewoon eet, en rent, gewoon normaal doet, en het er niet uit ziet alsof hij/zij ergens last van heeft, zou ik me geen zorgen maken, maar voor de zekerheid zou ik hem/haar wel even in de gaten houden Knipoog
en is niet nodig om je te schamen, 't was een ongeluk, en ongelukken gebeuren nou eenmaal...

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 19:16

Jaa ik hou hem zoiezo even in de gaten. maar ik was echt heel erg geschrokken! Tong uitsteken

xBartjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 23:43

eeeuhm, nou kijk.
wat er bij jou was gebeurd is met mij in vergelijking nog niks.
ik schaam moet me dus al helemaal schamen !
ik had namelijk de cavia een keer.
van helemaal bovenaan de trap laten vallen.
helemaal naar beneden. toen zat ie voor de diepvries.
heel stil en toen heeft me broer hem gekalmeerd.
hij had er niks aan over gehouden hoor.
alleen een trauma aan de trap. maar hij is oo nooit meer boven geweest hoor.
mijn cavia leeft inmiddels niet meer hoor.
hij is 5 jaar geworden, een mooie leeftijd voor een cavia.
het is altijd al een schraal zwak beestje geweest, dus hij heeft het nog goed gedaan. Knipoog

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 11:38

Ik zou toch even de dierenarts bellen. Voor het zelfde geld heeft hij een lichte hersenschudding, een konijn is volgens mij niet zo taai...

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-06 13:02

Ik zal wel even kijken ik heb gisteren een foto gemaakt daar kunje zien dat de rechterkant van zijn mondje een beetje opgezwollen is, maar vadnaag issie weer net zo raar als normaal, en hij springt weer vrolijk in het rond dus..

Afbeelding

even klikke voor groteren

Francien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 13:07

xBartjex schreef:
eeeuhm, nou kijk.
wat er bij jou was gebeurd is met mij in vergelijking nog niks.
ik schaam moet me dus al helemaal schamen !
ik had namelijk de cavia een keer.
van helemaal bovenaan de trap laten vallen.
helemaal naar beneden. toen zat ie voor de diepvries.
heel stil en toen heeft me broer hem gekalmeerd.
hij had er niks aan over gehouden hoor.
alleen een trauma aan de trap. maar hij is oo nooit meer boven geweest hoor.
mijn cavia leeft inmiddels niet meer hoor.
hij is 5 jaar geworden, een mooie leeftijd voor een cavia.
het is altijd al een schraal zwak beestje geweest, dus hij heeft het nog goed gedaan. Knipoog

Dat is mij ook een keer gebeurd... Caafje had het toen nog twee weken volgehouden. Dat trauma kom ik echt nooit meer over heen.

veerle123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 14:03

Mijn konijne doen dat heel de tijd ergens van springen, maar ze hebben nog nooit iets gehad.Ze sprongen heel de tijd uit hun kotje, maar ik controleerde altijd of ze iets hadde, maar ze hebben gelukkig nooit iets gehad.

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-06 14:09

Ja dat doet de mijne ook die springt overal op en af, maar nu liet ik hem vallen dus en kwam hij gewoon verkeert terecht;)

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 13:21

Ik denk niet dat ie er iets aan over gehouden heeft, hij zal wel even geschrokken zijn.
Ze kunnen volgens mij qua vallen veel hebben (niet dat ik altijd met konijnen gooi ofzo)
Maar eentje is bij ons een keer van de schommelzit plank, zo'n klimrek zeg maar waar je bovenaan kunt zitten, ongv. 1,50 m. hoog af gevallen *met salto's* en hij kwam weer op zijn pootjes terecht en rende zo verder...ik schrok toen wel...hij had echt niks gelukkig Lachen
Ik ben er ook een keer boven op gaan staan...toen had ie nog niks...dit was natuurlijk niet expres maar ik liep daar en toen rende die ineens voor me en dat zag ik niet Scheve mond
En weer had ie niks en rende die gewoon verder...volgens mij zijn konijntjes dan sterke beestjes Verward

DuckyMjöll

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 13:39

Mijn konijn is een keer van de vensterbank gevallen (kon hij zelf op via de bank) niks mis.
Mijn zusje heeft hem een keer op zijn rug laten, niks aan de hand Tong uitsteken
Toen mijn opa en oma oppasten is hij van bovenaan de (steile)trap naar beneden gevallen, en weer niks Vork
Denk dus dat het wel goed is, wel goed in de gaten houden of hij drinkt, eet en of hij niet raar loopt..