Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
Mikkie schreef:Je moet absoluut niet laten merken dat je het eng vindt, dan heeft ze toch gewonnen. Ze bedoelt het niet gemeen, maar probeert gewoon om hoger in de rangorde te komen. Doet ze het beide andere mensen uit gezin ook? Of alleen bij jou? Als er iemand is waarvoor ze meer respect heeft dan kun je hem/ haar ook een keertje zijn stem laten verheffen als ze jou bijt.
Veel succes ermee.
Ik was het op een gegeven moment zo zat en wist ook niet meer wat ik moest doen. Toen heb ik me ook maar als hond opgesteld en een flink tegen hem gegromd en terug gebeten. Finn wist niet wat hem overkwam. In wanhoop doet men de gekste dingen.
Arrabel schreef:Wat bij mijn hond altijd goed heeft geholpen: als hij in je hand of vinger bij dat druk je die meteen door tot in zijn keel zodat hij gaat kokhalsen.
Dit vinden ze erg vervelend en zo stoppen ze met bijten.
Dan direct iets aan haar geven waar ze wel in mag bijten. (speeltje of een bot)
Citaat:Hmmmm beetje extreem vind je niet?
xMarit schreef:Lastig ... volg je een puppytrainig oid? Anders is dat misschien een idee als écht niks lukt.
Een vriendin van mij had ook een nogal dominante Berber sennen, misschien zit het in het ras ik weet niet .. Veel succes!
Arrabel schreef:Wat ik ook wel is heb gehoort: een plantenspuit met water en citroensap vullen, als ze dan bijt spuit je dat in haar neus, vinden ze ook erg vervelend.Citaat:Hmmmm beetje extreem vind je niet?
Ja dat kan je zo zien, maar een Berner Senner die over je heen loopt daar heb je ook weinig aan.
Naar mijn mening kan je de hond het beste in 1 keer laten zien wie de baas is dan steeds maar Foei! Foei! te zeggen.
Het klinkt misschien zielig maar het allerbeste is de hond meteen te laten zien wie de baas is, zo ziet hij jouw als de leider van de roedel en zal hij andere dingen ook van je aannemen.
En de dingen die ik als tip geef lijken misschien zielig maar heb je wel is gezien wat de baas van de roedel in een wilde groep honden doet als een pup ongehoorzaam is??
Daar is een stroomschokje niks bij.
Je moet niet te lief zijn, als zo'n hond onhandelbaar word is het veel zieliger.
ikke24 schreef:xMarit schreef:Lastig ... volg je een puppytrainig oid? Anders is dat misschien een idee als écht niks lukt.
Een vriendin van mij had ook een nogal dominante Berber sennen, misschien zit het in het ras ik weet niet .. Veel succes!
wat heeft zij er dan aan gedaan? Dominantie zit niet in het ras, wel eigenwijs....Waar had ze haar pup vandaan???
Esme_27 schreef:als mijn hond dat zou doen zou ik hem in zijn nekvel grijpen en op z'n rug leggen. Verder niks zeggen. Als hij zicht overgeeft, dan weer loslaten.
Anders moet je echt naar cursus gaan want dit is volgens mij niet goed