Puppy 15 weken....Bijt erg veel.

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikke24

Puppy 15 weken....Bijt erg veel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 10:03

Nou Cheyenne is weer opgeknapt van haar virusje (gelukkig). Nu kan ik het volgend probleempje op tafel gooien hahaha en ik hoop dat jullie me erbij kunnen helpen.
Ze is 15 weken oud en het is een exreem pittige tante. De positieve opvoeding helpt niet veel bij haar. Ze is erg dominant en vooral naar mij toe. Nu heeft ze er een handje aan om altijd te bijten, als je langs loopt, als je haar wil aaien, als je haar de halsband om wil doen..kortom altijd als je in haar buurt komt. Nu zeggen veel mensen tja dat doen pups altij, maar dit is gewoon extreem. Ik heb al met mijn stem gestraft, genegeed, zelfs een tikje op haar neus, maar niks helpt.
Wie kan me helpen????Nu is het allemaal nog "leuk en aardig" maar als ze dalijk 45 kilo weegt niet echt meer. Ik durf ook geen kinderen haar te laten aaien!

Mikkie

Re: Puppy 15 weken....Bijt erg veel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 10:11

Finn, mijn hond, heeft dit in zijn puppie tijd ook gedaan. Ik heb toen ook van alles geprobeerd van straffen tot negeren, maar hij bleef het doen. Ik denk dat je in eerste instantie moet proberen om dit negatieve gedrag te negeren. Ze wil graag aandacht, jij geeft die haar ook door je stem te verheffen. Als ze je bijt, moet je je omdraaien en haar geen blik meer waardig keuren, alsof ze er helemaal niet meer is. Bijt ze je niet, prijs haar dan de hemel in.

Als dit uiteindelijk niet helpt, maar je moet dit wel even volhouden, zodat ze het kan gaan snappen, en merk je dat het een echte machtstrijd wordt, kun je het volgende proberen. Als ze bijt, draai je haar meteen op je rug en houd je haar even zo vast. Dit is voor een hond de onderdanige positie en zo plaats je jezelf boven haar.

Geloof me, het gaat echt wel over. Ze probeert nu uit te vinden wie de baas is. En ja, ook puppies opvoeden is niet altijd rozengeur en manenschijn. Ik heb die van mij ook wel eens achter het behang kunnen plakken.

ps. wat voor ras is Cheyenne

ikke24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 10:22

Berner sennen:

Afbeelding

malie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 10:24

ze is nog heel jong, is ze al aan het wisselen? misschien is dat het, dat haar tanden pijn doen. Je kan een lap stof helemaal nat maken en een nacht in de vriezer doen kan ze daar op gaan bijten.
Bij onze hond hielp het heel veel of zo'n kong met eten erin

ikke24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 10:26

Heb ik allebei al geprobeerd ook omdat ze volgens mij aan het wisselen is, maar daarvoordeed ze het ook al. Geloof me als ik zeg dat ik echt alles al geprobeerd heb, hahah. Vandaar dat ik het nu een beetje moe wordt. Ik vind het nu zelfs eng om langs haar te lopen en da kan niet de bedoelng zijn.

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 10:35

Je moet absoluut niet laten merken dat je het eng vindt, dan heeft ze toch gewonnen. Ze bedoelt het niet gemeen, maar probeert gewoon om hoger in de rangorde te komen. Doet ze het beide andere mensen uit gezin ook? Of alleen bij jou? Als er iemand is waarvoor ze meer respect heeft dan kun je hem/ haar ook een keertje zijn stem laten verheffen als ze jou bijt.
Veel succes ermee.

Ik was het op een gegeven moment zo zat en wist ook niet meer wat ik moest doen. Toen heb ik me ook maar als hond opgesteld en een flink tegen hem gegromd en terug gebeten. Finn wist niet wat hem overkwam. In wanhoop doet men de gekste dingen.

ikke24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 10:42

Mikkie schreef:
Je moet absoluut niet laten merken dat je het eng vindt, dan heeft ze toch gewonnen. Ze bedoelt het niet gemeen, maar probeert gewoon om hoger in de rangorde te komen. Doet ze het beide andere mensen uit gezin ook? Of alleen bij jou? Als er iemand is waarvoor ze meer respect heeft dan kun je hem/ haar ook een keertje zijn stem laten verheffen als ze jou bijt.
Veel succes ermee.

Ik was het op een gegeven moment zo zat en wist ook niet meer wat ik moest doen. Toen heb ik me ook maar als hond opgesteld en een flink tegen hem gegromd en terug gebeten. Finn wist niet wat hem overkwam. In wanhoop doet men de gekste dingen.

Hahaha heb je datop video? Weet je wat het frustrerende is; ze weet meteen als ik boos ben en ze iets heeft gedaan, dan gaat dat koppie naar beneden en kijkt ze tussen haar wenkbrauwen door omhoog naar mij, maar dan denk ik: hoe vaak ga je het nog proberen???? Negeren werkt totaal niet. Ik zeg altijd: NEE als zehet doet en dus haar weg, of loop door.

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 10:47

Lastig lastig.

Mijn Drent deed dat ook toen ze een pup was, maar nooit gemeen bedoeld. Puur speels. Het is belangrijk dat je nu al onwijs consequent bent. Ik ga meer voor het meteen straffen. Stem verheffen. Wanneer ze dan wel goed reageert op je aanhaling zonder te bijten meteen belonen. Dus het systeem van straffen en belonen. Maar dit heb je misschien ook al geprobeerd.

Ik vind overigens NEE geen goed 'commando' omdat je dit ook in het dagelijks leven vaak gebruikt. Wanneer jij eens boos NEE roept naar bijv je vriend zou je hond dit als zijn straf kunnen zien. Ik vind persoonlijk 'echte honden commando's' als foei beter. Maar dat is eigen keuze.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 10:52

Wat bij mijn hond altijd goed heeft geholpen: als hij in je hand of vinger bijt dat druk je die meteen door tot in zijn keel zodat hij gaat kokhalsen.
Niks zeggen, gewoon doen of het de normaalste zaak van de wereld is dat als zij je bijt dat ze een vinger of een hand in haar keel krijgt.
Dit vinden ze erg vervelend en zo stoppen ze met bijten.
Dan direct iets aan haar geven waar ze wel in mag bijten. (speeltje of een bot)
Laatst bijgewerkt door Arrabel op 02-08-06 10:54, in het totaal 2 keer bewerkt

ikke24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 10:52

Nou ook dat heb ik bewust gedaan. (roep overigens nooit hard nee naar mijn vriend haha maar goed).
Ik kon mijn stem niet verlagen bij het woordje foei, heb een hoge stem en kreeg daar geen kracht uit. Als ik streng nee roep, maakt dat veel meer indruk. Vandaar we over zijn gestapt, want foei maakte helemaal geen indruk, ze lachte me nog net niet uit.

ikke24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 10:54

Arrabel schreef:
Wat bij mijn hond altijd goed heeft geholpen: als hij in je hand of vinger bij dat druk je die meteen door tot in zijn keel zodat hij gaat kokhalsen.
Dit vinden ze erg vervelend en zo stoppen ze met bijten.
Dan direct iets aan haar geven waar ze wel in mag bijten. (speeltje of een bot)

Hier ging ze alleen maar meer van bijten. Kokhalzen weegde daar niet tegenop. Ze zag het echt als een spelletje. (haha denk niet dat ik overal een excuus voor zoek he, maar we hebben echt al bijna alles geprobeerd) Ik hoop dat iemand met iets komt da we nog nie geprobeerd hebben hahaha.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 10:55

Misschien zo'n vliegenmepper dat schokjes geeft gebruiken, dat vind ze vast ook niet leuk.

ikke24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 10:55

Hmmmm beetje extreem vind je niet?

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 10:58

Lastig ... volg je een puppytrainig oid? Anders is dat misschien een idee als écht niks lukt.
Een vriendin van mij had ook een nogal dominante Berber sennen, misschien zit het in het ras ik weet niet .. Veel succes! Ach gut

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 10:59

Wat ik ook wel is heb gehoort: een plantenspuit met water en citroensap vullen, als ze dan bijt spuit je dat in haar neus, vinden ze ook erg vervelend.

Citaat:

Ja dat kan je zo zien, maar een Berner Senner die over je heen loopt daar heb je ook weinig aan.
Naar mijn mening kan je de hond het beste in 1 keer laten zien wie de baas is dan steeds maar Foei! Foei! te zeggen.

Het klinkt misschien zielig maar het allerbeste is de hond meteen te laten zien wie de baas is, zo ziet hij jouw als de leider van de roedel en zal hij andere dingen ook van je aannemen.

En de dingen die ik als tip geef lijken misschien zielig maar heb je wel is gezien wat de baas van de roedel in een wilde groep honden doet als een pup ongehoorzaam is??
Daar is een stroomschokje niks bij.

Je moet niet te lief zijn, als zo'n hond onhandelbaar word is het veel zieliger.

ikke24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 11:01

xMarit schreef:
Lastig ... volg je een puppytrainig oid? Anders is dat misschien een idee als écht niks lukt.
Een vriendin van mij had ook een nogal dominante Berber sennen, misschien zit het in het ras ik weet niet .. Veel succes! Ach gut

wat heeft zij er dan aan gedaan? Dominantie zit niet in het ras, wel eigenwijs....Waar had ze haar pup vandaan???

ikke24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 11:03

Arrabel schreef:
Wat ik ook wel is heb gehoort: een plantenspuit met water en citroensap vullen, als ze dan bijt spuit je dat in haar neus, vinden ze ook erg vervelend.

Citaat:

Ja dat kan je zo zien, maar een Berner Senner die over je heen loopt daar heb je ook weinig aan.
Naar mijn mening kan je de hond het beste in 1 keer laten zien wie de baas is dan steeds maar Foei! Foei! te zeggen.

Het klinkt misschien zielig maar het allerbeste is de hond meteen te laten zien wie de baas is, zo ziet hij jouw als de leider van de roedel en zal hij andere dingen ook van je aannemen.

En de dingen die ik als tip geef lijken misschien zielig maar heb je wel is gezien wat de baas van de roedel in een wilde groep honden doet als een pup ongehoorzaam is??
Daar is een stroomschokje niks bij.

Je moet niet te lief zijn, als zo'n hond onhandelbaar word is het veel zieliger.

De plantenspuit vind ze geweldig....hebben we met het warme weer veel mee gespeeld, dus of dat gaat helpen weet ik niet. Tja zo'n schokje zal ik als allerlaatste redmiddel misschien proberen, voel me er niet happy bij. We zitten op een puppycursus en hun erkennen het probleem ook. Helaas is het nu gestopt, maar heb me wel ingeschreven voor deel 2.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 11:06

Dat heeft die van ons dus ook, al vanaf het begin beet hij best erg. Uiteindelijk blijkt dat ie te vroeg bij z'n mama is weggegaan en dat daardoor dit gedrag is ontstaan. Wat we bij die van ons doen is heel consequent zijn, iedere keer als ie bij straffen (met zo'n halsband/ketting om, als hij bijt eerst foei zeggen, luisterd die niet dan nog een keer maar dan ook een keer een ruk aan de ketting geven) die van ons doet het nu minder erg, nog steeds wel een beetje maar het wordt wel minder

ikke24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 11:08

cheyenne is met 8 weken uit het nest gehaald, dus daar kan het niet aan liggen, ze waren wel met veel pups en ze beten elkaar ook veel, ook de kindeen bij de fokker lieten de puppy's bijten, we zijn ermeteen vanaf dag 1 mee begonnen, maar ja ze is nu al bijna 2 maanden bij ons en nu begint het gewoon vevelend te worden. wat heb jij voor ras, veronique?

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 11:10

Wat wij ook een tijdje hebben gedaan, was als de pup in bijvoorbeeld je vinger wilde bijten, dan met een andere vinger z'n lip ertussen stoppen zodat ie in zijn eigen lip bijt, begint ie wel te piepen maarja eigen schuld..

een tik op de neus moet je niet doen, dan kan de hond bang worden voor handen en daardoor er alleen maar vaker in proberen te bijten

Squawk

Wij ehbben nu een vuilnisbakje, het is een kruising labrador x golden retriever x boerenfox x cocker spaniel

Nuage

als mijn hond dat zou doen zou ik hem in zijn nekvel grijpen en op z'n rug leggen. Verder niks zeggen. Als hij zicht overgeeft, dan weer loslaten.

Anders moet je echt naar cursus gaan want dit is volgens mij niet goed

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 11:12

Dat bij zijn nek grijpen heeft bij die van ons ook geen effect, vandaar dat ie nu zo'n ketting om heeft. Af en toe heeft ie eerder m'n hand vast voordat je de ketting te pakken hebt.

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 11:13

ikke24 schreef:
xMarit schreef:

wat heeft zij er dan aan gedaan? Dominantie zit niet in het ras, wel eigenwijs....Waar had ze haar pup vandaan???

Ik heb geen idee waar die vandaan kwam. De hond was tegen haar niet dominant maar wel tegen haar ouders (had haar vader een keer gebeten in de hand, en dan geen speels bijten maar "echt" bijten) De hond is uiteindelijk (na 2-3 jaar geloof ik) weggebracht naar een boerderij, waar hij nu nog steeds is. Ik denk dat bij die hond de opvoeding er niet goed inzat, hij vernielde ook soms een theedoek enz. En als je hem bestrafde ging hij grommen .. ik denk dat als het echt niet lukt je proffesionele hulp moet zoeken.
Groetjes

ikke24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 11:14

Esme_27 schreef:
als mijn hond dat zou doen zou ik hem in zijn nekvel grijpen en op z'n rug leggen. Verder niks zeggen. Als hij zicht overgeeft, dan weer loslaten.

Anders moet je echt naar cursus gaan want dit is volgens mij niet goed

Ik zit op cursus Ja *klein zuchtje*
En ook nekvel grijpen en op de rug leggen al geprobeerd, aar het duurt echt een eeuwigheid voordat ze zich overgeeft en geloof me cheyenne heeft echt veel kracht en ik ben bang dat ik het na 20 minuten niet meer hou en dat zij dan gewonne heeft Boos!