Mijn lieve half Siameesje Sterre* is in juni omgekomen door een heel tragisch ongeval... Ze was mijn alles, mijn shaduw en dat was omgekeerd ook zo. Sterre* had een heel tragisch verleden, maar door haar ontzettend lieve en nieuwsgierige karakter heeft ze dat voor een heel groot deel overwonnen. Wat kon ik ontzettend genieten als ze me de oren van het hoofd kletste, me de hele dag achterna liep en aandacht opeiste, echt, ze was een geweldige kat. Haar uiterlijk had ze voor een groot deel van en Siamees, behalve haar kleur. Ze was zwart. Haar karakter echter was voor 100% Siamees.
Met mijn andere katten heb ik een goede band, maar zal ik nooit zo;n goede band krijgen als met Sterre*. Ik ben nog dagelijks misselijk als ik bij de deur staat en ze komt niet al mauwend en schreeuwend op me afgerend. Mijn andere katten zijn blij als ik thuiskom, maar daar is het dan ook wel mee gezegd. Kortom, ik mis haar vreselijk en kan het niet verkroppen.
Nu wil het toeval....dat er iemand me een half siameesje aanbood, via een opvang in Belgie. De kitten heeft een slechte start gehad (gedumpt), maar is nu helemaal oke. Nog wel bang zoals Sterre* was, maar ook dat gaat langzaam beter. Ze is qua uiterlijk bijna identiek...en qua karakter ook.
Aan de ene kant zou ik haar dolgraag hier in huis willen nemen. Aan de andere kant, zou ik haar niet teveel met Sterre* gaan vergelijken? Het is zo dubbel allemaal, en ik vind het vreselijk lastig...
Niemand?....Jammer, ik moet op redelijk korte termijn een beslissing nemen...Al kunnen jullie de beslissing niet voor mij maken, ik ben echt benieuwd naar de mening van anderen
Als je denkt dat je toebent aan een nieuw dier, kan je het proberen. Maar als je bang bent dat je haar teveel met Sterre* gaat vergelijken etc... Dan is het misschien nog even te vroeg.
Ik zou zoiets (ik heb zelf ook zo'n kat...) nooit heel snel erna doen, maar zie dat er een ruime maand ongeveer tussen zit -op zich natuurlijk heel kort geleden, maar bedoel maar dat het niet de volgende dag ofzo moet zijn-, en daar je er zelf flink over aan het nadenken bent en ook zegt 'dolgraag', dat geeft wel aan dat je er voor open staat. Zoiets komt vaak niet voor niets voorbij...
Daar het een kitten is zou ik het sneller doen dan een volwassen kat, omdat dat laatste echt teveel op je vorige kat zou lijken, denk ik. Nu verschilt het uiterlijk wel niet, maar wel de leeftijd en daardoor het gedrag (kittens stuiteren meestal vertikaal door de kamer ).
Misschien eerst even kijken? Hoewel je dan waarschijnlijk al overstag bent!!! Zou ik maar gelijk een mandje meenemen... Succes en sterkte, want je kat verliezen, is vreselijk.
Een nieuw poesje kan nooit Sterre vervangen, dat moet je je heel goed realiseren. Ooit heb ik een hond vervangen door een zelfde soort..... Natuurlijk wist ik het allemaal wel maar toch heeft deze pup er een jaar over moeten doen om haar eigen plekje bij mij te krijgen. Te vaak dacht ik, die andere deed dat toch anders.....
Snap je?
Ik heb nog een oosterse korthaarkat te plaatsen, dan heb je een 'echte';-).
Silence
Je zal snel genoeg merken dat het andere katje een eigen karakter heeft hoor! En misschien is het juist wel leuk als hij/zij sommige dingen doet die je vorige katje ook deed. Ik denk dat je juist sneller het verlies van Sterre een plaatsje kan geven, en daar hoef je je niet schuldig over te voelen hoor! En als dit beestje zo hard een nieuw huisje nodig heeft... Ik zou het doen!
mooi om je verhaal te lezen (ik heb zelf ook een siamees) maar juist mijn lieve hondje is vorig jaar helaas doodgegaan.. ze was mijn meisje. wat mis ik haar! (nog! en het is al meer dan een jaar geleden)
begin van dit jaar hadden we 1e keus op een nestje pups van hetzelfde ras. en eerlijk gezegd willen we perse hetzelfde ras, en anders geen hond meer, zijn toch karaktertrekken ed waar je voor gevallen bent he (net zogoed als bij siamese katten!) maar we konden het niet..
op ons pad kwam nu weer een nieuw nestje.. en alles lijkt te zijn alsof het zo moest.. ze zijn geboren op de dag dat wij verschrikkelijk nieuws gehad hadden. WIJ ZIJN ZO BLIJ!!
dus..vervangen kan je toch niet! WEL kan je erg blij zijn met een nieuw vriendje, en van haar gaan houden! Heel veel geluk met haar! (ben benieuwd naar de foto's!!)