thnx voor de reacties..
en ja het was eerlijk gezegt niet mij eerste keus om er nog een reu bij te nemen..
Happy was van een kennis en die had hem weer van haar ex die hem gekocht had voor zijn thaise vriendinnetje maar na 3 maanden dus weer terug naar thailand moest.. hond bij zijn ex gedropt want de kinderen hadden altijd een hond willen hebben.. maar natuurlijk totaal geen verstand van honden dus Happy is totaal niet opgevoed.
verlatingsangst,is niet zindelijk en maakt vanalles stuk,hierdoor werd hij opgesloten in de badkamer.
opeengegeven moment was ze hem zo zat en wilde hem naar een asiel doen,,en ja...toen dacht ik dan neem ik hem wel maar wel maar afgesproken dat hij 1 september pas kon komen omdat ik dan vakantie heb en dus alle tijd heb voor happy. maar ze belde laatst op dat ze er echt doorheen zat en happy er niet beter op werd,frustraties worden op happy af gereageert en ze ontliep het huis maar en liet hem dus uren alleen in de badkamer, dus.. hem maar halsoverkop in huis genomen.
Bob was namelijk precies hetzelfde verhaal en is nu een hele lieve brave hond.
maar ja.. het is nu een stuk ingewikkelder aangezien er nu 2 honden lopen,,en bob happy vaak aanvliegt..
met happy ben ik nou ook benchtraining aan het doen maar Bob gaat steeds in de bench liggen ( lekker dominant) zodat Happy er niet eens in durft ( onderdanig)
het was veel makkelijker geweest als ze het gewoon leuk hadden samen..
en hoop dus dat het tijdelijk is en ze even de rangorde moeten bepalen...
maar vraag me dus af.. waar ik in hemelsnaam aan begonnen ben.