Poezen buiten of binnen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nikkigioa

Poezen buiten of binnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 15:26

Wie houdt zijn poezen binnen, en waarom? En bij wie mogen ze buiten lopen? Ben wel benieuwd naar de ideeën hierover!

Mijn poezen lopen overdag overigens altijd buiten (en met dit mooie weer 's nachts ook wel eens). Ik woon in een woonwijk met praktisch geen verkeer, dus ik hoef gelukkig niet bang te zijn dat ze aangereden worden!

Mijn zusje woont in Amsterdam aan een drukke straat. Haar poezen zijn echte binnenkatten omdat de risico's gewoon te groot zijn ze naar buiten te doen. Ze mogen overigens wel een paar uur per dag het balkon en het dak op! Dat hebben ze echt nodig, anders worden ze heel druk binnen!

groetjes Nikki

kikco

Re: Poezen buiten of binnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 15:27

buiten !!! ik woon wel in een rustige buurt maar katten kijken ook wel heel erg uit hoor ik ik vind het voor hun gewoon fijner om ze buiten te laten
××׳

Debortje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 15:28

mijn poes loopt alleen in de tuin, zit gaas overal omdat de buren zaten te zeuren dat ze in hun tuin zaten te poepen.
samen met me konijntje liggen ze onder de struikjes. Pling

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 15:29

Ik heb geen katten maar de buren wel, gelukkig houden die hem in hun eigen tuin.
Er zijn ook veel katten in de buurt en die gebruiken mijn voortuin als kattenbak echt zoooooooooo vies en irritant!
wel makkelijk als eigenaar je kat zo buiten laten lopen...

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 15:33

Kattenpoep in je tuin is inderdaad supergoor! Je kunt peper in je tuintje strooien, dan blijven ze wel weg! Mijn poezen komen speciaal binnen om hun behoefte op de kattenbak te doen, sukkeltjes.... hihi!

Debortje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 15:35

nou die van mij doet het niet in andere tuinen, maar in die van ons Tong uitsteken

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 15:38

In onze buurt wonen trouwens meer poezen dan mensen! Dus mijn buren klagen gelukkig niet over mijn poezen. Toen mijn poes nog jong was ging hij een keertje bij de buurvrouw op de bank binnen liggen slapen. Ze vond het geloof ik wel gezellig (gelukkig maar)... Haha!

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 15:41

mijn katten gaan buiten wanneer ze willen. Ze hebben een katteluikje en beslissen zelf waar ze het liefst vertoeven.
Willen ze boven op mijn bed, dan liggen ze boven op mijn bed, verkiezen ze de schaduw onder de struiken, dan liggen ze onder de struiken.

Voor mijn katten zou het, eerlijk gezegd, een marteling zijn als ik ze zou willen binnen houden. Ze schreeuwen gewoon de oren van je hoofd.
Eerlijk gezegd zou ik ze ook veel liever binnenhouden.
Mijn oudste kat werd reeds gegrepen door een fiets, hebben we bijna zelf omver gekegeld met de auto, en werd reeds vergiftigd terug gevonden in onze garage (meer dood dan levend). Het beest is ondertussen 7 jaar oud en blaakt nog steeds van gezondheid.

De andere is 2 jaar oud en is reeds thuisgekomen met een opengekrabde neus, een bloedbuil op zijn staartbasis en een abces achter zijn oor. Ook hij heeft de tijd van zijn leven.

Ik plaats mijn beesten voor alles, als ze zelf de wereld willen trotseren en buiten lopen, dan laat ik ze, hoezeer ik ook zou willen egoïstisch zijn en ze binnen houden in een gouden kooitje... bij mijn katten past dit leven nu eenmaal niet.

Overlast bij de buren valt ook goed mee. Iedereen in de directe omgeving weet van wie die 2 katten zijn, als ze klachten hebben weten ze dus naar wie ze moeten komen. Als er ook maar 1 persoon zou zijn die mijn katten uit zijn tuin wil houden, geef ik hem gratis een paar citronella plantjes mee. Dan is zijn tuin zo kattenvrij. Ik heb nog geen een klacht gekregen. En de buurvrouw is zot van mijn oudste kat, die er trouw dagelijks om zijn portie kip gaat.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 15:41

Ik woon helaas in een flat, dus mijn katten komen niet buiten (behalve balkon), maar als ik de mogelijkheid had, zouden ze zeker buiten komen.
Ik vind dat voor een kat zeer belangrijk.

Tuhan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 15:42

Mijn katertje is binnen, en als hij naar buiten mag is dat met een tuigje en een 4m lijn waar ik bij ben. hij komt nooit alleen buiten en is dit ook zo gewent vanaf dat hij 8 weken is. Ik moet er niet aan denken dat hij ontsnapt of los loopt buiten, ik zou geen rust hebben als ik niet weet waar hij is. ik erger me ook aan kattenpoep in mijn tuin van andere en andersom wil ik niet dat mensen zich aan mijn kat ergeren en misschien zelfs wel vergif gebruiken.

Ik heb mijn kat voor mijn plezier en niet om andermans tuin om te ploegen.

maar uiteraard heeft ieder zijn eigen mening hierover

Kimitie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 15:44

Mijn kat blijft binnen en dat gaat supergoed! Ze ontsnapt nooit, terwijl ze daar soms wel de kans voor heeft. Soms gaat ze naar buiten aan een tuigje, maar na een uurtje gaat ze dan uit zichzelf weer naar binnen.

Janna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 15:44

Buiten, en als je dan de hond uit gaat laten lopen ze het hele stuk achter je aan Lovers
Wij wonen ook in een flat maar we laten ze gewoon door het trappenhuis naar binnen en buiten..

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 15:47

Wat ik mij trouwens afvraag is hoe mensen hun binnenkatten binnen houden. Leven deze mensen soms de hele zomer in een afgesloten huis? Hier staat altijd de deur open en de poezen lopen in en uit. Toen de poesjes jong waren had ik een grote plank voor de deur gezet zodat ze er niet uit konden. Maar ja, een volwassen kat klimt daar natuurlijk zo overheen. Vandaar dat ik het mij afvraag.

Mijn poezen lopen ook altijd mee wanneer ik de hond ga uitlaten! Zo cute! Soms ook wel lastig als ik bv. richting de drukke weg moet. Dat durf ik niet aan met die twee poezen erbij!

Tuhan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 15:48

als het mooi weer is en ik thuis ben dan gaat de kat aan zijn tuigeje zodra de deur open gaat. hij gaat zelfs voor zijn tuigje zitten om het aan te trekken

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 15:50

Onze lopen buiten ook al zijn we 2 katten verloren hier aan de wegkant omdat ze aangereden zijn.
We houden ze niet binnen.
Die 2 die aangereden zijn en dus terplekke overleden zijn.
Die zijn helemaal naar de plek toegelopen enzo want het is zeg maar bij onze voortuin en de katten gaan altijd naar buiten via de achtertuin en sja sommige gaan het verkeer helaas opzoeken.
Maar dan weten we wel dat ze lekker buiten gelopen hebben.
En het is ook geen doen om ze binnen te houden ze gaan toch proberen buiten te komen en in dit weer zou dan nooit de deur open kunnen of je moet ze boven op sluiten nou nee

En ze gaan gewoon s`nachts binnen voor ons een fijner gevoel.
S`avonds met brokjes roepen.
Deur dicht en brokjes eten Knipoog

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 15:52

Ze kunnen kiezen, we hebben een kattenluikje!
Maar meestal zijn ze overdag wel buiten

annerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 16:00

Mijn katten zijn binnenkatten, ik woon op een flat. Ze kunnen wel op het balkon. Volgens mij vinden ze het prima zo. Ik ben wel eens met eentje in een tuigje op het grasveldje voor onze flat geweest, was niet zo'n succes. Ze is een behoorlijke schijtert. Een mens op 50 meter afstand is voor haar een reden om heeel hard weg te rennen, of achter mij weg te kruipen. Ik heb haar toen maar weer op mijn arm mee naar huis genomen, ze kroop echt zo dicht tegen me aan, toen we thuis waren, wist ze niet hoe snel ze de trappen op naar onze voordeur toe moest rennen. (Kon haar niet bij houden)
Binnekort ga ik verhuizen naar een huisje met tuintje. Dan kunnen ze wel naar buiten, ik ga wel mijn tuin zo maken dat ze er niet uitkunnen, want we komen aan een behoorlijk drukke weg te wonen, en ik wil mijn kat niet van de straat af moeten schrapen.. bahh.

malie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 16:13

mijn kat kan zelf weten wat hij wil binnen of buiten, we kunnen hem niet eens binnen houden dan gaat hij een miauwconcert houden nou en dat is niet bepaalt leuk

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 16:15

Ze mogen naar buiten als ze willen Lachen

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 16:19

Ik vind dat mensen katten op eigen terrein moeten houden, tenzij ze op het platteland wonen. MAar in de bouw kun je echt niet iemand anders met je kat opzadelen.

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 16:21

Om ze altijd binnen te houden vind ik zielig, maar laat ze dan wel in je eigen tuin.
Ik vind het erg hinderlijk als andersmans katten bij jou in de tuin hun behoefte zitten te doen.
Leuk als je een kat hebt, alleen andere mensen hoeven daar niet van mee te genieten!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 16:23

_Michelle__ schreef:
Om ze altijd binnen te houden vind ik zielig, maar laat ze dan wel in je eigen tuin.
Ik vind het erg hinderlijk als andersmans katten bij jou in de tuin hun behoefte zitten te doen.
Leuk als je een kat hebt, alleen andere mensen hoeven daar niet van mee te genieten!

Amen!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 16:28

_Michelle__ schreef:

Slapen En hoe moet je dat voor elkaar krijgen? Ik snap niet dat men zich kan ergeren aan die ienieminie drolletjes.

Anoniem

Mijn katten zitten overdag binnen want anders kan ik er geen toezicht op houden. Als ik dan 's avonds thuiskom mogen ze naar buiten als ze willen. In onze eigen achtertuin en in het bos. Bij de buren komen ze niet. En als ik naar bed ga roep ik ze binnen. Kwestie van regelmatig blikvoer geven als je ze binnenhaalt, daar gaan ze heel braaf van luisteren.

_Michelle__

nikkigioa schreef:
Wat ik mij trouwens afvraag is hoe mensen hun binnenkatten binnen houden. Leven deze mensen soms de hele zomer in een afgesloten huis? Hier staat altijd de deur open en de poezen lopen in en uit. Toen de poesjes jong waren had ik een grote plank voor de deur gezet zodat ze er niet uit konden. Maar ja, een volwassen kat klimt daar natuurlijk zo overheen. Vandaar dat ik het mij afvraag.

Mijn poezen lopen ook altijd mee wanneer ik de hond ga uitlaten! Zo cute! Soms ook wel lastig als ik bv. richting de drukke weg moet. Dat durf ik niet aan met die twee poezen erbij!

De kat van mijn vriend die komt alleen buiten bij hun op de plaats, dus hoeft niet altijd binnen te zitten.
Dat hebben ze hem zo geleerd. Hij heeft ooit wel eens geprobeerd over de schutting te klimmen, maar toen heeft hij zo op zijn donder gekregen van een andere kat dat hij het niet meer durft. Nagelbijten / Gniffelen
Daar in de tuin hebben ze 2 bomen waar hij de hele dag in aan het spelen is, dus vermaken doet hij zich wel! Ja